نکات مهم درباره تحصیل در استرالیا و اعزام دانشجو به این کشور

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۷:۰۱:۴۸
کد خبر: ۱۳۳۰۰۸۶
نکات مهم درباره تحصیل در استرالیا و اعزام دانشجو به این کشور
بیش تر ما با اهمیت و شرایط تحصیل در استرالیا و اعزام دانشجو به این کشور آشنا نیستیم. حقیقت این است که سیستم آموزشی استرالیا در دنیا بسیار معروف است و افراد خارجی زیادی تمایل دارند تا از دانشگاه‌های این کشور فارغ التحصیل شوند.

بیش تر ما با اهمیت و شرایط تحصیل در استرالیا و اعزام دانشجو به این کشور آشنا نیستیم. حقیقت این است که سیستم آموزشی استرالیا در دنیا بسیار معروف است و افراد خارجی زیادی تمایل دارند تا از دانشگاه‌های این کشور فارغ التحصیل شوند.

در واقع استرالیا در میان کشورهای انگلیسی زبان، سومین کشور محبوب برای مهاجرت تحصیلی است. این کشور به دلیل سیستم آموزشی شناخته شده‌ای که دارد، فارغ التحصیلان آن می‌توانند به راحتی در هر کشوری مشغول به کار شوند. در ادامه‌ی بیش‌تر در مورد تحصیل در این کشورو شرایط آن صحبت خواهیم کرد.

 

آشنایی با کشور زیبای استرالیا

 

ابتدا بهتر است با کشور استرالیا آشنا شویم. این کشور بازار کار مناسب و اقتصاد قوی دارد. مهاجران زیادی به خاطر آب و هوای گرم این کشور، بین کانادا و استرالیا این کشور را انتخاب کنند. استرالیا در نیمکره جنوبی زمین قرار دارد و مساحت آن برابر با ۷٬۶۸۶٬۸۵۰ کیلومترمربع است و ششمین کشور پهناور دنیا محسوب می‌شود.

سیدنی و ملبورن نیز دو شهر بزرگ این کشور هستند. علاوه بر این موارد، استرالیا طبیعت زیبایی دارد و قانون‌ مداری در این کشور حرف اول را می‌زند.

 

صص

 

مزایای بی نظیر تحصیل در استرالیا

 

تحصیل در این کشور مزیت‌های زیادی دارد که ما به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد.

1. گزینه‌های تحصیلی فراوان

شما می‌توانید از میان صدها رشته تحصیلی در استرالیا رشته‌ی مورد نظر خود را انتخاب کرده و در آن تحصیل کنید‌. دانشگاه‌های استرالیا مانند کشور آمریکا تنوع رشته‌ی زیادی دارند. به عنوان مثال رشته‌هایی مانند حسابداری، علوم کشاورزی، علم آمار، مهندسی پزشکی، معماری، مهندسی عمران، روانشناسی، علوم زمین و علوم کامپیوتر جز بهترین و پر کاربردترین رشته‌ها در استرالیا هستند که طرفداران زیادی هم دارند.

2. زبان کشور استرالیا انگلیسی است

خوشبختانه شما لازم نیست زبان پیچیده و سختی برای زندگی در این کشور یاد بگیرید. زبان مردم استرالیا انگلیسی است و بدون شک شما با روش‌های مختلف موجود در ایران مانند موسسات و ... این زبان را تا حدی فرا گرفته‌اید. بنابراین پس از گرفتن نمره‌ی قابل قبول در آیلتس مسیر شما برای مهاجرت به استرالیا هموار می‌شود و دیگر دغدغه‌ی یادگیری زبان جدیدی نخواهید داشت.

3. امکانات تفریحی و توریستی بی شمار

صنعت توریستی و گردشگری استرالیا نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت بسیار زیادی کرده است و افراد زیادی برای دیدنی‌ها و امکانات تفریحی این کشور وارد آن می‌شود. شما هم به عنوان دانشجو زمانی که از درس خسته شوید و نیاز به تفریح داشته باشید، می‌توانید به محل‌های دیدنی و تفریحی بروید و از امکانات و دیدنی‌های این کشور لذت ببرید.

 

 

4. ارائه‌ی بورسیه‌های تحصیلی فراوان

برخی از افراد ترجیح می‌دهند بورسیه تحصیلی ایران را داشته باشند. اگر شما یک دانشجوی ممتاز هستید و یا مقالات و پژوهش انجام دادید، بهتر است از این موضوع مطلع باشید که دانشگاه‌‌های استرالیا و دولت این کشور تعداد ‌زیادی از بورسیه‌‌های تحصیلی خود را به دانشجویان برتر خارجی اختصاص می‌دهند تا تحصیل در این کشور برای مهاجران آسان‌تر شود.

5. ایجاد فرصت‌های کاری با ویزای تحصیلی استرالیا

حتما مطلع هستید که شما به عنوان یک دانشجوی خارجی باید ویزای تحصیلی استرالیا را داشته باشید. اما بهتر است بدانید داشتن ویزا یک مزیت دیگر هم در این کشور دارد و آن مجوز کار کردن در حین تحصیل است. کار کردن باعث می‌شود زندگی راحت‌تری داشته باشید و هزینه‌های تحصیلی خود را آسان‌تر پرداخت کنید. دانشجویان می‌توانند در فضای دانشگاه کار کنند یا ۲۰ ساعت در هفته در شغل ‌هایی که نیاز به تخصص خاصی ندارد، مانند فروش کالا و پیشخدمتی و غیره مشغول به کار شوند. همچنین در حال حاضر حداقل دستمزد در استرالیا ساعتی ۱۷ دلار است .

شرایط کسب ویزای تحصیلی استرالیا

ورود به تمامی موسسه‌ها و دانشگاه‌های جهان به مدارک و شرایط خاصی نیاز دارد. بنابراین، شما باید برای اپلای کردن و تحصیل در استرالیا نیز واجد شرایط باشید تا این دانشگاه‌ها شما را پذیرش کنند. در بخش زیر برخی شرایط کلی تحصیل در مقاطع مختلف برای اخذ پذیرش تحصیلی در استرالیا را برای شما آماده کردیم.

1. اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع لیسانس

اولین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی نیاز دارید، مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی هستند. البته شخص متقاضی باید نمره ۵.۵ یا ۶ را در آزمون آیلتس کسب کند. در بین ۴۳ دانشگاه معتبر در استرالیا،‌ ۸ دانشگاه برتر آن همواره در رتبه بندی های جهانی بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرند. علاوه بر این در صورتی که معدل یا دانش زبان انگلیسی متقاضیان از نظر استرالیا کافی نباشد، ابتدا باید در دوره های فاندیشن  شرکت نمایند.

 

2. اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد

شخص متقاضی ویزای تحصیلی استرالیا باید مدرک لیسانس خود را گرفته باشد و رشته تحصیلی او در مقطع لیسانس باید با رشته‌‌ای که قصد دارد در مقطع کارشناسی ارشد برای آن اپلای کند مرتبط باشد.

بیش‌تر رشته‌ها در این مقطع به زبان آیلتس با نمره ۶.۵ نیاز دارند. در بعضی از دانشگاه های استرالیا شما باید علاوه بر داشتن مدارک بالا، یک توصیه نامه نیز داشته باشید. در واقع توصیه نامه به نامه‌ای گفته می‌شود که یک فرد معتبر و با درجه علمی بالا برای فرد دیگر می‌نویسد و نظر و عملکرد او را توضیح می دهد.

 

3. مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در مقطع دکتری

برای اخذ ویزای این مقطع باید رزومه پژوهشی و علمی قوی داشته باشید. همچنین یک سوپروایزر یا استاد راهنما نیز باید شما را تایید کند. علاوه بر این بدون بورسیه نمی‌توانید در این مقطع تحصیل کنید. بنابراین باید ددلاین اپلیکیشن‌ها را در نظر بگیرید. بسیاری از دانشگاه‌ها در یک سال تحصیلی فقط یک بار برای بورسیه اپلیکیشن می پذیرند.

 

هزینه تحصیل در استرالیا

در این بخش قصد داریم ابتدا متوسط هزینه‌ تحصیل در استرالیا را برای شما توضیح دهیم و سپس به صورت جداگانه شهریه‌های تحصیلی را در هر مقطع بیان کنیم.

میانگین هزینه شهریه تحصیل در دانشگاه‌های استرالیا 31 هزار دلار در سال است. البته این مبلغ  به رشته‌ی دانشگاهی، مقطع و شهرت دانشگاه نیز بستگی دارد و می‌تواند از 22 هزار دلار تا بالای 80 هزار دلار در سال تغییر کند.

هزینه تحصیل در استرالیا در مدارس

هزینه مدارس دولتی برای افراد خارجی سالانه بین 7 تا 20 هزار دلار است. هرچقدر که مقاطع از مهد کودک و پیش دبستانی به سمت دبیرستان نزدیک‌تر می‌شوند، هزینه‌‌ی شهریه‌ها هم افزایش پیدا می‌کند.

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع لیسانس

هزینه تحصیل در استرالیا مقطع لیسانس، سالانه بین 22 تا 45 هزار دلار استرالیا است. البته این شهریه‌ها به رشته و دانشگاه انتخابی شما بستگی دارد. به عنوان مثال این مبلغ در رشته‌های پزشکی و رشته‌های مرتبط مثل دندانپزشکی، دامپزشکی و داروسازی بیشتر است و می‌تواند بین 55 تا حتی بیش از 80 هزار دلار در سال نیز باشد. به طور کلی دانشجویان بین‌المللی در این مقطع و در رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی سالیانه در حدود 65 هزار دلار بطور متوسط شهریه پرداخت می‌کنند.

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا

هزینه تحصیل در استرالیا در مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان بین‌المللی بین 17 تا 42 هزار دلار استرالیا است و مانند لیسانس میزان شهریه به رشته و دانشگاه محل تحصیل بستگی دارد. متوسط شهریه‌ی مقطع دکتری نیز از سالی 14 هزار دلار شروع می‌شود و ممکن است به 50 هزار دلار در سال هم برسد. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز