مکالمه زبان انگلیسی رو قورت بده - موسسه زبان کوییک

۱۴۰۱/۰۳/۲۶ - ۰۹:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۳۴۰۰۲۶
مکالمه زبان انگلیسی رو قورت بده - موسسه زبان کوییک
آیا مکالمه زبان انگلیسی کار دشواری است؟ این سوالی است که در لحظه یادگیری زبان به ذهن زبان آموزان خطور می‌کند. شاید به این قضیه برخورد کرده باشید که کلماتی به ذهنتان می‌آید اما نمی توانید آنها را بیان کنید و دچار استرس می‌شوید.

آیا مکالمه زبان انگلیسی کار دشواری است؟ این سوالی است که در لحظه یادگیری زبان به ذهن زبان آموزان خطور می‌کند. شاید به این قضیه برخورد کرده باشید که کلماتی به ذهنتان می‌آید اما نمی توانید آنها را بیان کنید و دچار استرس می‌شوید. ما در ادامه به شما کمک می‌کنیم تا از کلماتی که در دایره لغات خود دارید به درستی استفاده کنید. در این مقاله راه های یادگیری بهتر مکالمه زبان انگلیسی نیز آورده شده اند. تا انتها همراه ما باشید.

اولین چالش در شروع مکالمه زبان انگلیسی چیست؟

اگر بخواهید به این سوال پاسخ دهید در ابتدا باید بدانید که آموزش زبان از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش ورودی و بخش دیگر خروجی است.

بخش ورودی در واقع همان ریدینگ و لیسنینگ است. شما از این دو روش می‌توانید دایره لغات و دانش خود را بالا ببرید. بخش خروجی نیز همان رایتینگ و اسپیکینگ( مکالمه زبان انگلیسی) است. اما اغلب زبان آموزان با بخش خروجی دچار چالش می‌شوند.

در بخش خروجی امکان دارد دچار ایست و یا قفل کردن مغز شوید. می‌دانید که چه چیزی را می‌خواهید بیان کنید و یا بنویسید اما این کارها برای شما دشوار می‌شوند. احتمالا همه ما در سطوح مختلفی از مکالمه زبان انگلیسی با این چالش رو به رو شده ایم. حال وقت آن رسیده که ببینیم چه اتفاقی می‌افتد که ما نمی توانیم خوب صحبت کنیم و یا خوب بنویسیم.

دایره لغات شما به آن اندازه که خودتان فکر می‌کنید گسترده نیست

حق دارید که دایره لغات قوی نداشته باشید. زیرا ما در جایی زندگی می‌کنیم که کمتر زبان انگلیسی را می‌شنویم و ورودی ما بسیار کم می‌شود. حال در چنین شرایطی نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و باید راه های جایگزین را امتحان کنیم. می‌توانیم از کتاب های آموزشی و کمک آموزشی برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی خود استفاده کنیم. این کتاب ها معمولا اصطلاحات و زبان محاوره ای را به شکلی ساده به زبان آموزان آموزش می‌دهند.

بهترین راه قبل از آنکه شروع به صحبت کنیم این است که دایره لغات خود را افزایش دهیم و درک واقعی از زبان انگلیسی داشته باشیم. علاوه بر کتاب ها می‌توانید از اپلیکیشن های آموزشی مانند FluentU نیز استفاده کنید. این کتاب دارای ویدئو های حقیقی، مکالمات واقعی انگلیسی زبانان، اخبار و سخرانی های انگیزشی است. این برنامه ها برای ورودی زبانی شما بسیار مناسب هستند. همچنین می‌توانید در شروع زیر نویس آن را نیز فعال کنید. این کار مانند آن است که در محیط انگلیسی زبان خود را قرار داده باشید.

علاوه بر ویدئو ها، استفاده از سایر ابزار های آموزشی نیز می‌تواند موثر باشد. فلش کارت ها برای بالا بردن دایره لغات کمک کننده هستند. فلش کارت های داخل این اپلیکیشن ها با توجه به سطح زبانی شما شخصی سازی شده اند. این کار از طریق هوش مصنوعی اپ و از سطح ویدئوهایی که تماشا می‌کنید مشخص می‌شود. پس بهتر است برای بهبود مکالمه زبان انگلیسی از این اپ و اپ های مشابه استفاده کنید.

·      به مکالمه زبان انگلیسی اهمیت زیادی نمی دهیم

به دلیل آنکه ما در محیط انگلیسی زبان نیستیم و در کلاس ها بیشتر بر روی مهارت های رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ تاکید می‌شود مکالمه زبان کمی برایمان دشوار می‌شود. باید به دنبال فردی برای مکالمه باشید وگرنه در هیچ زمانی شما نمی توانید اسپیکینگ خود را عالی کنید.

ما در موسسۀ زبان خارجی کوییک بر روی تمام مهارت های 4 گانه شما تاکید می‌کنیم. می‌توانید با خیال راحت در موسسه زبان کوییک مکالمه زبان انگلیسی را در کمترین زمان فرا بگیرید. کلاس های ما شما را در محیط انگلیسی زبان قرار خواهند داد و به آسانی می‌توانید مکالمه کنید.

·      ترس از صحبت کردن به زبان انگلیسی

حالا که دایره لغات خود را بالا بردید و با کلاس های مکالمه زبان انگلیسی و انواع اپلیکیشن ها در یک محیط انگلیسی زبان قرار گرفتید، وقت آن است که با خیال راحت انگلیسی صحبت کنید. اما ناگهان متوجه می‌شوید در زمان صحبت کردن عصبی شده و عرق می‌کنید. با خود فکر می‌کنید که اگر اشتباه بگویم و یا منظور من را متوجه نشوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در واقع ترس از قضاوت دیگران دارید.

اما این اتفاقات همگی طبیعی است و برای همه پیش می‌آید. اصلا نگران نباشید. با اعتماد به نفس صحبت کنید و از این فرصت که در محیط و جو انگلیسی زبان قرار گرفته اید نهایت استفاده را ببرید. با چند بار صحبت کردن ترس شما برطرف خواهد شد.

تا اینجا راه های ورودی و خروجی زبان را یاد گرفتیم. پس دیگر نگران سختی مکالمه زبان انگلیسی نباشید. با این روش ها صحبت کردن کار آسانی می‌شود.

راه هایی برای تمرین مکالمه در زندگی روزمره

در ادامه روش هایی که با آن می‌توانید اسپیکینگ خود را به سطح بالاتری برسانید آورده شده است.

1- از فناوری های جدید برای آموزش استفاده کنید

پیشرفت علم و تکنولوژی و همه گیر شدن اینترنت بر روی تمام جنبه های زندگی ما تاثیر مثبت گذاشته است. این فناوری ها به ما کمک می‌کنند تا راحت تر آموزش ببینیم. در آموزش زبان انگلیسی و مخصوصا یادگیری مکالمه زبان فناوری ها کمک زیادی به افراد می‌کنند. این به این معنا نیست که نمی توانید بدون تلویزیون، اپ ها، گوشی هوشمند و تبلت زبان را بیاموزید. اما برای یادگیری سریعتر و آسان تر بسیار کمک کننده هستند. ساده ترین این فناوری ها در ادامه آمده است.

از گوگل کمک بگیرید

زمانی که چیزی را در گوگل سرچ می‌کنید از گزینه صوتی آن استفاده کنید. می‌توانید خود و گوگل را به چالش بکشید و بینید گوگل منظور شما را متوجه می‌شود.

از اپلیکیشن های پیام رسان استفاده کنید

در skype و WhatsApp با خانواده و دوستانی که می‌توانند انگلیسی صحبت کنند مکالمه به زبان خارجی داشته باشید.

2- از وب سایت هایی مانند Verb ling Community بهره ببرید

در این وب سایت شما با یک یا چند نفر هم گروه می‌شوید. فردی که شما را در گروهی می‌گذارد سطح زبانی شما را تشخیص می‌دهد و در گروهی متناسب با سطحتان شما را قرار می‌دهد. این وب سایت گروه هایی از مبتدی تا پیشرفته دارد. می‌توانید به صورت رایگان از امکانات آن استفاده کنید و با دوستان خود انگلیسی صحبت کرده تا مکالمه زبان انگلیسی شما پیشرفت کند.

در این گروه ها هیچگاه نگرانی و استرس در مورد قضاوت دیگران نخواهید داشت. سازنده گروه موضوع بحث را معمولا انتخاب می‌کند.

3- برنامه Hello Talk برای بالا بردن سطح مکالمه زبان به شما کمک می‌کند

این برنامه بر روی متن کار کرده است. اما می‌توانید پیام صوتی به زبان نگلیسی ارسال کنید. اگر مخاطب به صورت متن پیام شما را پاسخ داد در برنامه گزینه ای وجود دارد آن را فعال کنید و پیام متنی را به صوتی تبدیل کنید. با این برنامه تلفظ درست کلمات را می‌توانید یاد بگیرید.

4- دانلود دیکشنری WordReference Dictionary

دیگر زمان حمل دیکشنری های بزرگ و سنگین گذشته است. با نصب دیکشنری ها و لغت نامه ها بهتر می‌توانید زبان را یاد بگیرید. زیرا علاوه بر سرچ سریع لغت مورد نظر، می‌توانید تلفظ دقیق آن را به صورت صوتی بشنوید. همچنین طرز استفاده آن کلمه را در متن ببینید.

این دیکشنری دارای محیطی برای چت و پرسیدن سوالات است. سوال خود را مطرح می‌کنید و جواب هایی از سراسر دنیا دریافت می‌کنید.

5- اتفاقات روزمره را مانند فیلم تعریف کنید

شاید بخواهید از تکنولوژی و فناوری های امروزی دور شوید و چند روزی را بدون اینترنت سپری کنید. در این حالت می‌توانید برای ارتقاء مکالمه زبان انگلیسی خود تمام وقایعی که در طی روز برایتان اتفاق افتاده است را مانند داستان یک فیلم تعریف کنید.

به طور مثال چه کارهایی کرده اید، با چه افرادی آشنا شده اید و یا مشکلاتی که در زندگی روزمره خود و دیگران دیده اید را به زبان انگلیسی تعریف کنید.

می توانید در مورد مراحل آشپزی خود صحبت کنید. از علاقه به انواع غذاها و دستور پخت آنها با خود حرف بزنید. پس از چند روز متوجه پیشرفت مکالمه خود خواهید شد. اگر کلمه ای را به یاد نیاوردید توصیه می‌کنیم هرگز صحبت خود را قطع نکنید. کمی خلاق باشید. به توصیف آن کلمه بپردازید تا منظور خود را به بهترین شکل بیان کنید.

6- هر چیزی در اطرافتان دیدید ترجمه کنید

در زمان رانندگی و یا در زمان خواندن تابلو های تبلیغاتی سعی کنید ترجمه درستی از آنها داشته باشید. با صدای بلند ترجمه خود را بگویید. این کار به شما کمک می‌کند تا علاوه بر افزایش دایره لغات، از کلماتی که در ذهنتان دارید به درستی استفاده کنید.

و در آخر ...

در این مقاله روش هایی که به شما در بالا بردن سطح مکالمه زبان انگلیسی کمک می‌کند گفته شد. تمام این موارد در کنار کلاس های مکالمه زبان انگلیسی موسسه کوییک می‌تواند کمک کننده باشد. موسسه زبان کوییک با تکیه بر مجموعه عظیمی از ویدیوهای معتبر انگلیسی، آخرین متد های رایج دنیا و بسیاری تکنیک های دیگر می‌تواند سطح مکالمه زبان انگلیسی شما را ارتقاء دهد. پس همین حالا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید. مشاوران ما تمامی اطلاعات لازم را جهت مشاوره و ثبت نام در اختیار شما قرار می‌دهند.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز