میوه‌ای که با خوردن آن سرما نمی‌خورید

۱۳۹۸/۰۹/۲۲ - ۱۵:۱۳:۲۴
کد خبر: ۹۳۵۸۶۰
میوه‌ای که با خوردن آن سرما نمی‌خورید
کیوی در گروه میوه‌های قلیایی قرار دارد و به این معناست که سطح خوبی از مواد معدنی را برای کاهش سطح اسیدی مواد دارد.

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ تعادل خوب اسید و باز در بدن مزایایی چون پوست شاداب و جوان، خواب عمیق‌تر، انرژی فیزیکی فراوان، سرماخوردگی کمتر، آرتروز و پوکی استخوان کمتر را به همراه دارد.باخواص کیوی بیشتر آشنا شوید:

کاهش غلظت خون
کیوی مانند قرص آسپرین موجب رقیق شدن خون می شود و از ایجاد پلاکت در خون جلوگیری می کند. این میوه به دلیل خاصیت کاهندگی که بر سطح تری گلیسیرید دارد می تواند موجب کاهش غلظت خون و خطر بروز انواع سکته ها شود.
جالب است بدانید که ویتامین C در کاهش علائم بیماری آسم بسیار موثر است و کودکانی که در هفته 7 تا 5 عدد کیوی مصرف می کنند دارای علائم تنفسی کمتری نسبت به کودکانی هستند که در هفته فقط یک عدد میل می کنند.
خواب راحت با کیوی
بخش عمده غلظت خون، در پوست کیوی موجود است، بنابراین توصیه می‌شود که اگر به این میوه یا پوست آن حساسیت ندارید، آن را به خوبی بشویید و با پوست مصرف کنید. افرادی که دچار بد خوابی هستند می‌توانند از کیوی برای درمان اختلالاتشان بهره ببرند. این میوه حاوی مواد مغذی پزشکی مانند آنتی اکسیدان‌ها و سروتونین است که می‌تواند در درمان اختلالات خواب سودمند باشد. کیوی باعث خواب راحت، افزایش طول مدت و کیفیت خواب می‌شود. برای لذت بردن از یک خواب راحت کافی است یک ساعت پیش از خواب دو عدد کیوی میل کنید.
تقویت بینایی با کیوی
این نوع میوه برای چشم ها بسیار مفید بوده زیرا حاوی ترکیبات بینایی شناخته شده به نام لوتین و زاکسانتین است. لوتین به افزایش تراکم رنگدانه یعنی نقطه زرد بیضی شکل در نزدیکی مرکز شبکیه کمک خواهد کرد و زاکسانتین از چشم در برابر نور مضر فرابنفش محافظت می کند، همچنین کیوی سرشار از ویتامین C است که از آب مروارید جلوگیری می کند. علاوه بر این مقدار زیاد ویتامین A در کیوی موجب محافظت از قرنیه چشم می شود.
جلوگیری از ریزش مو
البته باید بدانید کیوی غنی از ویتامین‌های C و E است و می‌تواند در جلوگیری از ریزش مو و افزاشی رشد مفید باشد، همچنین کیوی دارای منیزیم، روی و فسفر است که باعث تقویت و افزایش رشد مو می‌شود. اسید‌های چرب امگا 3 موجود در دانه‌های کیوی برای درمان مو‌های خشک و آسیب دیده و درمان شوره سر مفید هستند. این نوع میوه فواید دارویی و درمانی زیادی برای سلامت بدن دارد.
کیوی حاوی مقادیر بالایی ویتامین C و آنتی اکسیدان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. این نوع میوه برای پیشگیری، درمان سرماخوردگی و آنفلونزا و درمان گلودرد و سرفه مفید است.
عوارض کیوی برای سلامت بدن
این میوه عوارضی هم دارد، آلرژی به میوه کیوی بسیار شایع است و می‌تواند باعث تورم، خارش چشم، آبریزش بینی و حتی شوک آنافیلاکسی شود. زیاده روی در مصرف کیوی به دلیل میزان پتاسیم و اگزالات بالا برای بیماران کلیوی مضر است و می‌تواند باعث تشکیل سنگ کلیه شود. کیوی به دلیل محتوای بالای پتاسیم می‌تواند با دارو‌های بتا بلوکر تداخل دارویی ایجاد کند البته مصرف بیش از حد کیوی به دلیل فیبر بالا می‌تواند باعث اسهال شود. 

نظر شما
پرونده ویژه