جای دندان خالی را با این میوه پر کنید

۱۳۹۶/۱۲/۲۸ - ۰۹:۲۵:۳۶
کد خبر: ۶۹۰۱۴۸
جای دندان خالی را با این میوه پر کنید
مطالعات اخیر پژوهشگران نشان می‌دهد هسته انگور تاثیر بسزایی در سلامت دندان‌ها دارد مخصوصا وقتی پای دندان‌های پر شده در میان باشد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ محققان معتقدند دانه انگور علاوه بر تضمین سلامت قلب و عروق و گردش کارآمد خون در بدن باعث افزایش مقاومت دندان های پرکرده می شود و طول عمر مواد بکار رفته در دندان را افزایش می دهد.

امروزه با روش هایی مانند رزین کامپوزیت یا همرنگ کردن، دندان پر می شود. از طرفی طول عمر مواد به کار رفته در داخل دندان تنها ۵ سال است. عصاره دانه انگور می تواند قدرت عاج، لایه ای که در زیر لایه سخت خارجی یعنی مینای دندان قرار می گیرد را افزایش دهد.

بد نیست بدانید عاج عمدتا از کلاژن ساخته شده و کلاژن پروتئین ساختاری اصلی در پوست و سایر بافتهای همبند محسوب می‌شود.

رزین ها باید به عاج متصل شوند، اما رابط یا سطح تماس بین این دو ضعیف است و همین موضوع باعث شکستگی در روند ترمیم می شود. وقتی ناحیه پر شده دندان شکسته شود، پوسیدگی در اطراف آن ایجاد می شود و مهر و موم آن منطقه از بین می رود.

حال خبر خوشحال‌کننده این است که سطح تماس رزین با عاج می تواند با استفاده از مواد طبیعی جدید تغییر کند.

گفتنی است؛ عمل پوسیدگی زمانی اتفاق می افتد که ماده ای به نام پلاک میکروبی روی سطح دندان تشکیل شده و شروع به تولید اسید کند. در واقع هنگام خوردن غذا و نوشیدنی با کربوهیدرات بالا به ویژه غذاها و نوشیدنی های شیرین، باکتری‌های موجود در پلاک کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می‌کند و در همان زمان اسید تولید می شود. این اسید منجر به مشکلاتی از قبیل شکستگی و خالی شدن دندان می شود.

دانشمندان بر این باورندبا استفاده از عصاره هسته انگور می‌توان طول عمر مواد پر شده در دندان را افزایش داد و خطر از دست دادن دندان را به حداقل رساند.

منبع: طبیب من

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز