/طنز/ این همه درس نخوندم که مالیات بدم!

۱۳۹۷/۱۱/۰۹ - ۰۸:۴۹:۴۶
کد خبر: ۸۰۵۸۷۲
/طنز/ این همه درس نخوندم که مالیات بدم!
«فکر کنید! دکترها این همه سال درس خوانده‌اند و اسم و اعتباری دست و پا کرده‌اند، بعد یک عده بهشان بگویند شما چرا مالیات نمی‌دهید؟»

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ در یادداشت طنز روزنامه قانونمی‌خوانیم: حتماً شنیده‌اید که عده‌ای می‌گویند جامعه عزیز و بزرگوار پزشکی مدتی است به صورت دسته جمعی از زیر دادن مالیات در می‌روند. شما فکر کن این همه سال درس بخوانی و کلی جامعه به تو احترام بگذارند و اعتماد کنند، بعد یک عده مسئول که معلوم نیست چه رشته‌ای خوانده‌اند، به شما گیر بدهند که چرا مالیات نمی‌پردازی؟ بد روزگاری شده. به تازگی هم گیر داده‌اند که همه مطب‌ها به دستگاه پوز مجهز شوند. مگر پول دادن چه ایرادی دارد؟ این همه دکترها پول خرد جور کرده‌اند که هر کس ویزیتش را نقد پرداخت کرد معطل نشود. کسی قدر نمی‌داند. تازه ما بیماران مدت‌هاست داریم با بیمارستان و داروخانه و کلینیک نقدی حساب می‌کنیم. ویزیت دکتر هم روش. این‌گونه تراول‌های‌مان هم خرد می‌شود می‌توانیم کرایه تاکسی برگشت‌مان را هم بدهیم.

با این همه، پزشکان زجر کشیده کشور می‌توانند برای این که مالیات را دور زده و پول نقد هم نگرفته باشند به جای پول، شارژ دوتومانی بگیرند. حالا شاید بگویید با این همه شارژ دوتومانی باید چه کار کنند؟ که باید بگوییم: نمی‌دانیم ولی هر چه باشد از دادن مالیات و کارت کشیدن در آن دستگاه کارت‌خوان لعنتی که بهتر است.

برخی مؤسسات هم هستند که با انجام کارهای فرهنگی از دادن مالیات معاف می‌شوند. این روش را هم پزشکان محترم می‌توانند در خانه امتحان کنند. البته برخی از آن‌ها مدت‌هاست شروع به کار فرهنگی کرده‌اند و آواز می‌خوانند یا بهتر بگوییم پلی بک می‌کنند. ولی خرج کردن‌شان منطقی نیست. شما مثل این دوستان عزیز نباشید که خرج فعالیت فرهنگی‌تان برای معافیت از مالیات با بودجه کل صدا و سیما برابری کند.

با این همه اگر دیدید خیلی به شما برای داشتن دستگاه پوز اصرار می‌کنند، یک دستگاه کارت‌خوان برای منشی مطب‌تان بگیرید که کاغذ نداشته باشد، تا به این بهانه بیماران از کشیدن کارت منصرف شوند. در ساعات پیک و شلوغی مطب هم منشی می‌تواند با آن کسب درآمد کند تا حسابش، گردش مالی داشته باشد. مثلاً بگوید: «خانما آقایون دوتا قرص یه شیاف، ۳۰ فروش دکتر و ۲۰ فروش داروخانه رو می‌دم فقط ۱۰ تومن. کسایی که دو بار خرید کنن یه چسب زخم هم اشانتیون می‌گیرن.»

البته بهتر است مسئولان بدانند پزشکان عزیز به اندازه کافی روی تجهیزات و وسایلی که برای عمل جراحی می‌خرند مالیات پرداخت می‌کنند. آن را هم که در شکم یا جاهای دیگر بیمار جا می‌گذارند و پولش را هم از بیمار نمی‌گیرند. مگر آدم چقدر درآمد دارد که هی بریزد توی شکم این و آن، آخرش هم تهمت بزنند که مالیات نمی‌دهی.

بهتر است به جای این همه فشار و سختی که بابت فرار مالیاتی به پزشکان وارد می‌کنید و دائم در حال جاج‌شان هستید، کمپینی راه بیندازید و پول جمع کنید که این عزیزان بتوانند یک دستگاه کارت‌خوان بخرند و پول‌های‌شان را در آن بریزند. تا مجبور نباشند برای چند میلیارد پول ویزیت ناقابلی که به آنها می‌دهید به زمین و زمان پاسخگو باشند.»

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز