بدترین سناریوی ممکن درباره فراگیری کرونا در آمریکا

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۱۶:۵۴:۰۷
کد خبر: ۹۷۸۶۰۸
روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت در بدترین سناریو درباره فراگیری کرونا، تا ۲۱۴ میلیون نفر در آمریکا ممکن است به این ویروس مبتلا شوند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ روزنامه ایندیپندنت انگلیس نوشت پیش‌بینی‌ها درباره بدترین سناریوی ممکن درباره فراگیری کروناویروس نشان می‌دهند بین ۱۶۰ تا ۲۱۴ میلیون نفر در آمریکا ممکن است به این ویروس آلوده شوند و این همه‌گیری امکان دارد ماه‌ها و شاید سال‌ها ادامه داشته باشد.

این سناریو بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا به دست آمده است که گروه‌هایی که نحوه تاثیر ویروس بر آمریکا را بررسی می‌کنند، آن را تهیه کرده‌اند.

به گفته نیویورک تایمز، کارشناسانی که این داده‌ها را تحلیل کرده‌اند می‌گویند این همه‌گیری ممکن است در برخی بخش‌ها طولانی شود، زیرا شیوع آن برخی از بخش‌های جامعه آمریکا را به شدت درگیر خود می‌کند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند امکان دارد بین ۲۰۰ هزار نفر تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر این بیماری جان خود را از دست بدهند.

افزون بر این، بین دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر تا ۲۱ میلیون نفر نیز ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند که این رقم در برابر ۹۲۵ هزار تخت بیمارستانی آماده در این کشور بسیار بزرگ است و نیز کمتر از ۱۰ درصد از این میزان، برای افرادی که به شدت درگیر این بیماری می‌شوند و حال وخیمی خواهند داشت، آمادگی دارند.

سناریوی بدترین حالت ممکن بر اساس نحوه انتقال ویروس و میزان وخامتی که ویروس می‌تواند در ایجاد بیماری سبب شود، آماده شده است. ۵۰ تیم کارشناسی، از جمله کارشناسان بیماری‌های همه‌گیر و کارشناسان دانشگاه‌های سراسر دنیا که مشغول بررسی تاثیر این مسئله بر آمریکا هستند، اطلاعات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها را بازبینی کرده‌اند.

شیوع کرونا باعث وحشت در بازار‌های مالی و اعلام وضع اضطراری در آمریکا از سوی رئیس جمهور این کشور شده است. مرکز شیوع این بیماری در آمریکا ایالت واشنگتن و بیشترین تعداد ابتلا نیز از ایالت نیویورک گزارش شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز