چطور پارچه مخمل را بشوییم؟

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۵:۴۹:۳۶
کد خبر: ۱۳۶۴۲۸۱
چطور پارچه مخمل را بشوییم؟
پارچه مخمل یک پارچه مجلل و بافت دار است که استفاده از آن برای دوخت لباس بسیار مرسوم بوده و در کمد اکثر افراد حداقل یک لباس مخمل وجود دارد . شستشوی پارچه مخمل آداب و اصولی داشته که با رعایت آن ها می ‌توان از این پارچه در طول سالیان نگهداری و مراقبت نمود.

پارچه مخمل یک پارچه مجلل و بافت دار است که استفاده از آن برای دوخت لباس بسیار مرسوم بوده و در کمد اکثر افراد حداقل یک لباس مخمل وجود دارد . شستشوی پارچه مخمل آداب و اصولی داشته که با رعایت آن ها می ‌توان از این پارچه در طول سالیان نگهداری و مراقبت نمود.

علاوه بر این توصیه می ‌شود برای آنکه با بی احتیاطی بافت پارچه را از بین نبرده و آن را بی استفاده نکنید شستشوی آن را به خشکشویی بسپارید که با دقت و رعایت اصول و قواعد این پارچه را شستشو داده و کاملاً تمیز به شما تحویل می دهند.

حباب یک از خشکشویی آنلاین در تهران است که برای سپردن لباس‌های خود به این مرکز نیازی به مراجعه حضوری به آنجا نداشته و تنها با ثبت سفارش از طریق سایت یا تماس تلفنی می توانید لباس های خود را به آنها سپرده و تمیز تحویل بگیرید.

پارچه های مخمل بافت گرمی داشته و استفاده از آن به عنوان لباس در روزهای سرد زمستانی یک گزینه ای ایده آل است. با توجه به اینکه خرید پارچه مخمل یک سرمایه گذاری پر هزینه است مراقبت عالی از آن نیز بسیار مهم است.

نحوه شستشوی پارچه مخمل

آیا می توان پارچه مخمل را شست؟ این سوالی است که اغلب برای کاربران و مشتری‌ها پیش آمده و آنها می خواهند بدانند که چگونه می توانند پارچه مخمل را بشویند و اینکه آیا می‌توانند مخمل را در خشک کن ماشین لباسشویی قرار دهند؟

در پاسخ به این سوالات باید گفت که در برخی از اقلام مخملی مانند کت و شلوار، اثاثیه و لوازم داخلی که دارای روکش مخملی هستند و یا کفش هایی از جنس مخمل قابل شستشو هستند اما در صورتی که دارای لکه باشند تنها درمان نقطه‌ای و از بین بردن لکه ها توسط محلول های خاص توصیه می ‌شود و این محلول ها نباید به همه جای پارچه‌ مخمل اعمال ‌شوند.

به عنوان مثال بر روی نواحی حساس مانند زیر بغل، یقه و سرآستین که دچار لکه شده اند می توان از محلول های لکه بر استفاده نمود.

تضمین بی خطر بودن روشی که برای تمیزکردن نوع مخملی که با آن کار می کنید انتخاب کرده‌اید، باید از کیفیت و نوع مخملی که دارید و همچنین توصیه های مراقبت از پارچه آگاه باشید . در هنگام شستشوی پارچه مخمل مهم ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید حفظ بافت مخملی ظریف آن است.

شستشوی مخمل بسیار دشوار بوده و ممکن است چالش برانگیز باشد . از آنجایی که ممکن است بافت مخمل در طی فرآیند شستشو خراب شده و آسیب ببیند در هنگام شستشوی آن باید دقت بسیار زیادی شود. زیرا هیچ چیزی ناراحت کننده تر از خراب کردن پارچه در طی فرآیند شستشو نیست.

اولین چیزی که قبل از شستشوی پارچه مخمل باید به آن دقت کنید برچسب روی پارچه است . از آنجایی که مخمل پارچه ای بر پایه پنبه و مخلوط های پلی استر یا ابریشم مصنوعی می باشد معمولاً باید با دست شسته شود اما ممکن است بتوان آن را با ماشین لباسشویی نیز شستشو داد ، بنابراین باید برچسب روی پارچه را با دقت مطالعه نمود.

به عنوان مثال، شستشوی مخمل پلی استر و کششی در ماشین لباسشویی بی خطر است اما سایر مخمل ها نباید در ماشین لباسشویی شسته شوند مگر آن که برچسب تمیز کننده آن به طور خاص شستشو با ماشین لباسشویی را بی خطر اعلام کرده باشد.

برخی از پارچه های مخمل را باید تنها توسط خشکشوئی شستشو داد و نمی ‌توان آن را با آب شست.

برای تمیز کردن مبلمان مخملی نیز باید از روش مرطوب استفاده نمود و در یک سطل مقدار کمی ماده شوینده را با آب ترکیب نمود تا کف ایجاد شود سپس پارچه را در آب خیس نموده و آن را بر روی پارچه مبل کشید.

پارچه مخملی مبل را همچنین می توان با محلول جوش شیرین و آب نیز پاک نمود تا لکه های آن ناپدید شود ، اما بسیار مهم است که پس از تمیز کردن و شستشو، پارچه به سرعت خشک شود.

هنگام شستشوی پارچه مخمل در ماشین لباسشویی به چه نکاتی باید توجه نمود؟

- برای جلوگیری از تحریک بیش از حد لباس های مخملی که قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند آنها را تنها و یا  بار متوسط بشویید.

- دمای آب ماشین لباسشویی را بر روی سرد یا ولرم تنظیم کنید.

- از مواد شوینده سفید کننده و نرم کننده استفاده نکنید، زیرا بافت ظریف مخمل را از بین می‌ برند.

- هنگامی که چرخه شستشوی ماشین لباسشویی به پایان رسید بلافاصله انها را از داخل دستگاه خارج نموده و برای خشک شدن آن ها را آویزان کنید.

آیا پرده های مخملی را می توان در ماشین لباسشویی قرار داد؟

بسته به جنس پرده ممکن است بتوانید آنها را با قرار دادن در ماشین لباسشویی در صورتی که دستگاه شما دارای چرخه ظریف است بشوید و برای این شستشو باید از مواد شوینده معمولی و آب سرد استفاده کنید.

برای حفظ کیفیت پارچه مخمل و براق نگه داشتن آن در حین شستشو چه مواردی باید رعایت شوند؟

قبل از شروع شستشو مهم است کیفیت و نوع مخملی که دارید و همچنین دستورالعمل های مراقبت از آن را بدانید تا مطمئن شوید که روش تمیز کردنی که انتخاب می کنید برای نوع مخملی که با آن کار می کنید، ایمن است. همیشه قسمت کوچکی از پارچه را انتخاب نموده و شستشو دهید تا مطمئن شوید که روش تمیز کردن شما اثر نامطلوبی را بر جای نمی گذارد.

هنگام شستشوی دستی پارچه مخمل پارچه را برعکس کنید تا قسمت صاف آن را در دست بگیرید و از مقدار کمی بیش از یک قاشق چایخوری مایع لباسشویی و آب خنک برای شستشوی آن استفاده کنید.

پس از شستشو پارچه را آویزان کنید تا کاملاً خشک شود.

برای مقابله و جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پارچه های مخملی بر روی پارچه مخمل یک پارچه دیگر انداخته و آن را اتو کنید و یا از بخارشوی دستی استفاده کنید.  

خشکشویی آنلاین حباب ، راه حل باکیفیت شستشوی پارچه و پرده مخمل

خشکشویی آنلاین حباب ، مجهز به تیم حرفه ای و تجهیزات روز ، کلیه خدذمات خشکشویی در غرب و شمال تهران را ارائه می دهد .

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز