رسوایی خطبه عید قربان از زبان شیوخ سعودی

۱۳۹۷/۰۶/۰۱ - ۱۶:۱۵:۴۰
کد خبر: ۷۴۴۵۴۸
"شیخ احمد قطان"، رئیس جمعیت "قولنا والعمل" گفت که دعوت پیامبر "صلی الله علیه و آله و سلم" به وحدت بین امت اسلامی و توصیف آن به عنوان یک پیکر، باید مثل یک پایه و زیربنای منسجم باشد. وی خاطرنشان کرد که پیامبر در زمان قرائت خطبه "وداع" انگشتان خود را در هم قفل کردند به این معنا که این اتحاد و پیوند بین مسلمانان به آنها در مقابل مستکبران قدرت می دهد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ قطان در گفتگو با شبکه العالم گفت: متأسفانه برخی حاضر شده اند خود را به عنوان ابزاری در اختیار مستکبران و دشمنان اسلام قرار دهند؛ این عده گمراه مدعی اسلام هستند اما فریب خورده اند و اکنون تبدیل به ابزاری در اختیار مستکبران شده اند و به کشتار انسان ها وجهه شرعی می دهند. زیرا با آنها در مذهب و اندیشه های سیاسی فرق می کنند.

وی افزود متأسفانه شیوخ عربستان ابزار دست حکام و طاغوت شده اند و قتل شیوخ یا علما و روحانیون دیگر را وجهه شرعی می بخشند فقط برای اینکه دیدگاه سیاسی متفاوت با آنها دارند یا با ظلم و کشتار مردم بی دفاع در یمن یا بازداشت های بی دلیل در بحرین و کلا جنایات آل سعود در بسیاری کشورهای اسلامی مخالفند.

وی خاطرنشان کرد تردیدی نیست که عربستان دست پرورده ترامپ و رژیم صهیونیستی است اما عجیب این است که از شیخی از آل سعود زبان به تمجید از رژیم اشغالگر باز می کند و می گوید که این رژیم عملیات انتقال حجاج به مکه را تسهیل کرده است.

شیخ قطان ملت هایی را که هنوز چشم امید به رژیم صهیونیستی دارند و آن را حکومت اسلامی اهل سنت می دانند خطاب قرار داده و آنها را به هشیاری فرا خوانده و گفت که مسلمانان بدانند که رژیم آل سعود به جای صحبت از چگونگی آزادسازی فلسطین و اخراج دشمن غاصب، به صراحت به همکاری با رژیم صهیونیستی در ایام حج اعتراف کرده است.

 

نظر شما