اتهام مصر به سازمان ملل در باره مرگ محمد مرسی!

۱۳۹۸/۰۳/۲۹ - ۱۶:۱۴:۰۶
کد خبر: ۸۶۰۱۷۱
اتهام مصر به سازمان ملل در باره مرگ محمد مرسی!
وزارت خارجه مصر اظهارات سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره مرگ «محمد مُرسی» را محکوم کرد و آن را تلاشی برای سیاسی کردن مرگ مُرسی برشمرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «احمد حافظ» سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر به اظهارات «رابرت کولویل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل درباره مرگ مُرسی در جلسه دادگاه، واکنش نشان داد.

وی ضمن محکوم کردن سخنان کولویل، آن را «تلاشی مغرضانه برای تضعیف پایبندی مصر به معیارهای بین‌المللی و استنباط واهی بدون ادله و برهان درباره این قضیه و بی‌اطلاعی کامل از حقایق» توصیف کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، سخنگوی وزارت خارجه مصر همچنین تلاش کولویل برای ایجاد شک و تردید درباره سلامت دستگاه قضایی را محکوم کرد.

«رابرت کولویل» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه(دیروز) درباره مرگ مُرسی گفت که باید شرایط بازداشت مرسی از جمله امکان دستیابی وی به بیمارستان، وکیل و خانواده‌‌اش در طول شش سال بازداشتش بررسی شود و «به نظر می‌رسد که وی مدت زمان طولانی در حبس انفرادی به سر می‌بُرد».

وی تاکید کرد که «باید یک کمیته قضایی ویژه یا یک کمیته مستقل از دستگاهی که مرسی را بازداشت کرده بود، برای انجام تحقیقات فوری و سالم اقدام کند».

«محمد مرسی عیسی العیاط» رئیس‌جمهور سابق مصر و مشهور به محمد مُرسی روز دوشنبه هنگام جلسه محاکمه‌اش فوت کرد.

تلویزیون دولتی مصر ضمن اعلام خبر فوت مُرسی ۶۸ ساله گفت که رئیس‌جمهور سابق هنگام جلسه محاکمه‌اش در خصوص پرونده جاسوسی، بیهوش شد و پس از آن فوت کرد.

دادستانی کلی مصر علت مرگ مرسی را سکته قلبی عنوان کرده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز