یک بام و چند هوای رقیب دونالد ترامپ

کلینتون: دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ عجله نکنند

۱۳۹۸/۰۲/۰۵ - ۰۸:۵۱:۱۴
کد خبر: ۸۳۸۲۳۵
کلینتون: دموکرات‌ها برای استیضاح ترامپ عجله نکنند
هیلاری کلینتون به هم‌حزبی‌های خود در خصوص پیگیری استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا و نتایج آن در این برهه از زمان هشدار داد.

 به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، به قانونگذاران این حزب در خصوص عجله برای استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هشدار داد و اعلام کرد این کار می‌تواند در این مرحله اشتباه باشد.

وزیر خارجه دولت اوباما در مقاله‌ای در روزنامه واشنگتن پست یادآور شد دموکرات‌ها بیش از اندازه مباحث مربوط به مقصر دانستن دونالد ترامپ برای کارشکنی در تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری و نقض احتمالی قانون را ساده در نظر گرفته‌اند.

کلینتون همچنین این استدلال را مطرح کرد که تلاش‌های قبلی برای استیضاح رئیس جمهور، که آن نیز شتاب زده بود، ممکن است به شکل وحشتناکی نتیجه عکس دهد. وزیر خارجه دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در این مقاله نوشت: در سال ۱۹۹۸ مجلس نمایندگان تحت اختیار جمهوری‌خواهان در این باره شتاب زده عمل کرد. آن زمان اینکار اشتباه بود و اکنون نیز اشتباه است.

در سال ۱۹۹۸ مجلس نمایندگان آمریکا روند استیضاح بیل کلینتون، رئیس جمهور وقت این کشور را به اتهام گواهی دروغ و مانع تراشی برای اجرای عدالت به راه انداخت. با این حال استیضاح کلینتون در آن زمان نتوانست رای لازم را به دست بیاورد.

در گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا اعلام شد که وی به شواهدی مبنی بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس دست نیافته است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآور شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» صورت دهد.

به دنبال انتشار گزارش نهایی مولر چند تن از نامزد‌های دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا از جمله سناتور الیزابت وارن، نماینده ایالت ماساچوست و کامالا هریس، نماینده ایالت کالیفرنیا در واکنش به انتشار گزارش نهایی رابرت مولر خواستار پیگیری روند استیضاح ترامپ شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز