۶ روش ساده سفید کردن دندان در دندانپزشکی و در خانه

۱۴۰۱/۰۲/۲۳ - ۱۹:۴۱:۴۲
کد خبر: ۱۳۲۸۴۸۳
۶ روش ساده سفید کردن دندان در دندانپزشکی و در خانه
سفید کردن دندان یکی از دغدغه های اصلی مردم امروزی است. روش های زیادی برای اینکار وجود دارد و هم اکنون می توانید با گشت و گذار در اینترنت مقالات متفاوتی را ببینید که درباره انواع روش سفید کردن دندان ها ادعایی را مطرح می کنند. ما در این صفحه به 6 روش رایج سفید شدن دندان ها در دندانپزشکی و در خانه پرداخته ایم که روش های علمی از آن ها پشتیبانی می کند.

3 روش های سفید کردن دندان در دندانپزشکی

در دندانپزشکی 3 روش کلی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد. این روش ها بلیچینگ در مطب، در خانه و تا حدی کمی جرمگیری دندان است.

آفیس بلیچینگ

بلیچینگ دندان بهترین روش سفید کردن دندان چه در خانه و چه در مطب دندانپزشک است. این ایمن ترین روش نیز به شمار می رود. با کمک این فرآیند دندان ها تا ماه ها سفید می شود و طرح لبخند زیبای و درخشانی ایجاد می شود. بلیچینگ دندان یا در مطب انجام می شود یا در خانه و هر دو روش توسط دندانپزشک یا با تجویز او صورت میگیرد.

در روش آفیس بلیچینگ که در مطب و توسط دندانپزشک صورت می گیرد لثه محافظت شده و روی دندان ها ژل های سفید کننده حاوی موادی همچون هیدروژن پراکسید یا کارباماید پراکسید اعمال می شود. این ژل ها مولکول های سفید کننده دارند که با نور فعال می شوند. دندانپزشک با نور لیزر یا دستگاه لایت کیور مولکول ها را فعال کرده و این ها به لکه های روی دندان یا رنگدانه های مینا حمله ور می شوند. در نهای بعد از یک جلسه دندان ها سفید می شوند.

Screenshot_20220513-203807_Docs

هوم بلیچینگ

هوم بلیچینگ نسخه خانگی بلیچینگ دندان در مطب است. در این روش که توسط دندانپزشک توصیه و تجویز می شود به بیمار ژل سفید کننده و قالب های دندانی داده می شود. ژل ها غلظت کمتری از ژل های مطب دارند و قالب های دندانی مطابق با دندان های بیمار تهیه می شوند. به بیمار آموزش استفاده از ژل و قالب داده می شود و او باید به مدت یک هفته مطابق آموزش دندانپزشک روش بلیچینگ در خانه را انجام دهد.

جرمگیری دندان + محصولات سفید کننده بدون نسخه

جرمگیری دندان یکی از فرآیند های رایج دندانپزشکی است که در آن به از بین بردن جرم سفت و سخت شده پشت دندان ها و زیر خط لثه اقدام می شود. جرم دندان در واقع نتیجه نجمع پلاک دندان و سخت شدن آن به مرور زمان است. جرم می تواند باعث تغییر رنگ نسبی دندان ها و بیماری لثه شود. دندانپزشک با کمک ابزارهای خود این جرم را از بین برده و تا حدی دندان ها را سفید می کند.

لازم به ذکر است که جرمگیری به هیچ عنوان روش اصلی برای سفید کردن دندان ها نیست. افراد بعد از جرمگیری می توانند با محصولات سفید کننده مانند خمیر دندان ها و دهانشویه های به سفید شدن دندان ها کمک کنند. هزینه جرمگیری دندان زیاد نیست و با ترکیب با محصولات سفید کننده هزینه ای کمتر از بلیچینگ دندان دارد.

Screenshot_20220513-203820_Docs

3 روش سفید کردن دندان در خانه

اگر به هر دلیلی امکان سفید شدن دندان ها به روش های دندانپزشکی را ندارید می توانید در خانه با دنبال کردن 3 روش زیر دندان هایتان را سفید کنید.

استفاده از هیدروژن پر اکسید

پراکسید هیدروژن یک عامل سفید کننده طبیعی است که باکتری های دهان شما را نیز از بین می برد. در واقع، مردم سال‌ها از پراکسید هیدروژن برای ضدعفونی کردن زخم‌ها استفاده می‌کنند، زیرا توانایی قابل قبولی در کشتن باکتری‌ها را دارد.

بسیاری از محصولات سفید کننده تجاری حاوی پراکسید هیدروژن هستند، اگرچه غلظت آنها بسیار بیشتر از آنچه شما استفاده می کنید. متأسفانه، هیچ مطالعه ای اثرات شستشو یا مسواک زدن تنها با پراکسید هیدروژن را بررسی نکرده است، اما چندین مطالعه خمیردندان های تجاری حاوی پراکسید را تجزیه و تحلیل کرده اند.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است، به همین دلیل است که یک عنصر محبوب در خمیر دندان های تجاری است. جوش شیرین یک ساینده ملایم است که می تواند به پاک کردن لکه های سطحی روی دندان کمک کند. علاوه بر این، جوش شیرین یک محیط قلیایی در دهان شما ایجاد می کند که از رشد باکتری ها جلوگیری می کند.

این درمانی نیست که دندان های شما را یک شبه سفید کند، اما با استفاده از آن باید به مرور زمان تفاوت در ظاهر دندان های خود را مشاهده کنید. علم هنوز ثابت نکرده است که مسواک زدن با جوش شیرین دندان های شما را سفید می کند، اما مطالعات متعدد نشان می دهد که خمیردندان حاوی جوش شیرین اثر سفید کنندگی قابل توجهی دارد.

اعمال روغن های گیاهی

مالیدن یا اعمال روغن های گیاهی ضروری به دندان ها یک درمان سنتی هندی است که به منظور بهبود بهداشت دهان و حذف سموم از بدن است. این کار شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان برای حذف باکتری ها است که می تواند به پلاک تبدیل شده و باعث زرد به نظر رسیدن دندان های شما شود. به طور سنتی، هندی ها از روغن آفتابگردان یا کنجد برای سفید شدن دندان استفاده می کردند، اما هر روغن گیاهی دیگری برای این کار موثر خواهد بود.

برای سفید شدن دندان ها با روغن های گیاهی، می توانید 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را در دهان خود بریزید و بچرخانید یا به دندان ها بمالید. روغن نارگیل در دمای اتاق جامد است، بنابراین ممکن است لازم باشد چند ثانیه صبر کنید تا ذوب شود. روغن کشی را به مدت 15 تا 20 دقیقه ادامه دهید.

آیا روش های خانگی برای سفید کردن دندان ها ایمن هستند؟

در گذشته مردم تنها با روش های خانگی و نهایتا راه حل های طب سنتی دندان های خود را سفید می کردند. این روش ها اغلب نتیجه صبر و حوصله و آزمایش و خطای گذشتگان بود. آن ها سال ها چیزهایی را امتحان می کردند و اگر می دیدند که دندان ها را سفید می کند برای سال های بعد شروع به سفید کردن دندان با آن چیزها میپرداختند. هیچ روش علمی یا تحقیقی پشت این روش ها نبود و اگر عوارضی نیز در خصوص دنبال کردن آن روش ها بود، کسی از آن اطلاعی نداشت.

حتی هم اکنون نیز تحقیقات اندکی در خصوص کارایی روش های خانگی جهت سفید کردن دندان ها وجود دارد و هنوز از عوارض این روش ها اطلاع زیادی نداریم. به همین جهت توصیه می شود قبل از امتحان کردن هر روش خانگی با یک دندانپزشک صحبت کنید و یا به کررات یا در مقدار زیادی از مواد سفید کننده خانگی استفاده نکنید تا مشکلات احتمالی برای شما ایجاد نشود.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز