هشدار به عربستان و امارات؛ از فرودگاه ها فاصله بگیرید

۱۳۹۸/۰۳/۲۶ - ۱۳:۲۸:۴۲
کد خبر: ۸۵۸۸۷۳
فعالان یمنی؛ به دنبال افزایش واکنش نیروهای یمنی به جنایت های متجاوزان سعودی و محاصره بی وقفه یمن و تعطیلی فرودگاهها، بنادر و تاسیسات این کشور، پویشی در پایگاه های اجتماعی به راه انداختند تا هشدارهای ارتش یمن را به عربستان و امارات برسانند مبنی بر اینکه از مناطق نظامی و دولتی فاصله بگیرند چرا که درمعرض شلیک موشک ها و حملات قرار دارند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از العالم؛ هشدارهای تکراری ارتش یمن به شهروندان و ساکنان عربستان و امارات و همچنین شرکت های خارجی مبنی بر فاصله گرفتن از پایگاه های نظامی و دولتی به دلیل قرار گرفتن در معرض حملات و بمباران موشکی و پهپادها، بسیاری از فعالان یمنی را به اقدام جهت راه اندازی پویش هشدار دهنده ای در پایگاه های اجتماعی با عنوان به خاطر حفظ جان خود از فرودگاهها و پایگاه های نظامی فاصله بگیرید راه انداختند.

راه اندازان این پویش اصرارداشتند این پویش از طریق رسانه ها و پایگاه های اجتماعی آغاز شود تا به دست ساکنان سعودی و امارات برای حفظ جانشان برسد. آنها هم چنین بر ضرورت جدی گرفتن هشدارهای ارتش یمن تاکید کردند. این پویش با تابلونوشت های هشدارآمیز و طراحی های مختلفی ، از شهروندان دو کشور عربستان و امارات و همه ساکنان این دو کشور با تابعیت های مختلف می خواهد برای حفظ جانشان به فرودگاه ها و پایگاه های نظامی نزدیک نشوند.

سرتیپ " یحیی سریع" سخنگوی رسمی ارتش نیز بار دیگر پس از بمباران فرودگاه ابها برای بار دوم هشدار خود را تکرار و از شرکت های هواپیمائی و غیر نظامیان خواست از فرودگاه ها و پایگاه های نظامی فاصله بگیرند زیرا این مناطق ،اهداف قانونی نظامیان یمنی شده است.

وی افزود: فرودگاه ها و پایگاه های نظامی کشورهای متجاوز دیگر امن نیست. عملیات های ارتش و کمیته های مردمی تا زمان ادامه تجاوز و محاصره تحمیلی یمن، بی وقفه رو به افزایش است.

وی تاکید کرد: عملیات ارتش یمن در فرودگاه ها و پایگاه های نظامی به شکل فزاینده ای ادامه دارد.

بسیاری از تحلیلگران سیاسی نیز معتقدند، نیروهای یمنی پس از تمام شدن صبرشان در برابر ادامه حملات و محاصره کشور و اصرار ریاض و ابوظبی بر ادامه تعطیلی فرودگاه بین المللی صنعا از دو سال نیم پیش، عملیات خود را در فرودگاه ها افزایش داده و تهدیدات خود را آغاز کردند. متجاوزان سعودی و اماراتی در روزهای گذشته تبلیغاتی را آغاز کردند تا هدف قرار دادن فرودگاه ها توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن را نقض قوانین بین المللی و نقض آشکار قوانین و توافق های بین المللی اعلام کنند اما یمن نیز به این ادعاها پاسخ داد.

وزارت حمل و نقل یمن این ادعاهای سعودی را خنده دار دانست زیرا عربستان پس از 4 سال و نیم ازهدف قرار دادن فرودگاه ها، آن را جنایت جنگی و مخالف با قوانین بین المللی می داند. عربستان انهدام و تعطیلی فرودگاههای یمن و کشتار غیر نظامیان را فراموش کرده و با کوبیدن همه پیمان ها و توافق های بین المللی به دیوار در انظار عمومی و محافل بین المللی و شورای امنیت ، دست به همه این اقدامات می زد.

وزارت حمل و نقل یمن تاکید کرد: اقدام ارتش یمن در هدف قرار دادن فرودگاه ابها تنها راه حل برای گشودن فرودگاه بین المللی صنعا است که متجاوزان از 9 اگوست 2016 آن را تعطیل کرده اند.

بنابراین افزایش حملات نیروهای یمنی و معادله مقابله یمنی ها پس از 4 سال و نیم تجاوز درصدد ابلاغ پیام هایی است مبنی بر اینکه ارتش و کمیته های مردمی از گذشته قدرتمندتر است و صبرشان در برابر هدف گیری های برنامه ریزی شده زیرساخت های کشور و محاصره توسط سعودی ها پایان یافته است .

از این رو کشورهای متجاوز باید بدانند فرودگاه ها و همه تاسیسات اقتصادی آنان هدف مستقیم ارتش و کمیته های مردمی شده و هدف از این عملیات ها؛ مقابله با متجاوزان و محروم کردن آنان از همه امتیازهای خدماتی و اقتصادی است که با حملات ، از مردم یمن منع شده و هم چنین پیام هایی برای مردم و کشورهای جهان دارد تا از خواب عمیق خود بیدار شده و به مصیبت یمن که دیگر قابل فراموشی و چشم پوشی نیست، خوب نگاه کنند.

" محمد علی الحوثی " عضو شورای عالی سیاسی یمن نیز درباره خواست مردم یمن گفت : زمانی که قوانین بین الملل 5 سال در خواب به سر می بردند جنایتکاران در جنگ یمن دل و جرات پیدا کردند و هر جنایتی را مرتکب شدند که هر کدام از آنها می توانست قوانین را نه از خواب بلکه از مرگ به زندگی بازگرداند .

وی افزود: کشورهای عربی که سراسیمه و با عنوان " شکوفایی در برابر صلح " به دنبال عادی سازی رابطه و ایجاد روابط دوستی با رژیم صهیونیستی هستند ،همین عنوان می تواند آنان را به پایان و جنایت ها و تحریم یمن سوق دهد به شرط اینکه از مصیبت سازی برای یمن دست برداشته و برای یافتن راهکارهای عملی برای بحران یمن منطقی فکر کنند.

 

نظر شما
پرونده ویژه