هر آن چیزی که لازم است درباره خرید کولر گازی بدانیم

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۱۳:۲۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۴۶۵۵۷
هر آن چیزی که لازم است درباره خرید کولر گازی بدانیم
هنگام خرید کولر گازی با توجه به هزینه بالای آن لازم است نکاتی را بدانیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم شامل اینکه چه نوع کولر گازی ، با چه ظرفیتی و با چه قابلیت هایی را انتخاب کنیم.

گرمای غیر قابل تحمل در بخش های وسیعی از کشور عزیزمان در فصل تابستان باعث بروز مشکلاتی در رفاه زندگی می شود. در واقع گرمای بیرون غیر قابل تحمل بوده و ابزار و وسایل قدیمی مانند کولر آبی ها هم دیگر عملکرد چندانی برای جلوگیری از بروز دمای بالا درون محیط های بسته ندارند. همین مسئله باعث شده است تا استفاده از انواع کولر گازی Air Conditioner بسیار رایج شود. ما در این مطلب به بررسی موارد مهمی که قبل از خرید کولر گازی پیشنهاد می شود به منظور انتخاب درست و دقیق به آن توجه شود می پردازیم.

 

انواع کولر گازی بر اساس شکل ظاهری

تقسیم بندی کولرهای گازی از نظر شکل ظاهری به شرح ذیل می باشد 

کولر گازی دیواری یا اسپلیت

این محصول بعنوان محبوبترین نوع به صورت اسپیلت دو تکه در بازار عرضه می شود و یونیت داخلی یا اواپراتور درون محیط و یونیت خارجی که به عنوان کمپرسور نیز شناخته می شود، در قسمت بیرونی قرار داده می شود.کارکرد آن به صورت تک فاز بوده و با قدرت 9000 الی 36000 BTU در بازار عرضه می شود. 

کولر گازی پنجره ای

برخلاف مدل دیواری، در کولر پنجره ای کمپرسور و اوپراتور در یک پکیج جمع شده و نیازی به داکت کشی و ارتباط دو بخش از طریق لوله مسی ندارد، در مقایسه با اسپلیت از قیمت کمتری برخوردار است اما عیب این مدل مصرف برق  و سر و صدای بیشترش می باشد.

کولر گازی ایستاده

در جایی که امکان نصب مدل دیواری به دلیل اجاره ای بودن فضا یا بزرگ بودن سالن مانند اماکن عمومی (اماکن مذهبی، سالن های انتظار و...) فراهم نباشد استفاده از ظرفیت های بالاتر از 36000 و عملکرد یکپارچه ایستاده کاربردی تر است و با هزینه کمتر قابل انتخاب می باشند، اما به دلیل اینکه کمپرسور و اواپراتور در یک فضا تعبیه شده سر و صدای بیشتری تولید می کنند.

کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل را می توان ابعاد کوچکتر خانواده کولر ایستاده نیز دانست که به دلیل ابعاد کوچکتر ، ظرفیت پایین تر و وزن کمتر قابلیت کاربری بیشتری در مناطق مسکونی، تجاری دارند.همینطور به دلیل دارا بودن چرخ در زیر آن می توان به راحتی محل قرارگیری آن را تغییر داد.

 

کولر گازی پرتابل

 

طراحی پنل اسپیلت زیبایی دکوراسیون داخلی

یکی از مواردی که در  انتخاب کولر گازی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، آن است که محصولات با طراحی مناسب می توانند عملکرد بسیار خوبی برای دکوراسیون داخلی منزل شما داشته باشند. پیشنهاد می شود حتما یک پنل اسپیلت متناسب با ظاهر دکوراسیون داخلی خود انتخاب کنید. 

قدرت خنک کنندگی کولرگازی چند هزار بهتر است؟

قدرت خنک کنندگی با واحد BTU توسط تولیدکننده تعریف شده که به شما در انتخاب درست متناسب با فضای مورد نظرتان کمک می کند. انتخاب غلط بیش از ظرفیت و همینطور کمتر از ظرفیت محیط هر دو زیانبار هستند و منجر به اتلاف انرژی، خشک کردن بیش از حد محیط یا عدم خنک کردن آن خواهد شد.پیشنهاد می شود بصورت مستقیم از کارشناسان فنی در هنگام خرید در این زمینه کمک بگیرید.

چه تعداد کولرگازی جوابگوی فضای ماست؟

بر اساس متغیر هایی مانند میزان رفت و آمد آدم ها در یک محیط بسته و همچنین نوع کاربری محیط و یا مسائلی همچون آب و هوای منطقه شما باید نسبت به  انتخاب ظرفیت یا تعداد کولر موردنظر اقدام کنید. در نظر داشته باشید که مسائلی همچون ارتفاع سقف نیز مهم بوده و در صورتی که اتاق به صورت جنوبی ساخته شده باشد و میزان آفتاب گیری بالاتری داشته باشد، می تواند در انتخاب اهمیت داشته باشد، ابتدا با ظرفیت متناسب با محل توسط متخصصین اقدام به خرید نموده در صورتی که محیط شما بسیار بزرگ است، بعدا می توانید تعداد کولرگازی ها را افزایش دهید.

بهترین نوع کمپرسور کولرگازی کدام است؟

سه نمونه کمپرسور کولرگازی به صورت مشخص در بازار عرضه می شوند. کمپرسور پیستونی، اسکرول و روتاری که البته شما باید نسبت به نوع استفاده خود نسبت به خرید آن اقدام کنید. در نظر داشته باشید که هر یک از کمپرسور ها می توانند عملکرد خاص خود را داشته باشند. برای مثال کمپسور پیستونی به عنوان پرکاربردترین محصول موجود در بازار شناخته می شوند و شما قادر هستید از این محصول استفاده داشته باشید.

به منظور اطلاعات بیشتر در این خصوص عبارت زیر  را در گوگل سرچ کنید

انواع کمپرسورهای کولر گازی سماسازان

کولرگازی اینورتر چیست؟ آیا می تواند مصرف برق را پایین بیاورد؟

کولر گازی اینورتر Inverter air conditioner به عنوان یکی از جدیدترین تکنولوژی های پیش رو برای استفاده به شمار می رود و باید در نظر داشته باشید که کولرگازی کم مصرف اینورتر به عنوان یک محصول با قابلیت تعیین دور موتور کمپرسور شناخته می شود. در واقع بر خلاف سایر کولرهای قدیمی که موتور را به یکباره خاموش و روشن می کردند، در مدل های اینورتردار ، دور موتور کم و زیاد می شود. میزان مصرف انرژی برق را کم می کند و شما می توانید با خیال راحت از آن استفاده داشته باشید. 

 

کولر گازی اینورتر

موارد مهمی که باعث پایین آمدن مصرف برق می شود

باید در نظر داشته باشید که کاهش مصرف برق کولرگازی همواره یکی از دغدغه های خریداران به شمار می رود. مواردی که پیشنهاد می کنیم در این خصوص به آن توجه شود به شرح ذیل است:

  • برچسب انرژی کولرگازی
  • برند معتبر تولید کننده محصول
  • انتخاب محصول متناسب با محیط
  • ظرفیت مناسب کولرگازی
  • انتخاب محصولات اینورتر
  • نصب مناسب محصول
  • سرویس به موقع

    برای اطلاعات بیشتر لینک زیر را ببینید

https://letsavelectricity.com/power-consumption-of-ac-how-much-power-does-an-ac-use/

قدرت پرتاب باد کولرگازی چقدر اهمیت دارد؟

قدرت پرتاب باد بر اساس متر تعریف می شود و عملا فاصله کولر تا محلی که باد به آنجا می رسد را تعیین می کند، ایده آل ترین قدرت آن حداقل 10-20 متر می باشد.البته حالت های مختلف قابل تنظیمی ممکن است در کولر گازی برای پرتاب باد در نظر گرفته شود (افقی، عمودی، نامنظم و...) همچنین در مدل های به روزتر سنسورهایی ممکن است تعبیه شود که در صورت حضور یا عدم حضور افراد در فضا، باعث شود قدرت پرتاب بیشتر یا کمتر (به دلیل کاهش مصرف برق) گردد 

به چه دلیلی باید به میزان صدای کولرگازی دقت کنیم؟

پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید به میزان صدای  کولر گازی که در مشخصات فنی هر محصول بر اساس واحد دسی بل تعریف شده دقت فرمایید.اگر صدای پنل داخلی از 51 دسی بل کمتر باشد آن را در رده کم صدا در نظر می گیرند.

چه امکاناتی روی اسپلیت ها وجود دارد؟

اسپلیت های امروزی با امکانات و ویژگی های مختلفی امروزه در بازار از جمله تایمر خاموش و روشن، ریموت کنترل ساده، تنظیم باد در حالت های مختلف و همچنین  قابلیت های اتصال به اینترنت و IoT می توانند جوابگوی نیاز کاربران برای حداکثر رفاه باشند.

کولرگازی بانه ای یا با گارانتی بخریم؟

اطمینان نداشتن از اصالت کالا و همینطور عدم پشتیبانی و گارانتی محصول یکی از نقاط ضعف کولرهای بانه ای می باشد.پس به نظر می رسد که منطقی است بابت هزینه ای که میکنیم پشتوانه ای برای اصالت و گارانتی محصول داشته باشیم.

برندهای مختلف تولید کننده کولرگازی چه فرقی با هم دارند؟

قابلیت های مختلف، گارانتی محصولات، نوع کمپرسور و گاز مبرد ، میزان پرتاب باد از جمله مهم ترین تفاوت های برندهای مختلف کولر گازی می باشد.با مراجعه به آدرس اینترنتی https://www.samasazan.com/ می توانید به مقایسه برندهای مختلف بپردازید.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز