چرا به یک گاوصندوق ایمن نیاز داریم؟

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۳:۴۹:۲۱
کد خبر: ۱۳۲۸۷۸۰
چرا به یک گاوصندوق ایمن نیاز داریم؟
چرا به یک گاوصندوق ضریب امنیتی بسیار زیادی داده‌اند؟ در واقع، ذهن افراد مختلف، به دنبال سوالات و پاسخ‌های زیادی در جهت، ایمن بودن گاوصندوق است.

امروزه، داشتن یک گاوصندوق، در محل کار یا منزل، به عنوان یک وسیله بسیار ضروری شناخته شده است. در بازار، سازندگان گاوصندوق، انواع متنوعی از آن را تولید می‌کنند. گاوصندوق اَمن و نحوه استفاده از آن در هر شرایطی متفاوت است. مکان قرارگیری گاوصندوق و افراد استفاده کننده از آن، درصد اَمن و ایمن بودن آن را کاهش و یا افزایش می‌دهد. برای خرید گاوصندوق ایمن، ابتدا باید به ارزیابی ویژگی و خصوصیات آن پرداخت. قبل از استفاده از گاوصندوق، ابتدا باید تمام نیاز خود را از این وسیله در نظر بگیرید. حتی ساده‌ترین و جزئی‌ترین موارد، برای استفاده از گاوصندوق مهم می‌باشند. موقعیت آب و هوایی، حوادث غیر مترقبه، سرقت و آتش سوزی از دسته نیازمندی افراد به گاوصندوق است.

درب گاوصندوق

چگونه به یک گاوصندوق برای قرار دادن اسناد خود اطمینان کنیم؟

سند‌های معتبر و مهم، در هر مکانی یافت می‌شوند. به طور مثال، در یک سازمان یا محل زندگی، برخی از مدارک مهم وجود دارد. مدارک و اسنادی که تمامی دارایی افراد را در طول زندگی، در بر می‌گیرد. داشتن یک فضای ایمن و استاندارد، برای گذاشتن اسناد، باید دارای شاخص‌های مهمی باشد.

معرفی فاکتور‌های مهم برای گذاشتن اسناد و مدارک در داخل گاوصندوق عبارتند از:

  1. نسوز بودن
  2. رمزنگاری پیچیده
  3. مدل حرفه‌ای برای زبانه قفل
  4. استفاده از قفل ترکیبی

 در ادامه هر یک از فاکتورهای زیر را بررسی خواهیم کرد.

1. نسوز بودن

گاوصندوق نسوز، یک انتخاب شایسته، برای گذاشتن اسناد و مدارک است. آتش سوزی، از حوادث موجود در طبیعت است. انسان در طول زندگی خود، شاهد حوادث بسیار زیادی به شکل طبیعی و یا غیر طبیعی است. گاوصندوق نسوز، محافظ اسناد و مدارک است.

جنس هر سند و مدرک، از کاغذ است. بنابراین کاغذ، خود یک ماده مشتعل زا است. با کوچک‌ترین میزان حرارت به کاغذ، به سرعت آتش می‌گیرد. برای جلوگیری از بروز این موضوع، می‌توان از گاوصندوق ایمن و نسوز استفاده کرد. مقاومت و توانایی گاوصندوق نسوز در برابر آتش، باید به اندازه حفظ سلامت مدارک و اسناد داخل آن باشد.

گاوصندوق رومیزی

جنس گاوصندوق نسوز ایمن، از فولاد به شکل دو قسمتی است. در گاوصندوق نسوز، از ماده کامپوزیتی استفاده شده است. کامپوزیت در برابر آتش و حرارت مقاومت بسیار بالایی دارد. البته مقدار مصرف کامپوزیت در گاوصندوق با مدل و برند متفاوت، یکسان نیست. ماده کامپوزیت در میان حفره‌های موجود در بخش دو قسمتی آن قرار می‌گیرد. هیدرات موجود در ماده کامپوزیت، مانند آلوم و یا گچ است. این ماده، بخار آب را در زمان حرارت، از خود خارج می‌سازد. با تولید بخار آب به این شکل، به بخش داخلی گاوصندوق فرستاده می‌شود و دمای متناسبی برای قسمت داخلی گاوصندوق در برابر حرارت به وجود می‌آید.

2. رمزنگاری پیچیده

برای جلوگیری از بروز سرقت، گاوصندوق باید دارای رمز پیچیده و غیر قابل گشودن باشد. رمز ساده و یکنواخت برای گاوصندوق، منجر به افزایش درصد سرقت می‌شود. رمزنگاری برای گاوصندوق برای ساختار دیجیتالی مناسب است.

انتخاب رمز، نباید ساده و یا قابل هک باشد. قبل از شکل دادن به یک رمز، باید نسبت به طول آن دقت داشته باشید. طول یک رمز، در زمان طراحی، نباید کوتاه باشد. رمز طولانی، برای ساختار قفل گاوصندوق، منجر به ایمنی بیشتر آن می‌شود. نداشتن رمز استاندارد و طولانی برای گاوصندوق، منجر به سرقت از تمامی دارایی افراد در داخل گاوصندوق می‌شود.

3. مدل حرفه‌ای برای زبانه قفل

زبانه یک بخش مرتبط به قفل گاوصندوق است. قسمت قفل گاوصندوق، دارای اهمیت زیادی است. قفل در گاوصندوق، تاثیر زیادی بر روی ضریب ایمنی آن می‌گذارد. نیازمندی به قفل در گاوصندوق، برای افزایش ایمنی آن، در برابر انواع سرقت است.

سارقان از هر وسیله و راهی برای باز کردن گاوصندوق استفاده می‌کنند. به همین جهت، طراحی بی نقص و مطلوب برای قفل از اهمیت زیادی برخوردار است. بسیاری از سارقین، به کمک ابزار و دستگاه برش، لولای درب گاوصندوق را خراب می‌کنند. با رساندن آسیب به لولای درب گاوصندوق، با نداشتن طراحی مناسب برای قفل، درصد باز شدن آن بسیار زیاد است. اما با طراحی استاندارد برای گاوصندوق، هیچ وسیله‌ای منجر به باز شدن لولا و قفل گاوصندوق نمی‌شود.

4. استفاده از قفل ترکیبی

از مدل دیگر قفل، برای افزایش درصد ایمنی در گاوصندوق، استفاده از قفل ترکیبی است. قرار دادن دو مدل از قفل در کنار هم، شکل ترکیبی و بی نقصی را به وجود می‌آورد. دو مدل از انواع قفل که به صورت ترکیبی در گاوصندوق استفاده می‌شود شامل:

  • قفل دیجیتال رمزی
  • قفل اثر انگشتی

ترکیب این دو با هم، می‌توانند منجر به افزایش ایمنی در گاوصندوق شوند. البته ترکیب دیگر، از قفل گاوصندوق مانند: مکانیکی و دیجیتالی رمزی است.

 

اما این مدل از قفل ترکیبی، درصد ایمنی و امنیت بالایی را برای گاوصندوق به ارمغان نمی‌آورد. اولین ترکیب که همان قفل دیجیتال رمزی به همراه اثر انگشتی، ایمنی بالا‌تری را از خود نشان می‌دهد، این مدل قفل قیمت گاوصندوق را افزایش می‌دهد.

یک گاوصندوق اَمن، باید در برابر خطرات، از مال و سرمایه افراد محافظت کند. مفقود شدن یک سند در داخل گاوصندوق، نگرانی زیادی را برای صاحبان به وجود می‌آورد.

گاوصندوق ایمن

البته برای هر نوع قفل در گاوصندوق، دسته بندی متمایز کننده‌ای وجود دارد که عبارتند از:

  • مکانیکی
  • ترکیبی
  • بیومتریک
  • دیجیتالی

برای افزایش ضریب ایمنی در گاوصندوق، از گزینه‌های دیگری استفاده می‌کنند. سیستم هشدار دهنده یا آژیر خطر، از جمله آن‌ها است. حتی استفاده از بولت و زبانه قدرتمند برای گاوصندوق، درصد ایمنی آن را افزایش می‌دهد. در رابطه با قفل بیومتریک، هویت افراد، به کمک خصوصیات ذاتی و انسانی افراد نشان داده می‌شود.

با استفاده از علم بیومتریک، درصد ایمنی برای ساختار گاوصندوق دو برابر شد. ویژگی‌های انسانی که به کمک علم بیومتریک در ساختار گاوصندوق می‌توان به آن دسترسی داشت شامل:

  • اثر انگشت
  • اسکن چشم
  • اسکن صورت
  • کف دست

با موارد فوق، اجازه دسترسی به گاوصندوق، برای کاربران آن، صادر می‌شود.

در حال حاضر فروشگاه گاوصندوق بازار یکی از فروشگاه‌های معتبری است که به صورت تخصصی در عرصه‌ی خرید و فروش گاوصندوق فعالیت می‌کند برای استعلام قیمت می‌توانید از طریق وبسایت gavsandooghbazar.com اقدام نمایید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز