یورش نیروهای امنیتی مصر به زادگاه «محمد مرسی»

۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۲۳:۱۱:۰۰
کد خبر: ۸۶۱۲۲۵
یورش نیروهای امنیتی مصر به زادگاه «محمد مرسی»
الجزیره شنبه شب گزارش دادند که نیروهای امنیتی مصر با حمله به زادگاه محمد مرسی رئیس جمهوری پیشین و فقید این کشور، ده‌ها نفر را دستگیر کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا به نقل از شبکه خبری الجزیره، این پنجمین روز متوالی است که نیروهای امنیتی  به منازل مسکونی روستای «العدوه» واقع در استان شرقیه مصر زادگاه محمد مرسی حمله می کنند.

محمد مرسی نخستین رئیس جمهوری مصر پس از سقوط و برکناری حسنی مبارک، روز دوشنبه ۲۷ خرداد حین برگزاری جلسه دادگاه در قاهره درگذشت. وی روز سه‌شنبه ۲۸ خرداد بدون حضور هواداران خود در قاهره به خاک سپرده شد.

پیش تر  اهالی روستای العوده با در دست داشتن تصاویری از محمد مرسی در این روستا تظاهرات کرده بودند.

مرسی پس از دهه‌ها حکومت نظامیان در پی تحولاتی که توسط مردم مصر رقم خورد، در ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ با کسب ۵۱.۷۳ درصد آرا در انتخابات توانست با شکست «احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر «حسنی مبارک» به ریاست جمهوری انتخاب شود. اما در سوم ژوئیه ۲۰۱۳ (۱۲ تیر ۱۳۹۲) از قدرت برکنار و راهی زندان شد.

مرسی از زمان برکناری تا زمان مرگ در زندان به‌سر برد و در چندین پرونده به اعدام و یا حبس ابد محکوم شده بود.

کشتار معترضان در اطراف کاخ الاتحادیه، جاسوسی برای کشورهای خارجی، حمله به یک زندان در سال ۲۰۱۱ میلادی و فراری دادن هزاران زندانی از جمله اتهاماتی بود که دادستانی مصر به مرسی وارد کرده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز