با انواع خدمات یک کلینیک دندانپزشکی آشنا شوید!

۱۴۰۱/۰۲/۱۱ - ۱۱:۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۳۲۴۷۳۳
با انواع خدمات یک کلینیک دندانپزشکی آشنا شوید!
افراد برای انجام خدمات زیبایی یا درمانی به کلینیک دندانپزشکی یا مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند. از جمله رایج ترین خدمات دندانپزشکی عبارتند از پر کردن دندان، کشیدن دندان، ارتودنسی، ایمپلنت دندان، سفید کردن دندان و .... که در این مقاله قصد داریم درباره این خدمات بیشتر صحبت کنیم.

افراد برای انجام خدمات زیبایی یا درمانی به کلینیک دندانپزشکی یا مطب دندانپزشکی مراجعه می کنند. از جمله رایج ترین خدمات دندانپزشکی عبارتند از پر کردن دندان، کشیدن دندان، ارتودنسی، ایمپلنت دندان، سفید کردن دندان و .... که در این مقاله قصد داریم درباره این خدمات بیشتر صحبت کنیم.

البته از آنجا که دو نمونه پرطرفدارترین خدمات دندانپزشکی ایمپلنت دندان و درمان ارتودنسی است، در این مقاله بیشتر درباره این دو روش درمانی و همچنین هزینه ارتودنسی و ایمپلنت دندان صحبت خواهیم کرد.

کلینیک دندانپزشکی چیست؟

همه ما برای یکبار هم که شده گذرمان به مراکز دندانپزشکی اعم از کلینیک یا مطب دندانپزشکی افتاده است، اما کلینیک دندانپزشکی چیست و چه تفاوتی با مطب دندانپزشکی دارد؟

کلینیک دندانپزشکی شامل چندین اتاق است که در آنجا چندین دندانپزشک عمومی، دندانپزشک متخصص و دستیار دندانپزشک فعالیت دارند.

333

از آنجا که خدمات درمانی و زیبایی و همچنین تجهیزات کلینیک های دندانپزشکی بسیار گسترده تر از مطب دندانپزشکی است بنابراین شما بدون نیاز به مراجعه به مراکز مختلف می توانید کلیه خدمات دندانپزشکی خود را در بالاترین سطح کیفیت و مناسب ترین قیمت دریافت کنید.

انواع خدمات درمانی کلینیک دندانپزشکی

خدمات درمانی به منظور درمان دندان درد، پوسیدگی دندان، عفونت لثه و دندان، جرم گیری دندان و ... انجام می شود. از جمله رایج ترین خدمات درمانی یک کلینیک تخصصی دندانپزشکی عبارتند از:

جرم گیری دندان

یکی از رایج ترین خدمات درمانی دندانپزشکی؛ جرم گیری دندان است. این پروسه درمانی باعث از بین رفتن باکتری های و جرم های انباشته شده دندان ها می شود.

پرکردن دندان

دندانپزشک حفره های دندانی حاصل از پوسیدگی را با مواد مخصوص پر می کند. البته شیوه و موادی که برای پر کردن دندان های جلویی و عقبی استفاده می شود از یکدیگر متفاوت هستند.

عصب کشی دندان ها

در صورتی که پوسیدگی های دندانی شدید باشد عصب کشی دندان یا همان درمان ریشه برای از بین بردن عفونت و دردهای دندانی الزامی می شود.

کشیدن دندان

در درمانگاه دندانپزشکی برای درمان دردهای شدید دندانی در صورتی که پر کردن یا عصب کشی موثر نباشد، باید دندان کشیده شود.

ایمپلنت دندان

یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته ایمپلنت دندان است. ایمپلنت ابزاری است که دارای پیچی از جنس تیتانیوم است و با جراحی در فک بالا، پایین یا هر دو فک ثابت می شود.

از آنجا که مواد به کار رفته در ساخت ایمپلنت های دندان کاملا ایمن هستند به همین دلیل احتمال واکنش بدن انسان به آن تقریبا صفر است.

البته لازم است این نکته را خاطر نشان کنیم که از آنجا که این روش یک روش دائمی، ایمن و کاملا شبیه به دندان انسان است هزینه ایمپلنت دندان نیز به نسبت سایر روش های مشابه مانند دندان مصنوعی بیشتر است.

 

هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟

امروزه در دنیای علم دندانپزشکی ایمپلنت های بسیاری وارد بازار شده اند که هر کدام با نام برند خاصی یا کشور سازنده خاص خود مشهور هستند. بنابراین هزینه ایمپلنت دندان بر اساس برند و کشور سازنده متغیر است.

انواع ایمپلنت ها از دو فلز تیتانیوم و زیرکونیوم ساخته می شوند. هزینه ایمپلنت دندان در سال 1401 بر اساس برند و کشور سازنده به شرح زیر است:

  • قیمت ایمپلنت آمریکایی حدود 12 میلیون تومان؛

  • قیمت ایمپلنت دندان کره ای حدود 3 تا 8 میلیون تومان؛

  • هزینه ایمپلنت دندان سوئیسی حدود 3 تا 16 میلیون تومان؛

  • قیمت ایمپلنت ایرانی از 3 تا 11 میلیون تومان؛

 

2222122

ارتودنسی دندان

از درمان ارتودنسی اصولا برای اصلاح ناهنجاری های دندانی مانند نامرتبی، شلوغی و دندان های بیرون زده استفاده می شود، بنابراین این روش علاوه بر اینکه جزء خدمات درمانی دندانپزشکی است می تواند شامل خدمات زیبایی دندانپزشکی نیز باشد؛ چرا که ارتودنسی باعث زیباتر شدن و مرتب تر شدن دندان ها و در نهایت زیبایی چهره فرد می شود.

متخصص ارتودنسی با قرار دادن دستگاه ارتودنسی در دهان بیمار باعث اصلاح موقعیت دندان ها و مرتب شدن آنها می شود.

انواع ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی ثابت، ارتودنسی متحرک، ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی پیشگیری است که در ادامه درباره هزینه انواع ارتودنسی صحبت خواهیم کرد.

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

هزینه ارتودنسی بستگی به نوع ارتودنسی، شدت ناهنجاری دندانی و فک، سن بیمار، تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی و محل درمان ارتودنسی در سال 1401 از 8 تا 30 میلیون تومان اعلام شده است.

131313

سایر خدمات درمانی کلینیک دندانپزشکی

  • تجویز دندان مصنوعی؛

  • بریچ دندان؛

  • پیوند لثه؛

  • جراحی فک؛

  • فلوراید تراپی؛

انواع خدمات زیبایی کلینیک دندانپزشکی

تعداد مراجعینی که به منظور انجام خدمات زیبایی دندانپزشکی به مراکز دندانپزشکی مراجعه می کنند کم نیستند. به همین دلیل در این بخش به صورت لیست وار انواع خدمات زیبایی مراکز دندانپزشکی را معرفی می کنیم:

  • سفید کردن دندان ها؛

  • کرادینگ دندان؛

  • لمینت دندان؛

  • کامپوزیت دندان؛

  • اوردنچر دندان؛

  • اصلاح طرح لبخند؛

  • و ...

معرفی یک کلینیک دندانپزشکی خوب در تهران

همان طور که در ابتدای این مطب هم گفتیم؛ شما با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی کلیه خدمات دندانپزشکی اعم از درمانی و زیبایی، تصویربرداری های دندان و .... را زیر یک سقف با بیشترین کیفیت و مناسب ترین قیمت دریافت می کنید.

اما بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران کدام مرکز است؟ طبق تحقیقات انجام گرفته لیستی از بهترین کلینیک های دندانپزشکی در پایتخت تهیه شده، اما از آنجا که ما در این مقاله به صورت تخصصی درباره ارتودنسی و ایمپلنت دندان صحبت کردیم، اگر بخواهیم از میان این لیست یکی از بهترین مراکز ارتودنسی و ایمپلنت دندان را نام ببریم؛ می توانیم به جرات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی تاج دنتال را معرفی کنیم.

کلینیک دندانپزشکی تاج در شهر تهران به آدرس جنت آباد مرکزی، تقاطع نیایش (چهارراه ایرانپارس)، طبقه فوقانی بانک کوثر، پلاک ۲ واقع شده است. در این مرکز کلیه خدمات دندانپزشکی توسط تیم قوی و متخصص دندانپزشک و دستیاران دندانپزشک با به روز ترین تجهیزات  انجام می شود.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز