آمپلی فایر چیست؟

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۱۲:۳۴:۲۷
کد خبر: ۱۳۶۲۱۲۴
آمپلی فایر چیست؟
آمپلی فایر ماشین جزو آن دسته از اصطلاحات تخصصی سیستم صوتی خودرو است که حتما نام آن را شنیده اید حتی اگر کاربرد و کارکرد آن را به طور دقیق ندانید.

آمپلی فایر ماشین جزو آن دسته از اصطلاحات تخصصی سیستم صوتی خودرو است که حتما نام آن را شنیده اید حتی اگر کاربرد و کارکرد آن را به طور دقیق ندانید. آمپلی فایر به تقویت کننده سیگنال های صوتی گفته می شود که کیفیت صدای در حال پخش را در ولوم های بالاتر بیشتر کرده و باعث حذف خش و صداهای اضافی می شود. سیستم صوتی یک خودروی معمولی دارای توان پخش محدودی است و اگر شما بخواهید کیفیت بالای پخش در ولوم بالا داشته باشید خواهید دید که یک سیستم معمولی تا چه حد در این مورد ضعیف عمل خواهد کرد و لذت و هیجان یک موسیقی ناب را از بین خواهد برد. آمپلی فایر ها در این مورد به خصوص کاربرد مهمی دارند و اگر برای تعویض یا تقویت سیستم صوتی خود اقدام کنید یک فروشنده کاربلد حتما نصب آمپلی فایر ماشین را به شما پیشنهاد خواهد داد چرا که بدون آمپلی فایر سیستم صوتی و اسپیکرهای شما هر چقدر هم خوب و درجه یک باشند، باز هم صدای اضافی و ناخوشایند در در فرکاسن های بالا تجربه خواهید کرد. پس در این مطلب با آدیوکلاب همراه باشید تا در مورد این قطعه مهم و کارکرد شگفت انگیز آن بیشتر بدانید.

2

چه کسانی به یک آمپلی فایر ماشین نیاز دارند؟

هرچند آمپلی فایر یک قطعه مهم و تاثیرگذار در سیستم صوتی خودرو محسوب می شود اما واقعیت این است که همه خودروها و یا همه کاربران به نصب آن نیازی ندارند. می توانید بدو ن داشتن آمپلی فایر در خودروی خود موزیک را گوش دهید و حتی از آن لذت ببرید. با این حال دسته ای از کاربران و علاقمندان به سیستم های صوتی هستند که خرید و نصب آمپلی فایر به شدت برای آن ها توصیه می شود:

آیا علاقمند به صداهای بلند هستید؟

تردید نکنید. اگر دوست دارید در خودروی خود موزیک را با صدای بلند گوش بدهید و یا به شدت بر روی کیفیت پخش سیستم صوتی خود حساس هستید، شما قطعا به نصب آمپلی فایر احتیاج دارید. بدون آمپلی فایر صدایی که به گوش شما خواهد رسید نه تنها کیفیت بالایی نخواهد داشت، که حتی در سطح رضایت بخشی نیز بلند نخواهد بود. هرچند برخی از سیستم های صوتی خودرو به صورت فابریک دارای آمپلی فایر هستند اما پیشنهاد ما به شما خرید و نصب آن است تا در نهایت لذت و هیجان به موسیقی گوش دهید.

Screenshot 2022-08-10 132058

آیا در صدد خرید ساب ووفر برای خودرویتان هستید؟

یکی از موارد مورد نیاز برای نصب ساب ووفرها، خرید و نصب آمپلی فایر در خودرو است. ساب ووفرها در واقع نوع خاصی از اسپیکرها هستند که برای پخش صداهای بم به کار می روند و کیفیت پخش اصوات دوپس دوپس را ارتقا می بخشند. برای این که بتوانید از ساب ووفر خود استفاده کنید نیاز به تقویت کننده سیگنال یا همان آمپلی فایر ماشین خواهید داشت.

تصمیم دارید بلندگوهای جدیدی به خودرویتان اضافه کنید؟

اگر پاسختان به این سوال بله است، خودتان را برای خرید آمپلی فایر آماده کنید. هر چه تعداد بلندگوها یا اسپیکرهای خودروی خود را بیشتر کنید بیشتر به وجود آمپلی فایر نیاز پیدا خواهید کرد تا کیفیت صدای پخش شده از این اسپیکرها را ارتقا ببخشد. هر چند با کمی مهارت و البته تخصص می توانید در خرید بلندگوهای متعدد صرفه جویی کنید اما از کیفیت پخش بالا و صداهای بلند نیز لذت ببرید.

ناگفته نماند که خرید و نصب آمپلی فایر برای خودرو بسیار سده و آسان است و نیاز به هیچ گونه وسیله خاصی ندارد پس می توانید با خیال راحت این کار را انجام دهید و یا از فروشنده یا نصاب سیستم صوتی خودرویتان بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد.

4

انواع آمپلی فایر ماشین

خوب است بدانید علارغم این که تمامی آمپلی فایرها یک کار مشخص را انجام می دهند و وظیفه تعریف شده ای دارند، اما انواع مختلفی از آن در بازار موجود است که شما می توانید متناسب با بودجه و نیاز خود آن ها را خریداری کنید. به طور خلاصه می توان انواع آمپلی فایر را به صورت زیر نام برد و شرح داد:

  • آمپلی فایر تک کانال: این آمپلی فایر تنها برای راه انداختن ساب ووفر استفاده می شود و کارآیی محدودی دارد.
  • آمپلی فایر دو کانال: این آمپلی فایر برای راه اندازی یک جفت باند استفاده می شود و برای راه اندازی ساب ووفرهای سبک نیز گزینه مناسبی هستند.
  • آمپلی فایر 4 کانال: این آمپلی فایر دارای تنظیمات حداگانه برای دو جفت باند هستند و از آن ها می توان برای راه اندازی ساب ووفر و یا برای تولید صدای با کیفیت بالا استفاده کرد.
  • آمپلی فایر 5 کانال: این آمپلی فایر برای استفاده از بلندگو در استیج عقب و جلو و همچنین ساب ووفر به صورت مجزا کاربرد دارد.
  • آمپلی فایر 6 کانال: این آمپلی فایر دارای قطعات زیادی است و می تواند تا سه جفت باند، میدرنج و سوپرتیوتیر را پشتیبانی کند.

آمپلی فایر ماشین را از کجا بخریم؟

مهم ترین سوالی که باید به آن پاسخ دهید این است که چه بودجه ای دارید و چه انتظاری از سیستم صوتی خودروی خود خواهید داشت؟ می توانید بهترین برندهای تولید کننده آمپلی فایر ماشین را در وبسایت آدیوکلاب ببینید، قیمت روز محصولات را با یکدیگر مقایسه کنید، اطلاعات کافی و فنی مورد نیاز خود را به دست بیاورید و در نهایت و بدو ن دغدغه، یه صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. audioclub.ir

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما