فرودگاه میلان ایتالیا

۱۴۰۱/۰۳/۲۲ - ۱۴:۳۲:۲۸
کد خبر: ۱۳۳۸۶۸۲
فرودگاه میلان ایتالیا
میلان پایتخت تجاری ایتالیا و یکی از مهم‌ترین شهر‌های اروپا است. این شهر به دلیل وجود جاذبه‌های گردشگری، مراکز تجاری و برگزاری مراسم‌هایی مثل هفته مد شهری بسیار پر رفت‌ و آمد است؛ به طوری که هر ساله حدود ۹ میلیون گردشگر به میلان سفر می‌کنند.

بنابراین وجود فرودگاهی کارآمد و پیشرفته برای شهر بسیار مهم و حیاتی است. میلان ۳ فرودگاه به نام‌های لیناته، برگامو و مالپنسا دارد که مالپنسا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین آن‌ها است. مالپنسا از لحاظ جابه‌جایی مسافر پس از فرودگاه فیومیچینو رم، دومین فرودگاه پر رفت‌ و‌ آمد ایتالیا است و از لحاظ حمل بار در مقام اول قرار دارد. این فرودگاه در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است.

فرض کنید با پرواز تهران میلان به این شهر سفر کرده‌اید؛ قطعا رسیدن به مرکز شهر از مسائل مهمی است که باید در نظر بگیرید. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم اطلاعات کلی، امکانات و راه‌های دسترسی فرودگاه را به طور خلاصه بررسی کنیم. پس اگر شما نیز قصد آشنایی با فرودگاه مالپنسا را دارید، این مطلب را از دست ندهید.

 

1

اطلاعات کلی فرودگاه میلان

این فرودگاه از سال ۱۹۱۰ و بیش از ۱۰۰ سال است در صنعت هوانوردی فعالیت می‌کند و یکی از قدیمی‌ترین‌ها در این صنعت محسوب می‌شود؛ به طوریکه به عنوان قطب مهم اقتصادی ایتالیا شناخته می‌شود. نام قدیمی این فرودگاه “ائروپوئرتو سیتا دی میلان” بود که به معنی فرودگاه شهر میلان است. مالپنسا بیش از ۲۰۰ مقصد مسافرتی و ۱۰۰ ایرلاین در حال فعالیت دارد. فرودگاه میلان هر هفته بیش از ۹۰۰ پرواز داخلی و بیش از ۴ هزار پرواز خارجی را انجام می‌دهد. فاصله این فرودگاه تا تهران ۳۷۰۵ کیلومتر و در حدود ۵ ساعت است.

2

امکانات فرودگاه مالپنسا

فرودگاه مالپنسا میلان امکانات زیادی برای ارائه به مسافران خود دارد که در زیر به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در این فرودگاه برندهای معروف و مارکت‌های زیادی فروشگاه دارند؛ به طوریکه ۷۴ فروشگاه در طبقه پایین، ۱۱ فروشگاه در طبقه اول و چند فروشگاه هم در طبقه دوم آن قرار دارد. همچنین رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، بانک برای تبدیل ارز، سرویس های اطلاع رسانی و بسیاری امکانات دیگر نیز در این فرودگاه وجود دارد.
  • مالپنسا پارکینگ اختصاصی دارد و شما می‌توانید در صورت نیاز هزینه اضافی پرداخت کرده و وسیله نقلیه خود را تا مدت معینی در پارکینگ نگه دارید.
  • این فرودگاه معاف از مالیات است و در آن از شما مالیات دریافت نمی‌شود.
  • مالپنسا دارای دو باند فرود از جنس آسفالت و قیر به طول ۳۹۲۰ متر است. این دو باند توانایی جای دادن دو ایرباس ‌A380 به صورت همزمان را دارد که باعث می‌شود مسافران بیشتری بتوانند ورود و خروج داشته باشند.
  • هتل‌های زیادی برای استفاده مسافران در اطراف فرودگاه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به آیدیا میلانو مالپسنا، فرست هتل مالپسنا، مکسی میلان مالپسنا، هتل شرایتون میلان، سروو و کرون پلازا اشاره کرد.
  • در دو ترمینال این فرودگاه رستوران‌ها و کافه‌هایی وجود دارد که غذای ایتالیایی و بین المللی سرو می‌کنند و به عنوان مثال پس از پرواز تهران میلان ، مسافران می‌توانند از آنها استفاده کنند.
  • پلیس ایتالیا به طور دائم و ۲۴ ساعته در فرودگاه حضور دارد و امنیت مسافران را تامین می‌کند.

راه‌های دسترسی فرودگاه

قابل تصور است به عنوان مثال پس از فرود پرواز تهران میلان مهم‌ترین دغدغه هر مسافر، رسیدن به شهر است. همانطور که قبلا گفته شد، فرودگاه میلان در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر قرار دارد و شما می‌توانید برای رسیدن به شهر از اتوبوس، قطار یا تاکسی استفاده کنید. در ادامه هر کدام از این موارد به طور جداگانه بررسی می‌کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را برای خودتان انتخاب کنید:

اتوبوس: اتوبوس‌های زیادی در فرودگاه وجود دارند که مسافران را به مرکز میلان یا شهرهای دیگر ایتالیا منتقل می‌کنند. این اتوبوس‌ها در هر دو ترمینال فرودگاه وجود دارند که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

  1. اتوبوس اکسپرس فرودگاه: ساعت حرکت این اتوبوس‌ها از ۶ صبح تا ۱۲:۳۰ شب است و هر ۲۰ دقیقه یکبار حرکت می‌کنند.
  2. سرویس شاتل مالپنسا: این اتوبوس‌ها نیز هر ۲۰ دقیقه یکبار حرکت می‌کنند و از ساعت ۵ صبح تا ۱:۲۰ بامداد فعالیت دارند. مدت زمان سفر با این اتوبوس‌ها حدودا ۵۰ دقیقه است.

قطار: قطارهای زیادی در این فرودگاه وجود دارند که به دلیل هزینه پایین، نبود ترافیک در مسیر و سرعت بالا یکی از بهترین گزینه‌های حمل و نقل به مرکز شهر محسوب می‌شوند. این قطارها از از ۵:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ شب فعالیت می‌کنند و هر ۳۰ دقیقه یکبار حرکت می‌کنند.

تاکسی: تاکسی راحت‌ترین و گران‌ترین گزینه حمل و نقل است که البته، به دلیل کرایه ثابت و تعیین شده از طرف فرودگاه، نیازی به چانه زدن با راننده ندارند. تاکسی‌های فرودگاه را می‌توانید در گیت شماره ۴ ترمینال ۲ و گیت شماره ۶ ترمینال ۱ پیدا کنید.

در این مقاله شما با یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های اروپا و ایتالیا آشنا شدید. به شما پیشنهاد می‌کنیم خدمات پرواز تهران میلان خود را از سایت علی بابا دریافت کنید. آیا شما تا به حال به این فرودگاه رفته‌اید؟ تجربه شما از فرودگاه میلان ایتالیا چه بوده است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز