پیشنهاد سودان، روسیه را وسوسه کرد

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۸:۴۷:۰۹
کد خبر: ۷۱۵۸۷۶
پیشنهاد سودان، روسیه را وسوسه کرد
روسیه اعلام کرد، پیشنهاد خارطوم برای ساخت پایگاه پشتیبانی برای ناوهای روسی در سودان همچنان در دست بررسی و مذاکره میان طرف‌های مربوطه در هر دو کشور است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ ولادیمیر جیلتوف، سفیر روسیه در خارطوم در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد عمر البشیر، رئیس جمهور سودان به روسیه برای ساخت یک پایگاه نظامی دریایی در کشورش اظهار داشت: بله، این پیشنهاد از سوی رهبری سودان مطرح شده است و در اینجا تایید می‌کنم که این پیشنهاد در دست بررسی و مذاکره میان طرف‌های مربوطه در هر دو کشور روسیه و سودان است و پس از اتمام بررسی‌ها و مذاکرات، نتایج آن از طریق رسانه‌های رسمی روسیه اعلام خواهد شد.

جیلتوف افزود: می‌خواهم درباره این مساله توضیح دهم که صحبت درباره ساخت یک پایگاه دریایی نبوده بلکه درباره مرکز امداد و پشتیبانی ناوهای نظامی روسیه موجود در دریای سرخ است و می‌بینید که اینها با هم تفاوت دارند.

سفیر روسیه در سودان در پاسخ به سوالی در مورد قصد سودان برای خرید جنگنده‌های سوخوی ۳۰ از روسیه گفت: مذاکرات درباره فروش این جنگنده‌ها به سودان، در سطح وزراتخانه‌های دفاع هر دو کشور وسایر نهادهای مربوطه ادامه دارد و رسیدن به نتایج موردنظر نیازمند زمان است و باید منتظر ماند.

وی در ادامه تاکید کرد: تا این لحظه چنین قصدی وجود دارد و اینکه این نیات به قرارداد تبدیل شود نیازمند وقت و بررسی دقیق تمامی ابعاد نظامی، مالی و سازمانی مرتبط با صادرات سلاح است و باید اینجا اضافه کنم که شرکای سودانی ما به سلاح نیاز دارند.

پیشتر البشیر در سفرش به روسیه که در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۱۷ انجام شد، نسبت به ارتقای سطح همکاری‌های نظامی کشورش با روسیه ابراز تمایل کرده و گفته بود، سودان برنامه‌هایی برای به روزرسانی کامل نیروهای مسلح خود دارد، تمامی تجهیزات ارتش سودان ساخت روسیه است و سودان به مشاورانی در این زمینه نیاز دارد.

همچنین الهادی آدم حامد، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی شورای ملی سودان بر آمادگی کشورش برای ایجاد پایگاه‌های نظامی روسیه در سواحل دریای سرخ در سودان در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و نظامی پیشرفته میان دو کشور تاکید کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز