چگونه با کمترین هزینه گوسفند زنده بخریم؟

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۰:۵۶:۴۰
کد خبر: ۱۳۲۶۹۳۶
چگونه با کمترین هزینه گوسفند زنده بخریم؟
اگر می‌خواهید از گوشت سالم و خوش طعم تری لذت ببرید خرید گوسفند را جایگزین گوشت های مانده و یخ زده کنید زیرا این خرید برای شما بسیار مقرون به صرفه تر از خرید گوشت از قصابی و یا افراد با واسطه می‌باشد. اما اینکه از کجا خریداری کنیم ؟ و یا اینکه گوسفند سالم را چطوری تشخیص بدهیم؟

اگر می‌خواهید گوسفند زنده تهیه کنید و اطلاعات کاملی از نحوه خرید و سالم بودن گوشت داشته باشید با ما همراه باشید. خرید ایننرنتی گوسفند سختی‌های بسیاری که در هنگام تهیه گوشت دارید را از بین می‌برد. در هنگام خرید باید به نکاتی از جمله سالم بودن گوسفند، هزینه خرید گوسفند، کیفیت گوشت و شهری که از آن تهیه می کنید را مدنظر قرار دهید.

با کمترین قیمت گوسفند زنده بخرید

خرید گوسفند زنده یکی از دغدغه‌های افراد برای تهیه و مصرف گوشت می‌باشد که اکثر افراد برای خرید به روستاها و یا مناطق اطراف شهر مییروند که علاوه براتلاف وقت و گذراندن مسیرهای طولانی و عدم اطلاع کافی برای تشخیص گوسفند سالم چیزی به همراه ندارد. شما میتوانید برای خرید گوسفند با کنار گذاشتن همه این سختی‌ها آنرا بصورت اینترنتی خریداری کنید.

گوسفند زنده دارای پروتئین ‌های بیشتری نسبت به گوشت ‌های یخ زده و قدیمی می‌باشد و درصد خرابی گوشت گوسفند در صورت تشخیص درست خیلی کمتر می‌باشد. گوسفنده زنده گوشت خوش طعم تری نسبت به گوشت مانده دارد و همچنین شما با خرید گوسفند می‌توانید از سیرابی و دل و جگر و کله پاچه آن نیز استفاده کنید.

نحوه تشخیص گوسفند سالم زنده

شناسایی گوسفند سالم خیلی کار سختی نیست. شما برای چاق و یا لاغر بودن گوسفند با لمس کردن مهره‌های پشت گوسفند می‌توانید به آن پی ببرید. اگرگوسفند آبریزش بینی دارد و یا پشم ‌های آن به راحتی کنده شود دلیل بر بیمار بودن گوسفند می‌باشد و اگر ریه آن چرکی باشد با آبریزش بینی مشخص می‌شود. همچنین داشتن چشمان براق و قوی بودن جثه و پرتحرکی از نشانه‌هاس سالم بودن گوسفند می‌باشد.

گوسفند مانند دیگر حیوانات دستگاه هاضمه پیچیده‌ای دارد و در هنگام استراحت، غذا را بصورت نشخوار می‌خورد.اگر که گوسفند سالم باشد باید همراه دیگر گوسفندها غذا بخورد. جگر گوسفند سالم رنگ قرمز جگری دارد و هنگام برش نباید داخل رگ‌های آن انگل وجود داشته باشد. از دیگر علائم تشخیص سالم بودن گوسفند زنده نشخوار کردن همراه غذا خوردن و یا دو بار جویدن آن می‌باشد.

 

خرید گوسفند زنده

مزایای خرید گوسفند زنده اینترنتی

برای خرید گوسفند زنده، روش اینترنتی به خاطر بی‌واسطه بودن به راحتی به دست خریداران می‌رسد، در هنگام خرید دام زنده به صورت اینترنتی شما می‌توانید همه موارد را بررسی کرده و سپس خریداری کنید. خرید اینترنتی گوسفند زنده به دلیل اینکه بر اساس نرخ کشتارگاه می‌باشد بسیار مقرون به صرفه می‌باشد.

قیمت گوسفنده زنده امروز را در سایتهای زیادی می‌توان جستجو کرد و شما میتوانید خرید گوسفند زنده از دامداران پاک را تجربه نمایید، که در نوع خرید و کیفیت شما را همراهی می‌کند. شما می‌توانید به صورت عمده و یا تکی اقدام به خرید کنید و از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید.

علت تفاوت قیمت در بازار

گوسفند زنده قیمت‌های متفاوتی دارد و بر اساس ویژگی هایی نظیر نژاد،وزن،  قیمت های متفاوتی میتواند داشته باشد. گوسفندان دارای نژادهای مختلفی است اما مشکل اینجاست که هر نژادی برای کشتار مناسب نیست. نژادهایی که برای کشتار، ذبح برای عید قربان و مراسمات مختلف استفاده می‌شوند نژاد پشمی، نژاد گوشتی و نژاد شیری می‌باشد که ممکن است این نژادها ترکیبی هم باشند. در میان این نژادها نژاد گوشتی بسیار بهتر می‌باشد چرا که گوشت بیشتری هم برای مصرف دارد.از دلایل مهم تفاوت قیمت در خرید گوسفند وزن آن می‌باشد با خرید بی‌واسطه و ارگانیک می‌توانید از وزن دام خود مطمئن شوید.

بعضی از فروشندگان برای بالا رفتن وزن دام در هنگام فروش در طعام آنها سنگ نمک می‌ریزند، چرا که سنگ نمک دام را تشنه کرده و آب زیادی برای رفع تشنگی استفاده می‌کند. شما بعد از خرید دام متوجه می‌شوید که وزن دام بسیار کاهش یافته است. راه دیگر برای بالا رفتن وزن گوسفند اینست که راه ادرار آن را میبندند که این کار جان دام را به خطر می‌اندازد.در هنگام خرید باید از وزن واقعی دام خود مطمئن شوید.

قیمت گوسفند زنده 1401

بسیاری از افراد به این نتیجه رسیدند که خریداری گوسفند بسیار مقرون‌ به صرفه تر از خرید گوشت از قصابی می‌باشد. خرید گوسفنده زنده تهران از کیلویی 65 تا 75 هزار تومان می‌باشد و این قیمت در حال نوسانات زیاد است که این نوسانات در مورد گوشت همه دام‌ها صدق می‌کند.

زمانی که دلال و یا واسط وارد کار شوند قیمت گوسفند زنده بالا می رود و به خاطر همین موضوع خرید بدون واسطه را پیشنهاد می‌کنیم. هزینه خرید گوسفند  در هر شهر ممکن است متفاوت باشد به همین دلیل خرید دام از شهر خود را پیشنهاد می‌کنیم، در شهرهای بزرگ چندین میدان برای فروش این دام‌ها وجود دارد.

موارد موثر بر وزن گوسفند

موارد زیادی در افزایش و کاهش وزن گوسفند موثر است، نژاد گوسفند بر روی وزن گوسفند تاثیر بسزایی دارد، مسلما نژاد گوشتی وزن بیشتری نسبت به بقیه نژادها دارد. همچنین سن گوسفند نیز تاثیر بسزایی در وزن گوسفند دارد در نتیجه وزن بره کمتر از وزن گوسفند بالغ است. اما مهم‌ترین ویژگی که در وزن گوسفند موثر است نوع تغدیه دام، شرایط آب و هوایی و زیستگاه دام می‌باشد، جنسیت دام تاثیر زیادی در وزن گوسفند دارد، گوسفند نر وزن بیشتری نسبت به گوسفند ماده دارد.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما