کاربردهای سنگ رودخانه ای در معماری مدرن

۱۴۰۱/۰۵/۳۱ - ۱۰:۱۴:۱۳
کد خبر: ۱۳۶۶۹۵۳
کاربردهای سنگ رودخانه ای در معماری مدرن
کاربرد سنگ رودخانه‌ای در معماری مدرن

سنگ رودخانه‌ یکی از انواع سنگ‌هایی است که در ساختمان‌سازی و معماری مدرن استفاده می‌شود. سنگ رودخانه‌ای به دلیل استحکام زیاد، زیبایی، قابلیت عایق‌بندی صدا، قابل شستشو‌بودن و نفوذ‌ناپذیری به عنوان متریال در فضای داخلی و خارجی ساختمان‌ها و محوطه‌ها مورد توجه معماران قرار گرفته است. سنگ رودخانه‌ای، سنگ تزیینی است. این سنگ‌ها از کف رودخانه‌ها جمع‌آوری‌ نمی‌شود. زیرا تخریب محیط زیست و خسارت به فضای رودخانه بر طبق قانون جرم است. بلکه این سنگ‌ها به خاطر شباهتی که به سنگ رودخانه‌ها دارند، به این نام معروف شده‌اند.

11

 

سنگ رودخانه چیست

سنگ‌های تزئینی تولید‌شده به شکل قلوه سنگ که گرد و صیقلی شده هستند. از این نوع سنگ‌ها در تزیین نمای داخلی یا خارجی ساختمان‌ها، محوطه‌ها، ووید‌ها، روفگاردن‌ها استفاده می‌شود. منبع جمع‌آوری این سنگ‌ها معادن مختلف هستند که بعد از بهره‌برداری وارد بازار می‌شوند .این نوع سنگ‌ها به دلیل داشتن مقاومت و استحکام زیاد و تنوع رنگ در صنایع مختلف مانند ساختمان‌سازی و معماری مورد توجه قرار گرفته است.

انواع سنگ رودخانه‌ای

سنگ رودخانه‌ای سفید

این نوع سنگ نسبت به سنگ‌های رودخانه‌ای مصرف زیادی در معماری دارد. به دلیل سفید‌بودن رنگ این سنگ‌ها نمایی شیک و زیبا در معماری داخلی و خارجی ساختمان، ویلا و برج‌ها ایجاد می‌کند. یکی از دلایل استفاده این نوع سنگ در مجتمع‌های تجاری و هتل‌های لوکس، زیبایی و لوکس‌بودن این نوع سنگ است. همچنین این رنگ با رنگ‌های دیگر نمایی هماهنگ ایجاد می‌کند. سنگ رودخانه‌ای سفید از پر‌فروش‌ترین سنگ‌ها است.

سنگ رودخانه‌ای مشکی

سنگ مشکی در معماری و ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. این نوع سنگ برای کف‌سازی محوطه حیاط کاربرد دارد. برای طراحی رودخانه مصنوعی و آب‌نما‌ها از سنگ سیاه استفاده می‌شود. در نتیجه استفاده از سنگ سیاه رودخانه‌ای در معماری مدرن و طراحی تزئینی زیاد است.

سنگ رودخانه ای مرمر

سنگ مرمر به شکل گرد و صیقلی‌شده در ساختمان‌سازی کاربرد زیادی دارد. این نوع سنگ دارای مقاومت بالا است و به راحتی نور از آن عبور می‌کند. به دلیل مقاوم‌بودن و عبور نور از این نوع سنگ در مجتمع‌های تجاری، هتل‌ها، طراحی رودخانه مصنوعی و آب‌نما‌ها  برای ایجاد نور‌پردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. سنگ مر‌مر به دلیل جذب کم آلودگی به راحتی تمیز می‌شود.

انواع رنگ سنگ قلوه رودخانه‌ای

 این نوع سنگ دارای رنگ‌های متنوعی است. رنگ‌هایی که کیفیت بالایی دارند شامل موارد ذیل است:

- مشکی

-سفید

-خاکستری

22

-قرمز

- زرد لیمویی

-مر‌مر سفید

 

انواع کاربرد سنگ رودخانه ای

این نوع سنگ‌ها با توجه به تنوع رنگ و استحکام بالا در معماری مدرن در داخل و خارج از فضای ساختمان‌ها استفاده می‌شود. مهم‌ترین کاربرد‌های این نوع سنگ شامل موارد ذیل است:

-کاربرد در نمای داخلی ساختمان مانند آشپز‌خانه، شومینه

-کاربرد در نمای خارجی ساختمان، ویلا

-طراحی تزیینی در روف گاردن

-به عنوان سنگ تزئینی در کنار استخر و آب راه، آکواریوم، دور درختی

- طراحی گلدان، جا‌شمعی به صورت تزئینی

-کاربرد در محوطه‌سازی حیاط ویلا، ساختمان و برج‌ها

 

نحوه تولید قلوه سنگ رودخانه‌ای

سنگ رودخانه‌ای یا همان قلوه‌ سنگ از کف رودخانه برداشت نمی‌شود. برای تولید این سنگ‌ها لاشه‌های سنگ رنگی از معادن مختلف خریداری می‌شود. سپس بعد از منتقل‌کردن به کارخانه برای تولید این نوع سنگ‌ها آنها را به قطعات کوچک تقسیم می‌کنند. بعد از قطعه‌بندی با استفاده از دستگاه‌ها و مواد خاص سطح سنگ‌ها براق و صیقلی می‌شوند. در پایان به شکل سنگ‌های رودخانه‌ای تبدیل می‌شوند. این سنگ‌ها در کارخانه از نظر گردی، صیقلی‌بودن و براق‌بودن شکل یکسانی دارند. در نتیجه نسبت به سنگ‌های رودخانه جلوه بیشتری دارند.

طراحی وسایل تزیینی با قلوه سنگ رودخانه‌ای

با استفاده از سنگ قلوه می‌توان وسایل تزئینی رنگی و صنایع دستی زیبا طراحی کرد. کاربرد سنگ قلوه در طراحی وسایل تزئینی شامل موارد ذیل است:

-طراحی گلدان

-خطاطی روی سنگ صاف و صیقلی

-طراحی بر روی سنگ قلوه

-ساخت انواع زیر لیوانی، جا‌شمعی، جای‌عود

- استفاده در تزئین میز شیشه‌ای، تابلو‌سازی

 

مزیت استفاده از سنگ رودخانه‌ای برای محیط زیست

استفاده از سنگ قلوه‌ای رودخانه‌ای علاوه بر ایجاد زیبایی در معماری مدرن در ساختمان‌ها، ویلا‌ها و برج‌ها مزیت‌های زیادی برای محیط زیست دارد. استفاده از این نوع سنگ‌ها در طراحی رودخانه مصنوعی، آ‌ب‌نما‌ها باعث کاهش مصرف آب می‌شود. در نتیجه در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. استفاده از این نوع سنگ در طراحی دور درختی از تبخیر آب و رشد علف هرز جلوگیری می‌کند. همچنین برای جلوگیری از مصرف بالای آب به جای چمن در فضای سبز شهری از این نوع سنگ‌ها استفاده می‌شود.

خرید سنگ قلوه‌ای رودخانه ‌ای تزیینی

بعضی از افراد برای تولید سنگ‌های رودخانه‌ای لاشه‌های سنگ ارزان را از معادن خریداری می‌کنند. اما محصول به دست‌آمده از این نوع لاشه‌ها دارای مقاومت بالا و رنگ ثابت نیستند. همچنین در برابر تغییرات سرما و گرما مقاومت ندارند. در نتیجه بهتر است این نوع سنگ‌ها را از کارخانه‌های تولید سنگ معتبر خریداری کنید. پروفسور استون به عنوان بزرگترین و اولین تولید‌کننده سنگ قلوه رودخانه‌ای در ایران است. پروفسور استون دارای سابقه طولانی در تولید محصولات ساختمانی به وسیله دستگاه‌های روز دنیا و تهیه لاشه سنگ از معادن معتبر، انواع سنگ رودخانه‌ای رنگی را با کیفیت بالا به بازار صنایع مختلف مانند ساختمان‌سازی عرضه می‌کند.

 

33

واش بتن

یکی از کاربرد‌های سنگ رودخانه‌ای در واش‌بتن برای طراحی پیاده‌رو و پارک‌ها است. واش‌بتن ترکیبی از شن و ماسه و سنگ‌های رودخانه‌ای ریز است. واش‌بتن نوعی کف‌پوش بتنی است. این کف‌پوش‌ها دارای استحکام زیادی در مقابل سرما و گرما هستند. این کف‌پوش‌ها  به دلیل اصطکاک بالا در پیاده‌رو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در طراحی فضا‍‌های ذیل از واش بتن استفاده می‌شود:

-محوطه‌سازی وبلا و باغ‌ها

- محوطه‌سازی پیاده‌رو و معابر پارک‌ها

- طراحی روف گاردن یا همان باغ بام

-محوطه هتل، برج و مجتمع‌های تجاری و تفریحی

 

44

موزاییک

یکی دیگر از محصولات پروفسور تولید انواع موزایک است در طرح ها وابعاد مختلف  تولید می شود

انواع موزایک

  • موزاییک حیاطی  طرح ستاره –  کلاسیک  و سکه ای
  • موزاییک پرسی طرح قلوه ای – موج و آجری
  • موزاییک سنگ مصنوعی( طرح لاشه ای
  • موزاییک طرح پوست ماری
  • کفپوش بتنی شیاردار نابینایان

ابعاد انواع موزاییک

ابعاد انواع موزایک به طور استاندارد در ایران در سایز های زیر خلاصه می شوند: ۴۰ در ۴۰ سانتی متر، ۳۰ در ۳۰ سانتی متر، 20د20 ،30در60 توسط مجموعه پروفسور تولید به بازار عرضه می شود.

55

 

بتن اکسپوز

بتن اکسپوز، بتنی با سطح صاف و صیقلی‌شده است. بر روی این بتن، پوششی اجرا نمی‌شود. از این بتن در طراحی سازه‌های عمومی، محوطه‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن اکسپوز، بتن پیش‌ساخته است که در کارخانه در قطعات و اندازه‌های مورد نظر تولید می‌شود. شرکت پروفسور به عنوان یکی از تولید‌کننده‌های بتن اکسپوز محصولات خود را در سراسر کشور عرضه می‌کند.

صادرات سنگ رودخانه‌ای شرکت پروفسور

کشور‌های حاشیه خلیج‌ فارس به یکی از بازار‌های صادرات سنگ رودخانه‌ای تبدیل شده است. شرکت پروفسور به عنوان صادر‌کننده این نوع سنگ‌ها،  محصولات سنگ تزئینی را به صورت بسته‌بندی‌های مختلف توری، جامبوگ و نایلونی به خارج از کشور صادر می‌کند. وزن این بسته‌ها براساس نیاز و سفارش مشتریان متفاوت است.

تولید کننده سنگ قلوه رودخانه‌ای پروفسور

برای  تهیه  استعلام قیمت سنگ رودخانه با شرکت پروفسور معتبر‌ترین و اولین شرکت تولید‌کننده انواع سنگ‌های قلوه رودخانه‌ای از طریق شماره :09123471574  تماس بگیرید. پروفسور محصولات خود را به صورت حضوری وآنلاین  به فروش میرساند همچنین این شرکت ارسال  محصولات خود را به سراسر ایران به صورت رایگان انجام می‌دهد.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز