بایدها و نبایدهای خرید پکیج تصفیه فاضلاب در ایران: از قیمت تا کیفیت

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۳:۱۱:۵۹
کد خبر: ۱۳۳۱۲۹۸
بایدها و نبایدهای خرید پکیج تصفیه فاضلاب در ایران: از قیمت تا کیفیت
پکیج تصفیه فاضلاب سیستمی از جنس فلز، فایبرگلاس، پلی اتیلن یا بتن است که برای تصفیه و از بین بردن آلاینده‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی فاضلاب‌های مایع و جامد خروجی از مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی، پالایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت شبکه‌های جمع‌آوری و منتقل کردن فاضلاب به تصفیه خانه‌های بزرگ باید هزینه‌های زیادی را صرف کرد. نگهداری از این شبکه‌ها نیز مشکلات متعددی را به همراه داشت.

خرید پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب سیستمی از جنس فلز، فایبرگلاس، پلی اتیلن یا بتن است که برای تصفیه و از بین بردن آلاینده‌های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی فاضلاب‌های مایع و جامد خروجی از مجتمع‌های اداری، تجاری، مسکونی، پالایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای ساخت شبکه‌های جمع‌آوری و منتقل کردن فاضلاب به تصفیه خانه‌های بزرگ باید هزینه‌های زیادی را صرف کرد. نگهداری از این شبکه‌ها نیز مشکلات متعددی را به همراه داشت. به همین دلیل کارشناسان، سیستم‌های تصفیه فاضلاب را به صورت پکیج در محل طراحی و تولید می‌کنند. استفاده از پکیج‌ تصفیه فاضلاب شرایطی را فراهم کرده‌ است که بتوان از فاضلاب تصفیه شده مجددا در صنایع مختلف، کشاورزی و غیره بهره برد و به صرفه‌ جویی در مصرف آب و جبران کم آبی در محیط زیست کمک زیادی کرد. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌ها و مزایای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی و پکیج تصفیه فاضلاب انسانی توضیح دهیم.

پکیج تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی چیست؟

یکی از پرکاربردترین و مهمترین انواع پکیج تصفیه فاضلاب که در ابعاد و اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود، پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی است. این پکیج فاضلاب بهداشتی تولید شده توسط انسان در کارخانه‌ها، واحدهای صنعتی و مسکونی، بیمارستان‌ها و غیره را به گونه‌ای تصفیه می‌کند که پساب به دست آمده برای محیط زیست ضرری نداشته باشد. یکی از عوامل بسیار مهم در تخریب و ایجاد صدمات جبران‌ناپذیر در محیط زیست فاضلاب‌های بهداشتی هستند. پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی با از بین بردن آلاینده‌های فیزیکی و شیمیایی موجود در فاضلاب‌های خروجی و تبدیل آن به آبی پالایش شده و بدون آلودگی تاثیر بسزایی در کاهش تخریب محیط زیست، جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار، افزایش سلامتی انسان و موجودات دیگر دارد. استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی مزایای زیادی به همراه دارد. در زمان تصفیه آب و فاضلاب بهداشتی توسط این پکیج هیچ بوی ناخوشایندی انتشار پیدا نمی‌کند. برای استفاده و نصب پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی به مصالح زیادی احتیاج نیست و همین امر هزینه‌ها را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

 پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی از جنس پلی اتیلن در شرایط آب و هوایی مرطوب و شرجی دچار پوسیدگی و زنگ زدن نمی‌شوند، دوام و طول عمر بسیار بالایی دارند و به دلیل داشتن وزن سبک جابه‌جایی آن‌ها بسیار راحت است‌. از دیگر مزایای این نوع پکیج تصفیه فاضلاب می‌توان به راندمان بالا، نگهداری راحت، قابلیت جابه‌جایی حتی پس از نصب، در دسترس بودن لوازم یدکی مورد نیاز و غیره اشاره کرد. انواع مختلف پکیج تصفیه فاضلاب کاربردهای متعددی دارند و اکثر مصرف‌کنندگان قبل از خرید این محصول با تمام کاربردهای آن آشنا می‌شوند تا با آگاهی کامل برای خرید دستگاه مورد نظر خود اقدام کنند‌. کاربردهای پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی شامل از بین بردن آلاینده‌های تولید شده در پالایشگاه‌ها، واحدهای مسکونی، تولید مواد غذایی و غیره، حذف آلاینده‌های تولید شده در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، استفاده از آب و فاضلاب تصفیه شده در آبیاری با هدف صرفه‌جویی در منابع آبی کشور و یاری رساندن به صنعت کشاورزی، امکان نصب در هتل‌ها، رستوران‌ها، کمپ‌ها، فرودگاه و پایگاه‌های نظامی است.

پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

 

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی چیست؟

یکی دیگر از انواع پکیج تصفیه فاضلاب که پساب خارج شده از محل زندگی انسان‌ها را تصفیه می‌کند، پکیج تصفیه فاضلاب انسانی است. با توجه به این‌که جمعیت کشور روز به روز در حال گسترش است و با بحران کم آبی و آلودگی محیط زیست روبرو هستیم، تصفیه فاضلاب خانگی و بازگرداندن آب مصرف شده به چرخه طبیعت استفاده از دستگاه پکیج تصفیه فاضلاب انسانی را الزامی می‌کند. این پکیج‌ها با استفاده از مدرن‌ترین تکنولوژی‌های دنیا ساخته می‌شوند و به بازگشت آب به چرخه طبیعت و آبیاری فضای سبز و تولید محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فاضلاب انسانی حاصل فعالیت‌هایی مانند شستشوی لباس‌ها، حمام کردن، ادرار و مدفوع در سرویس بهداشتی و غیره است. آلاینده‌ها و مواد شوینده موجود در فاضلاب انسانی تاثیر مخربی در سلامت محیط زیست دارد. فاضلاب انسانی ابتدا از طریق لوله کشی فاضلاب ساختمان‌ها به شبکه جمع‌آوری فاضلاب وارد شده و سپس از طریق پکیج تصفیه فاضلاب آلاینده‌های موجود در آن حذف می‌شود.

تصفیه فاضلاب انسانی به دو روش فیزیکی و شیمیایی انجام می‌شود. در تصفیه فیزیکی آلاینده‌های جامد و زباله‌ها از فاضلاب جمع‌آوری می‌شود و در تصفیه شیمیایی برای حذف آلاینده‌های ریز و ذرات کلوئیدی موجود در فاضلاب در مراحل مختلف از مواد شیمیایی استفاده می‌کنند. این مراحل شامل اضافه کردن کلر، گاز ازن، هوا دهی و مرحله شفاف‌سازی آب می‌باشند. استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب انسانی در شهرک‌های مسکونی، اردوگاه‌های نظامی، مراکز آموزشی، کارخانه‌های صنعتی نزدیک به دریاچه یا رودخانه، هتل‌ها، مراکز تفریحی، پایانه مسافرتی، فرودگاه‌ها و غیره کاربرد دارد.

پکیج تصفیه فاضلاب انسانی

عوامل موثر در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

امروزه خرید و فروش پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی و انسانی به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های تصفیه فاضلاب در جوامع مختلف به شمار می‌روند که روز به روز نیز استفاده از آن‌ها در حال گسترش است. در این بخش قصد داریم عوامل تاثیرگذار روی قیمت پکیج تصفیه فاضلاب را مورد بررسی قرار دهیم.

مقدار دبی ورودی فاضلاب با ابعاد و اندازه پکیج تصفیه فاضلاب و مصالح به کار رفته در آن رابطه مستقیمی دارد و در نهایت ابعاد پکیج نیز در قیمت آن موثر است. تعیین دبی ورودی به وسیله تحقیقاتی انجام می‌شود که بر روی حجم آب مصرفی و ضریب تبدیل آب مصرفی به فاضلاب محاسبه شده است. عامل دیگری که در قیمت پکیج‌های تصفیه فاضلاب موثر است، میزان کیفیت فاضلاب ورودی است. تصفیه فاضلاب انسانی نسبت به تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی کم هزینه‌‌تر می‌باشد. بنابراین قیمت این نوع پکیج نیز نسبت پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی یا صنعتی ارزان‌تر خواهد بود.

یکی دیگر از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت پکیج تصفیه فاضلاب انتخاب نوع فرآیند تصفیه است. نوع فرآیند تصفیه از لحاظ افزایش راندمان، راحتی کنترل، عمر مفید دستگاه، انعطاف‌پذیری آن در میزان دبی ورودی و میزان آلاینده‌ها و راحتی کنترل متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال برای تصفیه فاضلاب انسانی فرآیند تصفیه هوادهی گسترده EAAS به عنوان یک فرآیند کم هزینه کاربرد دارد و برای تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و بهداشتی از فرآیندهای بی‌هوازی UASB، UAFB، ABR و فرآیندهای هوازی MBR و MBBR استفاده می‌شود.

میزان استاندارد پساب خارج شده از پکیج تصفیه فاضلاب برای استفاده دوباره در چرخه آب و فاضلاب نیز در قیمت این دستگاه موثر است. هر چقدر پساب خروجی باکیفیت‌تر باشد، تجهیزات و فرآیندهای مورد نیاز نیز باید پیشرفته‌تر باشند. بنابراین قیمت پکیج نیز افزایش خواهد یافت. برند تجهیزات به کار رفته در تولید پکیج‌های تصفیه فاضلاب نیز در قیمت این دستگاه‌ها موثر است. این تجهیزات شامل تابلو برق‌، بلوئر، پمپ‌، میکسر و غیره می‌باشد. معروف‌ترین و گران‌ترین برندهای اروپایی تولیدکننده تجهیرات پکیج‌های تصفیه فاضلاب عبارتند از: Ebara، Jager ، Aerzen، Lowara و غیره.

خرید انواع پکیج تصفیه فاضلاب از شرکت تمدن تصفیه ایرانیان

برای خرید بهترین و با‌کیفیت‌ترین پکیج‌های تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی با قیمت بسیار مناسب می‌توانید به سایت شرکت فنی مهندسی تمدن تصفیه ایرانیان با آدرس اینترنتی https://tamadon-tasfie.com/ مراجعه کنید. شرکت فنی مهندسی تمدن تصفیه ایرانیان به عنوان یک شرکت خصوصی سهامی خاص است که با بیش از بیست سال سابقه درخشان در صنعت آب و فاضلاب کمک بسیار زیادی به افزایش سلامت محیط زیست کرده است و بهترین پکیج‌ها را از معتبرترین برندهای جهان در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشخصات، نحوه خرید پکیج‌های تصفیه فاضلاب صنعتی، بهداشتی و انسانی با مشاوران سایت تماس بگیرید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما