مهمترین مشخصات ورق روغنی با کیفیت و پرفروش بازار

۱۴۰۱/۰۵/۰۸ - ۱۳:۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۳۵۷۶۵۴
مهمترین مشخصات ورق روغنی با کیفیت و پرفروش بازار
فولاد برای اولین بار حدود ۴۰۰۰ سال پیش با ترکیب آهن و کربن ساخته شد. در طول قرن ها، مهندسان کاربردهای مختلفی برای فولاد پیدا کرده اند. امروزه ورق روغنی با کیفیت یکی از رایج ترین آلیاژهای مورد استفاده در ساخت پل ها، سلاح ها، وسایل نقلیه و ماشین آلات می باشد.

فولاد برای اولین بار حدود ۴۰۰۰ سال پیش با ترکیب آهن و کربن ساخته شد. در طول قرن ها، مهندسان کاربردهای مختلفی برای فولاد پیدا کرده اند. امروزه ورق روغنی با کیفیت یکی از رایج ترین آلیاژهای مورد استفاده در ساخت پل ها، سلاح ها، وسایل نقلیه و ماشین آلات می باشد.

البته اشکال متعددی از فلز در بخش‌های ساختاری و زیبایی‌شناختی جهان ما مورد استفاده قرار می‌گیرد، و برای فلزکاران ماهر آشنایی با هر یک از آنها مهم است. یکی از متداول ترین آنها که در این زمینه به طور گسترده استفاده می شود ورق روغنی پرفروش است. 

ورق روغنی با کیفیت چه مشخصاتی دارد؟

ورق روغنی مرغوب و پرفروش عموماً در قسمت هایی استفاده می شود که ضد زنگ در آن ها حیاتی نیست. فرآیندهایی وجود دارد که  به ورق های نورد گرم اجازه می دهد تا از زنگ زدگی نیز جلوگیری کنند. 

 در طی فرآیند روغن کاری ورق از محلول اسیدی برای حذف آلاینده ها و سایر عناصر ناخواسته مانند لکه ها و زنگ زدگی استفاده می شود. هنگامی که این فرآیند کامل شد، اسید شسته شده و خشک می شود. پس از پایان خشک شدن، یک لایه نازک روغن روی فولاد می‌زنیم تا از زنگ زدن آن جلوگیری شود.

ماده روی ورق دوام و کارایی ورق را با هزینه کم بهبود می بخشد. این محصول سطح تمیزتر را برای رنگ آمیزی فراهم می کند. این یک محصول فولادی همه منظوره است که کاربرد فراوانی در حوزه صنعت و ساخت و ساز دارد.

طبقه بندی ورق‌های روغنی بر اساس نوع آلیاژ استفاده شده برای تولید آنها است. برای مثال میزان کروم، سیلیسیوم کربن، منگنز، گوگرد، سیلیسیم، فسفر، گوگرد و غیره می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت آنها داشته باشد. علاوه بر این عملیات حرارتی نیز می تواند نوع ورق را تغییر دهد و در ساختار اصلی ورق تاثیر بگذارد.

از پرکاربردترین ورق های روغنی موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورق های ضد زنگ QSTE

  • ورق های ضد سایش EK2 

  • ورق فوق کشش ST14

  • ورق معمولی ST12

  • ورق نیمه کشش ST13

جالب است بدانید که مواد اولیه تولید ورق روغنی با کیفیت، ورق سیاه است. البته در طی عملیاتی که روی ورق سیاه صورت می گیرد، مقاومت کششی آن‌ها حدود ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

مهم ترین ویژگی های ورق روغنی پرفروش

استحکام بالای ورق روغنی با کیفیت تنها ویژگی آن نیست. تنوع رنگ و اندازه باعث شده تا صدها ماده و مواد مختلف در صنایع مختلف توسط این ورق ها تولید شود. طیف گسترده ای از کاربردهای محصولات نورد سرد در زیر خلاصه شده است: ساخت پانل های غیر قابل انعطاف، رنگ آمیزی قطعات (با سطح شفاف که امکان اجرای رنگ با کیفیت بالا را فراهم می کند)، صنعت خودرو، تولید قطعات خودرو، اداری مبلمان، صنعت لوازم خانگی، ساخت انواع قفسه.

این ورق برای اهداف مختلفی استفاده می شود. شرکت آهن رسان محصولات فولادی با ارزش ازجمله این ورق را با کارایی قابل توجه عرضه می کند. این محصولات برای پروژه هایی با ساختار خاص مناسب تر است. 

طیف محصولات ما این امکان را برای مشتریان ما فراهم می کند تا ورق هایی را انتخاب کنند که به بهترین وجه با معیارهای طراحی خاص آنها مطابقت دارند.

Screenshot_20220730-141530_Docs

ورق های روغنی در یک فرآیند صنعتی به قطعات نازک و مسطح تبدیل می شوند که بیشتر توسط فلزکاران استفاده می شود. می توان آن را به اندازه ها و شکل های مختلف برش داد و خم کرد که آن را برای پروژه های مختلف ساخت قابل استفاده می کند.

این گونه ورق در ضخامت های متفاوت تولید و به عنوان فولاد صفحه ای یا سازه ای در نظر گرفته می شوند. آنها در قطعات مسطح یا نوارهای حلقه دار موجود هستند. 

استحکام ورق های روغنی 

ورق روغنی معمولا دارای استحکام کششی بین 50800 psi (350 مگاپاسکال) و 60900 psi (420 مگاپاسکال) است.

این سطح از استحکام کششی این امکان را برای ورق فراهم می کند که وزن اضافی را که روی پل یا افراد و تجهیزات داخل ساختمان حرکت می کند تحمل کند.

سازندگان می توانند استحکام کششی آن را با تغییر میزان آهن و کربن موجود در آلیاژ کنترل کنند. استفاده از گرمای شدیدتر در طول ساخت نیز می تواند استحکام بیشتری به این محصول بدهد.

کاربردهای خاص ورق روغنی

ورق با کیفیت که به ورق فولادی سرد نیز معروف است به صورت تجاری تولید می شود. این نوع مصالح برای ساخت و ساز و استفاده در مصالح ساختمانی بسیار مناسب است. مزیت بسیار ویژه این نوع ورق آهن مقاومت عالی آن در برابر فشارهای بالا می باشد. 

مهندسان و معماران و طراحان ساختمان از این ویژگی برای طراحی سازه هایی استفاده می کنند که بسیار قدرتمند هستند. در عمل، این سازه ها به مواد کمتری برای تحمل وزن های بالا نیاز دارند. از روش نورد سرد برای تامین صیقل سطح خوب و ابعاد دقیق مانند انواع تسمه، میله فلزی و لوله استفاده می شود. 

با کمک ورق های روغنی می توانید انواع مختلف سازه ها را پوشش دهید و محصول مورد نظر خود را در سریع ترین زمان ممکن آماده کنید. زیرا این گونه از ورق ها به روش های مختلف به یکدیگر و سایر تجهیزات متصل می شوند. این نوع از ورق ها به دلیل استحکام بالا تغییر شکل ندارند و قابلیت پردازش خوبی نیز دارند.

Screenshot_20220730-141544_Docs

کاربردهای معمول عبارتند از:

  • مقاطع سازه ای

  • تانک ها

  • تیرهای نور

  • سیلندرهای گاز

  • قفسه بندی

  • نرده های محافظ

  • لوله

  • پرس های ساده

  • پانل های مخفی لوازم خانگی

انواع این ورق 

ورق های روغنی به سه نوع زیر طبقه بندی می شوند:

  1. معمولی (st12)

  2. نیمه کششی (st13) 

  3. کشش اضافی (st14) 

بسته به اینکه از کدام آلیاژ و از چه نوع عملیات حرارتی برای تولید ورق های آهنی استفاده شده، می توانند متفاوت باشند. ورق ها را می توان در سه اندازه استاندارد دسته بندی کرد:

  1. 1.1830 میلی متر

  2. 2.2440 میلی متر 

  3. میلی متر

 

قیمت ورق های روغنی

این محصول یک انتخاب کاملا مناسب و معتبر برای ساخت و ساز است، درست مانند دیگر مصالح فولادی. با این حال برای موفقیت باید از آن به درستی استفاده کنید.

یکی از ویژگی های مهم و بارز ورق های روغنی کیفیت خوب، قیمت ارزان و کاربرد زیاد آن است. این نوع ورق محبوبیت زیادی در کشور دارد و همواره بازار آن بسیار پر رونق است.

قیمت ورق روغنی در چند سال اخیر رشد داشته است . دلیل آن می تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. برای مثال عوامل اقتصادی متعددی بر قیمت آن تأثیر می گذارد.  در طول سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، تعرفه ها بیشترین تأثیر را بر قیمت این محصولات داشته است.

زمانی که دولت اعلام کرد که بر فولاد وارداتی و صادراتی تعرفه اعمال خواهد کرد،  قیمت ورق ها در کشور به شدت افزایش یافت.

تعرفه ها درصد اضافه ای را به هزینه فلزات وارد شده به کشور تحمیل می کند. با تجارت آزاد، شرکت های مستقر در کشورهای دیگر اغلب می توانند ورق را با قیمت های پایین تری نسبت به شرکت های خارجی بفروشند.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز