چه زمانی و چگونه به چابهار سفر کنیم؟

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۷:۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۳۳۳۰۱۲
چه زمانی و چگونه به چابهار سفر کنیم؟
چابهار از مناطق آزاد تجاری استان سیستان و بلوچستان با طبیعتی باورنکردنی، از کوه های مریخی گرفته تا بیابان درک و از جنگل مانگرو و حرا گرفته تا تالاب صورتی لیپار، مقصد پرطرفدار گردشگران ایرانی و خارجی است.

از راحت ترین راه‌های دسترسی به این شهر شگفت انگیز، تهیه بلیط هواپیما است. در ادامه، در مورد باقی راه های ارزان تر سفر به چابهار صحبت می‌کنیم.

بهترین زمان سفر به چابهار از نظر آب و هوا

از آن جا که چابهار، تنها بندر اقیانوسی ایران در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند است، در چهار فصل سال آب و هوای معتدلی دارد. به همین دلیل است که نام آن "چابهار" و در اصل "چهار بهار" است که جذابیت این شهر را در نیمه اول سال متجلی می‌کند. بهترین زمان سفر به چابهار، بین ماه‌های آبان تا فروردین است که متوسط دما 21 درجه سانتی‌گراد است؛ ولی از آنجا که آب‌و‌هوای مرطوبی دارد، هوا کاملاً معتدل است. اگر به آب‌و‌هوای شرجی علاقه ندارید، ماه های اردیبهشت تا خرداد گزینه‌های مناسبی برای شما نیستند؛ چون در این دو ماه رطوبت به بیشترین حد خود می‌رسد و گاهاً طاقت فرسا می‌شود.

2

 

شلوغ ترین فصل سفر به چابهار

همان‌طور که حدس می‌زنید دوران عید نوروز، شلوغ ترین فصل چابهار است. اگر تحمل شلوغی و ازدحام را ندارید، فصل پاییز تا زمستان را انتخاب کنید. همچنین از آبان تا فروردین، چابهار مقصد بسیاری از گردشگران است. اما در تابستان کمتر کسی به این شهر سفر می‌کند؛ چون هوای شرجی آن تا حدودی غیر قابل تحمل است. با این حال جشنواره معروف چابهار، "منسون" در فصل تابستان اتفاق می‌افتد؛ اگر در فصل تابستان عازم چابهار هستید این جشنواره زیبا را از دست ندهید.

 

نحوه سفر به چابهار

راه‌های مختلفی برای رسیدن به چابهار وجود دارد؛ اگر با تور چابهار سفر کنید، معمولاً رفت و برگشت بصورت هوایی و محل اقامت هتل است. فرودگاه بین‌المللی چابهار، در شهر کنارک قرار دارد. مسافت فرودگاه تا مرکز شهر چابهار با تاکسی حدود 50 دقیقه است. برای سفر به چابهار از مبدا تهران، قطار مستقیم وجود ندارد. اگر تصمیم دارید با قطار به چابهار سفر کنید، بهتر است اول بلیط قطار تهران-بندرعباس بخرید و بعد با اتوبوس از بندرعباس به چابهار سفر کنید. اگر می‌خواهید مستقیم به چابهار بروید و در بندرعباس معطل نشوید، باید از قبل بلیط اتوبوس بندرعباس به چابهار را خریده باشید و خیالتان راحت باشد که ساعتی که می‌رسید اتوبوس دارند و معطل نمی‌شوید.

یا می توانید با قطار از تهران به زاهدان بروید و از آن جا به چابهار پرواز کرده یا تا آنجا رانندگی کنید.

امکان سفر با اتوبوس هم وجود دارد. مسیر زمینی تهران به چابهار، حدود 19 ساعت راه است.

اگر هم قصد سفر زمینی به چابهار با ماشین شخصی را دارید، باید وارد بزرگراه خلیج فارس شوید و پس از گذر از قم، کاشان، نایین، یزد، رفسنجان و بم وارد سیستان و بلوچستان شوید و راه چابهار را در پیش بگیرید.

3

 

هزینه اقامتگاه های چابهار

اگر بعد از خرید بلیط هواپیما تهران چابهار به دنبال اقامت لوکس هستید، تعداد از هتل های چابهار مانند لیپار، لاله و فردوس گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود. این هتل‌های لوکس به نسبت باقی هتل‌ها از امکانات برتری برخوردارند و اقامت خوبی را برایتان رقم می‌زنند. اگر علاقه دارید با فضای سنتی و مردم بومی و اصیل چابهار بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد ما انتخاب اقامتگاه های بوم‌گردی است تا تجارب جالبی از جمله دورهمی با مردم محلی و گوش دادن به موسیقی آنها بدست آورید. حتماً غذاهای محلی و خوشمزه چابهار از جمله قلیه ماهی (ماهی)، نان محلی و بریانی ماهی را امتحان کنید، از فضای خانه‌های خشتی و کاه‌گلی نهایت آرامش را کسب کنید و اوقات فراغتتان را با دیدن شب‌های پر از ستاره یا گوش دل سپردن به صدای دریا بگذرانید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز