خبرنگار آمریکایی فاش کرد؛

طرح دونالد ترامپ برای ترور بشار اسد

۱۳۹۷/۰۶/۱۴ - ۰۶:۴۴:۳۲
کد خبر: ۷۴۹۴۹۵
طرح دونالد ترامپ برای ترور بشار اسد
باب وودوارد در کتاب جدید خود فاش کرده که دونالد ترامپ سال ۲۰۱۷ در گفتگو با وزیر دفاع آمریکا، خواستار ترور رئیس‌جمهور سوریه شده است.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه آمریکایی هیل، باب وودوارد، خبرنگار کهنه‌کار آمریکایی و یکی از دو خبرنگار واشنگتن پست که باعث افشای رسوایی واترگیت شدند، در کتاب جدید خود با عنوان «وحشت: ترامپ در کاخ سفید»، فاش کرده که رئیس‌ جمهور آمریکا سال 2017 میلادی خواستار ترور بشار اسد، رئیس جمهور سوریه شده است. 

در این کتاب آمده است ترامپ پس از حمله شیمیایی سال 2017 میلادی، خواستار ترور رئیس جمهور سوریه شده است. حمله شیمیایی خان شیخون در استان ادلب سوریه سناریویی ساختگی و از پیش طراحی شده از سوی کشورهای غربی بود که توسط تروریست‌های تحت حمایت آنها اجرا شد تا ارتش سوریه از پیروزی های پی در پی در برابر تروریست ها باز بماند.

وودوارد در این کتاب که قرار است به به زودی منتشر شود و یک نسخه از آن به دست روزنامه واشنگتن پست رسیده، مدعی شده است ترامپ خطاب به جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، با عصبانیت می گوید: بیایید او را بکشیم. بیایید خیلی از آنها را بکشیم. متیس نیز در پاسخ می گوید که کار بر روی این طرح را آغاز خواهد کرد، اما بی درنگ خطاب به یکی از مشاوران کاخ سفید می افزاید: هیچ یک از این کارها (که ترامپ گفت) را انجام نخواهیم داد. باید بسیار سنجیده تر عمل کنیم.

پس از اجرای سناریوی ساختگی غرب درباره حمله شیمیایی دولت سوریه به خان شیخون، آمریکا و متحدانش سوریه را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

در حالی که ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب از چنگ تروریست ها آماده می شود، کشورهای غربی بار دیگر به تکاپو افتاده اند تا تروریست های تحت حمایت خود را نجات دهند و این بار نیز به سراغ سناریوی نخ نمای خود رفته اند. مقامات و رسانه های غربی در چند روز اخیر مدعی شده اند که ارتش سوریه قصد دارد ادلب را مورد حمله شیمیایی قرار دهد. ترامپ نیز در توییتی به بشار اسد درباره پیامدهای حمله به ادلب هشدار داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز