۱۰ مزیت شگفت انگیز کاهش وزن

۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۱۴:۵۸:۵۲
کد خبر: ۱۳۳۴۵۹۹
۱۰ مزیت شگفت انگیز کاهش وزن
کاهش وزن می تواند عملکرد تنفسی و کیفیت خواب را بهبود بخشد. حذف وزن اضافی همچنین به این معنی است که بدن شما برای گذراندن روز نیاز به کار سختی ندارد. همه این فواید در کنار هم می توانند به شما کمک کنند تا انرژی بیشتری داشته باشید.
  1. افزایش سطح انرژی

کاهش وزن می تواند عملکرد تنفسی و کیفیت خواب را بهبود بخشد. حذف وزن اضافی همچنین به این معنی است که بدن شما برای گذراندن روز نیاز به کار سختی ندارد. همه این فواید در کنار هم می توانند به شما کمک کنند تا انرژی بیشتری داشته باشید.

  1. بهبود کلسترول

به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA) اضافه وزن با سطح کلسترول ناسالم مرتبط است. تحقیقات نشان می دهد که چاقی با افزایش کلسترول بد (LDL) و کاهش کلسترول خوب (HDL) مرتبط است.

  1. کاهش فشار خون

چاقی و اضافه وزن می تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد. اما به یاد داشته باشید، عدد روی ترازو تنها چیزی نیست که مهم است. اینکه  اضافه وزن در کجا قرار می گیرد هم مهم هست. یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که چربی احشایی - چربی اضافی در اطراف کمر – بسیار خطرناک است.

 

  1. افزایش تحرک

حمل وزن اضافی می تواند به مفاصل شما آسیب برساند. به گفته بنیاد آرتریت، کاهش 5 کیلوگرمی وزن  می تواند 18 کیلوگرم فشار را از روی زانوهای شما کم کند. همچنین یک مطالعه در سال 2018 روی 174 شرکت‌کننده نشان داد که کاهش وزن علائم آرتریت روماتوئید را کاهش می‌دهد.

کاهش وزن همچنین می تواند در دراز مدت به تحرک شما کمک کند. یک مطالعه در سال 2017، نشان داد که افرادی که در طی 4 سال وزن کم کردند نسبت به افرادی که این کار را نکردند، تخریب غضروف کمتری را نشان دادند.

  1. بهبود تنفس

کاهش وزن می تواند به شما در پیشگیری از بیماری های تنفسی مرتبط با چاقی مانند سندرم هیپوونتیلاسیون چاقی کمک کند. به گفته موسسه ملی قلب، ریه و خون، این اختلال ناشی از چربی اضافی روی قفسه سینه، گردن یا شکم است. علائم شامل احساس تنگی نفس، خستگی، خروپف و سردرد است.

  1. کاهش خطر بیماری قلبی یا سکته

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC)، سکته مغزی، بیماری های قلبی و سایر بیماری های قلبی عروقی عامل 1 مرگ از هر 3 مرگ در ایالات متحده است. حفظ وزن مناسب می تواند خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد.

  1. جلوگیری از دیابت نوع 2

عوامل مختلفی در ایجاد دیابت نقش دارند، اما چاقی یک عامل خطر اصلی برای ابتلا به دیابت نوع 2 است. این وضعیت زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به درستی به انسولین پاسخ نمی دهد. در نتیجه، سطح گلوکز خون (معروف به قند خون) بالا می رود و حتی نسبت به انسولین مقاوم تر می شوید.

با توجه به انجمن قلب آمریکا، اگر در گروه پرخطر قرار داشته باشید، کاهش 5 تا 7 درصدی وزن بدن می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 58 درصد کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد که کاهش وزن نیز می تواند تاثیر زیادی در درمان دیابت نوع 2 داشته باشد. می تواند مقاومت به انسولین را بهبود بخشد و سطح گلوکز خون را کاهش دهد که راه های مهمی برای مدیریت بیماری است.

  1. افزایش کیفیت خواب

مطالعات نشان می دهد که بین چاقی و خواب ضعیف ارتباط وجود دارد. که می تواند منجر به کاهش سطح انرژی و افزایش خستگی شود.

حفظ وزن سالم همچنین می تواند خطر ابتلا به اختلالاتی را که می تواند بر خواب شما تأثیر بگذارد، کاهش دهد، مانند:

آسم

آرتروز

آپنه انسدادی خواب (OSA)

بیماری ریفلاکس معده به مری (GERD)

 

  1. کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها

طبق گفته انجمن سرطان آمریکا، اضافه وزن بدن می تواند خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را افزایش دهد. این شامل:

روده بزرگ

پستان

تیروئید

تخمدان

پانکراس

و ...

دانشمندان هنوز در تلاشند تا ارتباط دقیق بین چاقی و سرطان را مشخص کنند. اما ممکن است به این دلیل باشد که چربی اضافی بدن می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:

التهاب در بدن

رشد غیر طبیعی عروق خونی و سلولی

افزایش سطح انسولین و فاکتور رشد شبه انسولین 1 (IGF-1)

افزایش آدیپوکین ها (هورمون هایی که می توانند رشد سلولی را مختل کنند)

  1. بهبود خلق و خوی

برخی از مطالعات نشان می دهد که کاهش وزن می تواند اعتماد به نفس و خلق و خوی کلی شما را افزایش دهد.

رابطه مستقیمی بین رژیم غذایی و افسردگی وجود دارد. بنابراین، در حالی که کاهش وزن نمی تواند افسردگی را درمان کند، یک رژیم غذایی سالم می تواند به شما کمک کند تا از مصرف غذاهای بسته بندی شده جلوگیری کنید. سعی کنید از غذاهای فرآوری شده و قندهای اضافه شده پرهیز کنید و از یک رژیم غذایی متعادل پر از سبزیجات تازه، میوه ها، حبوبات، چربی های سالم و پروتئین های بدون چربی استفاده کنید.

از طرفی اگر  وقت زیادی را برای ورزش صرف کرده اید و در کوتاه مدت نتیجه کمی از آن گرفته اید،  برای رسیدن به وزن مناسب و کاهش وزن سریع، راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این را ه های لاغری ، انجام جراحی هایی از جمله لیپوساکشن و پیکرتراشی هست.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز