خواهر بن‌سلمان در فرانسه به صورت غیابی محاکمه می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۱۲:۳۷:۳۸
کد خبر: ۸۶۷۸۶۳
خواهر بن‌سلمان به‌خاطر صدور دستور ضرب و شتم یک طراح داخلی، روز سه‌شنبه به‌طور غیابی در دادگاهی در فرانسه مورد محاکمه قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ «حصه بنت سلمان» دختر پادشاه سعودی فردا (سه شنبه) به صورت غیابی توسط دادگاهی در فرانسه مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.

به نوشته روزنامه «دیلی تلگراف»، اتهام وی شامل دزدیدن یک دستگاه تلفن همراه، همدستی در خشونت با اسلحه و همدستی در ضبط اموال است.

دلیل تشکیل پرونده برای او، این است که در سال ۲۰۱۶ به محافظ خود دستور داده یک طراح دکوراسیون را به‌خاطر فیلم گرفتن از ملکی که در پاریس خریداری کرده، مورد ضرب و شتم قرار دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در فرانسه، «اشرف عید» طراح دکوراسیون داخلی مصری‌الأصل دارای تابعیت فرانسوی به پلیس گفت مشغول عکس‌برداری از اتاقی بوده که باید تزئین می‌شده، اما بنت سلمان وی را به تلاش برای عکس‌برداری مخفیانه و فروش آن‌ها به رسانه‌ها متهم کرده و به محافظش دستور داده این طراح فرانسوی را کتک بزند.

به گفته این طراح دکوراسیون، محافظ بنت سلمان وی را به شدت کتک زده و او را مجبور کرده که زانو بزند و پای این شاهزاده سعودی را ببوسد. وی چند ساعتی هم در این ساختمان گیر افتاده بوده و نهایتاً تنها پس از ضبط وسایلش، به او اجازه داده‌اند ساختمان را ترک کند.

«امانوئل موین» وکیل فرانسوی بنت سلمان در خصوص اتهامات موکلش گفت «با اتهاماتی که علیه او صورت گرفته مخالف است و او (موکلش) هرگز چنین حرف‌هایی نزده است» و به این دلیل که توسط رسانه‌ها در معرض انتقاد و دردسر قرار گرفته، آزرده شده است.

پس از طرح شکایت قانونی علیه بنت سلمان، پلیس فرانسه او را بازداشت کرد اما پس از دو ساعت و نیم بدون بازجویی آزاد شد.

حصه همان روز فرانسه را ترک کرد و پس از آن نیز به‌ این دلیل که حکم جلب بین‌المللی برای او صادر شده، از عربستان سعودی خارج نشده است.

طراح مضروب از دادگاه درخواست کرده به این شاهزاده عربستانی دستور دهد وسایل ضبط شده او را پس داده و ۲۰۰۰۰ یورو غرامت بپردازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز