نشستن دونالدترامپ برروی صندلی چرچیل جنجال به پا کرد

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۲۱:۴۳:۳۴
کد خبر: ۷۲۹۵۱۴
انتشار تصویری از نشستن متکبرانه ترامپ بروری صندلی «وینستون چرچیل» نخست‌وزیر پیشین انگلیس، با واکنش تند مردم و رسانه‌های این کشور مواجه شد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ نشستن متکبرانه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، برروی صندلی نخست‌وزیر پیشین انگلیس، جنجال به پا کرد.

نشستن ترامپ برروی صندلی چرچیل جنجال به پا کرد+ تصاویر

طبق گزارش رسانه‌ها، ترامپ در ادامه سفر پرحاشیه خود به انگلیس، با نشستن برروی صندلی وینستون چرچیل، جنجال دیگری را در این کشور بر پا کرد.

دو روز پس از آنکه مردم انگلیس همزمان با ورود رئیس‌جمهور آمریکا به این کشور، تظاهرات بی‌سابقه‌ای را در خیابان‌های لندن برگزار کردند، این بار انتشار تصویری از او در حالی که با غرور خاصی بر صندلی چرچیل تکیه زده است، با واکنش تند مردم و رسانه‌های این کشور مواجه شد.

ظاهرا، ترامپ در دومین روز سفر خود به انگلیس پیش از دیدار با نخست‌وزیر و ملکه این کشور، هنگام بازدید از کاخ بِلِنهایم، برای دقایقی برروی صندلی به جا مانده از وینستون چرچیل - نخست‌وزیر انگلیس در دوران جنگ جهانی دوم- می‌نشیند و با ژستی متکبرانه با آن عکس یادگاری می‌گیرد.

این اقدام ترامپ با واکنش شدید رسانه‌های انگلیس مواجه شده تا جاییکه روزنامه میرور امروز با انتشار این عکس در صفحه اول خود، نوشت: «تو به کشور ما توهین کردی، به نظام سلامت ما حمله کردی، ملکه ما را آزرده کردی، رابطه ویژه کشور ما با آمریکا را خراب کردی، نخست‌وزیر ما را تحقیر کردی و حالا برروی صندلی راحتی ویسنتون چرچیل ژست می‌گیری ... چطور جرأت می‌کنی ...»

نشستن ترامپ برروی صندلی چرچیل جنجال به پا کرد+ تصاویر

بسیاری از کاربران انگلیسی نیز در شبکه‌های اجتماعی واکنش تندی به این اقدام ترامپ نشان داده‌اند. برخی از آنها با انتقاد از رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند او شایستگی نشستن برروی صندلی چرچیل را ندارد.

یک نماینده حزب کارگر انگلیس نیز در صفحه خود در توییتر نوشته است: ترامپ حتی لیاقت ندارد به صندلی چرچیل نگاه کند چه برسد به اینکه بخواهد برروی آن بنشیند.

در پی بالا گرفتن انتقادات از نشستن ترامپ برروی صندلی چرچیل، سفیر انگلیس در آمریکا در مصاحبه با رسانه‌ها گفت: رئیس‌جمهور ترامپ از طرفداران سرسخت چرچیل است و به همین خاطر ما تصور کردیم بازدید او از کاخ بلنهایم و صرف شام در آنجا می‌تواند برای او خوشایند باشد.

گفته می‌شود این عکس جنجالی را «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید که در سفر به اروپا ترامپ را همراهی می‌کند، از او گرفته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز