چرا باید برای ذخیره سازی اطلاعات از استوریج های برندهای معروف استفاده کنیم؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۶:۵۵:۴۱
کد خبر: ۱۳۳۳۰۰۹
چرا باید برای ذخیره سازی اطلاعات از استوریج های برندهای معروف استفاده کنیم؟
ذخیره‌سازی یکی از مفاهیم عجین شده با دنیای فناوری اطلاعات است و به نگهداری پایدار اطلاعات روی رسانه‌های دیجیتال اشاره دارد؛ به طوری که کاربران بتوانند از طریق تجهیزات عادی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید اطلاعات را روی یک هارددیسک اکسترنال ذخیره کنید، اما آیا این امکان وجود دارد که کاربران مختلف به ساده‌ترین شکل به این رسانه دسترسی داشته باشند؟ پاسخ منفی است. به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگ و کوچک به سراغ راهکار کارآمدتری می‌روند که استوریج نام دارد.

ذخیره‌سازی یکی از مفاهیم عجین شده با دنیای فناوری اطلاعات است و به نگهداری پایدار اطلاعات روی رسانه‌های دیجیتال اشاره دارد؛ به طوری که کاربران بتوانند از طریق تجهیزات عادی به اطلاعات دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید اطلاعات را روی یک هارددیسک اکسترنال ذخیره کنید، اما آیا این امکان وجود دارد که کاربران مختلف به ساده‌ترین شکل به این رسانه دسترسی داشته باشند؟ پاسخ منفی است. به همین دلیل است که شرکت‌های بزرگ و کوچک به سراغ راهکار کارآمدتری می‌روند که استوریج نام دارد.

در مقاله "ذخیره ساز ها و استوریج را از کدام برند انتخاب کنیم؟" با برندهای مطرح در زمینه ذخیره سازی اطلاعات آشنا شدید. بدون شک، هر سازمان یا کاربری هنگام خرید تجهیزات شبکه به دنبال بهترین برند است تا بتواند تجهیزات مورد نظر خود را با بالاترین کیفیت خریداری کند. امروزه سیستم‌های ذخیره‌ساز متعددی توسط برندهای مختلف در سراسر جهان تولید می‌شوند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند، اما خرید سیستم‌های ذخیره‌ساز مدرن که توسط برندهای معتبر تولید شده‌اند، ارزش بیشتری نسبت به محصولات متفرقه‌ای دارند که توسط شرکت‌های غیرِ مطرح عرضه می‌شوند. در ادامه مزایای خرید از برندها و مراکز معتبر را بررسی می‌کنیم.

شرکت‌های بزرگ گارانتی معتبر ارائه می‌دهند

شرکت‌های بزرگی مثل qnap و synology به واسطه سال‌ها پژوهش و تجربه در زمینه تولید استوریج‌ها، با کیفیت‌ترین محصولات را با گارانتی ارائه می‌کنند. گارانتی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که هنگام خرید محصولات شبکه باید به آن دقت کنید. استوریج‌ها میزبان داده‌های ارزشمند سازمانی هستند، از این‌رو، مصرف‌کنندگان باید بتوانند در صورت خرابی محصول بدون مشکل قطعات خراب را تعویض یا در صورت امکان، جایگزین کنند. برندهای معتبر از کیفیت محصول مطمئن هستند بنابراین محصولات خود را با گارانتی عرضه می‌کنند.

شرکت‌های بزرگ فقط محصولات معتبر را روانه بازار می‌کنند

شرکت‌هایی که حوزه تخصصی و کاری آن‌ها مرتبط با شبکه و ذخیره‌سازی است؛ محصولات خود را همراه با گارانتی اصل در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهند. شرکت‌های فعال در زمینه فروش محصولات ذخیره‌ساز مثل فالنیک به نشانی فقط محصولات برندهای خوش‌نام را روانه بازار می‌کنند و علاوه بر این از مشتریان پشتیبانی فنی به عمل می‌آورند. بنابراین، نگرانی از بابت خرید محصولات تقلبی از این شرکت‌ها وجود ندارد.

مشاهده اطلاعات فنی دقیق

برندهای معتبر محصولات خود را به دقیق‌ترین شکل ممکن معرفی می‌کنند. اطلاعات فنی کمک می‌کنند تا استوریجی متناسب با نیازهای کاری خریداری کنید. مثلا اگر قصد پیاده‌سازی معماری مثل RAID 50 یا RAID 60 را دارید باید به این نکته دقت کنید که همه استوریج‌ها قادر به پشتیبانی از معماری‌های فوق نیستند، زیرا این ریدها باید بیش از 6 دیسک داشته باشند؛ اگر استوریجی خریداری کنید که خشاب‌های کافی نداشته باشد، در عمل امکان استفاده از این سطوح وجود ندارد.

نمایندگی‌های فعال در ایران، اطلاعات محصولات برندهای معتبر را به زبان فارسی ترجمه کرده و در قالب پی‌دی‌اف یا مطالب تخصصی روی سایت خود قرار می‌دهند تا مشتریان با شناخت کامل محصولات را خریداری کنند.

2

محصولات برندهای معروف در زمینه فروش استوریج، بسیار متنوع است. مثلا ممکن است به استوریجی نیاز داشته باشید که آن‌را به یک مرکز استریم خانگی تبدیل کنید. این مدل استوریج‌ها که به نام ذخیره‌ساز‌های سوهو (SOHO) معروف هستند، برای کاربردهای عادی مناسب‌اند و به کاربران اجازه می‌دهند به ساده‌ترین شکل به استریم‌های چندرسانه‌ای یا فایل‌ها دسترسی داشته باشند. در نقطه مقابل، کاربران سازمانی نیازمند استوریج‌هایی با چند خشاب هستند که از هارددیسک‌ها یا حافظه‌های SSD پشتیبانی کند و توانایی پردازش، بدون استفاده از منابع سرور را داشته باشد. ترکیب این استوریج‌ها و ریدکنترلرهای سخت‌افزاری قدرتمند نه تنها بار کاری سرور را کم می‌کند، بلکه به سازمان‌ها اجازه می‌دهد بدون مشکل شبکه‌های SAN را پیاده‌سازی کنند.

برندهای معتبر کالای تقلبی تولید نمی‌کنند

یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دنیای شبکه وجود کالاهای تقلبی (فیک) است که خسارت‌های زیادی به مصرف‌کنندگان وارد می‌کند. این مسئله به ویژه در ارتباط با کابل‌های شبکه‌ای که به اسم برندهایی مثل لگراند، نگزنس و... به فروش می‌رسد، مشهود است. برندهای معتبر مثل کیونپ یا سینولوژی، هیچگاه اعتبار خود را با عرضه کالاهای تقلبی به بازار زیر سوال نمی‌برند و نمایندگی‌های بزرگ و معتبر در ایران نیز قبل از تحویل یا عرضه محصولات به بازار، شناسه محصولات را با سایت اصلی مطابقت می‌دهند تا مطمئن شوند محصولات اصلی را دریافت کرده‌اند. علاوه بر این، روال کار نمایندگی‌های بزرگ به این صورت است که ابتدا کالاهای ترخیص شده از گمرک را بررسی می‌کنند و در صورت سالم بودن به بازار عرضه کرده یا به طور مستقیم از طریق فروشگاه‌های آنلاین در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

ارائه مشاوره فنی و خدمات

شرکت‌های فروش تجهیزات ذخیره‌ساز، تیمی از مشاوران متخصص دارند که ضمن ارائه مشاوره‌های فنی به مشتریان، به آن‌ها در زمینه خرید محصولات کمک می‌کنند. یکی از مشکلات رایج کاربران در هنگام خرید استوریج‌ها عدم اطلاع در مورد نحوه اتصال استوریج به سرور است. در چنین شرایطی، مشتری مشخصات محصول یا نیازهای خود را مطرح می‌کند و مشاوران گزینه‌های مناسب را به او پیشنهاد می‌دهند.

3

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش مسئله‌ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد. شرکت‌های فروشنده محصولات معتبر، این محصولات را به روش‌های مختلف گارانتی کرده و خدمات پس از فروش را هم می‌دهند. در حالت اول، شرکت گارانتی خود محصول را در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌دهد تا بتواند از مزایای آن استفاده کند. در حالت دوم محصول با گارانتی خود شرکت (نمایندگی) در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد که مطابق با مفاد مندرج در کارت گارانتی به کاربر سرویس رایگان یا نیمه رایگان ارائه می‌دهد. در هر دو حالت، شرکت، خدمات پس از فروشی که شامل نصب نرم‌افزار روی استوریج، پیکربندی استوریج یا برطرف کردن مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استوریج می‌شود را ارائه می‌کند.

 تنوع محصولات

شرکت‌های شناخته‌شده، تنوع محصولات زیادی دارند. این تنوع محصول اجازه می‌دهد استوریج‌هایی متناسب با نیاز کاری خریداری کنید. مثلا برای بخش بایگانی استوریجی هماهنگ با نیاز کاری آن‌ها و برای بخش‌های اجرایی و فروش که اطلاعات دائما به استوریج نوشته یا از آن خوانده می‌شوند، از نمونه‌های کلاس سازمانی استفاد کنید. این تنوع محصولات تنها در محصولات عرضه شده توسط برندهای معتبر وجود دارد.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز