۶نکته برای کسانی که راحت‌ترین روش آموزش زبان را انتخاب کرده‌اند

۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۱۱:۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۷۸۵۲۸
۶نکته برای کسانی که راحت‌ترین روش آموزش زبان را انتخاب کرده‌اند
موسیقی یک زبان جهانی است. حتی اگر کلمات یک آهنگ خارجی که گوش می‌دهید را متوجه نشوید، با مِلودی‌های آهنگ پیامی را که طرف مقابل می‌خواهد بدهد را حس می‌کنید و آن احساس را تجربه خواهید کرد. بله موسیقی راحت‌ترین راه برای آموزش زبان انگلیسی برای ما بزرگ سالان است.

موسیقی یک زبان جهانی است. حتی اگر کلمات یک آهنگ خارجی که گوش می‌دهید را متوجه نشوید، با مِلودی‌های آهنگ پیامی را که طرف مقابل می‌خواهد بدهد را حس می‌کنید و آن احساس را تجربه خواهید کرد. بله موسیقی راحت‌ترین راه برای آموزش زبان انگلیسی برای ما بزرگ سالان است.

در حالی که این موضوع حتی برای موسیقی‌هایی که متن ندارند و شما فقط به عنوان یک ساز گوش می‌دهید نیز صادق است، پس چرا از این قدرت ارتباطی جهانی موسیقی برای یادگیری یک زبان خارجی استفاده نکنید؟

نکاتی برای یادگیری زبان انگلیسی

چون شما می‌توانید برای زبان‌های دیگری مثل آموزش زبان فرانسوی یا هر زبان دیگری از آهنگ‌‌های آن زبان استفاده کنید و به صورت لذت بخش از آموزش‌های خود استفاده ببرید.

آهنگ‌های انگلیسی که هر روز در شبکه‌های اجتماعی می‌شنویم و گاهی سعی می‌کنیم آن‌ها را همراهی کنیم، می‌تواند ابزار خوبی برای بهبود زبان انگلیسی شما باشد.

چگونه مهارت های شنیداری را با آهنگ های انگلیسی توسعه دهیم؟

یادگیری یک زبان خارجی با تمرین گوش دادن به شما کمک می کند تا قواعد تلفظ زبان را بهتر درک کنید، در عین حال به یادگیری قواعد دستور زبان و بهبود مهارت‌های گفتاری و نوشتاری کمک می‌کند. برخی از جزئیات وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید همزمان و به طور موثر مهارت‌های زیادی را به دست آورید. این جزئیات مهم را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد:

آهنگ مناسب را انتخاب کنید

پاپ، جاز، متال، راک… هر نوع موسیقی را که دوست دارید، گوش دادن به آن نوع موسیقی مطمئنا لذت بیشتری به شما خواهد داد. با این حال، اگر هدف شما از گوش دادن به آهنگ‌ها بهبود زبان خارجی است، باید سبک را کنار بگذارید و سبکی را انتخاب کنید که بتوانید به راحتی به آن گوش دهید. پس چگونه؟

برای انتخاب آهنگ مناسب فقط به موارد زیر توجه کنید.

آهنگ‌های آهسته را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید راحت‌تر آن را دنبال کنید. در آهنگ‌های تند، وقتی کلمه‌ای را می‌شنوید و در حال درک آن هستید و فکر می‌کنید که موضوع را متوجه شده اید، ممکن است در این بین 10 کلمه از بین برود و شاید شما اصلا نشنوید.

شما می‌توانید انتخاب کنید که لهجه خواننده انگلیسی بریتانیایی یا انگلیسی آمریکایی باشد.

کلمات باید روان، واضح و واضح تلفظ شوند.

در صورت امکان، ممکن است تکرارهای مکرری در گروه‌های موسیقی وجود داشته باشد. ریفرین‌های تکراری به معنای کلماتی هستند که بارها و بارها تکرار می‌شوند. این به شما شجاعت می‌دهد که بدون ترس با گروه موسیقی همراهی کنید.

کلمات باید به زبان روزمره باشند. درک کلماتی که در ترانه‌‌هایی با فلسفه سنگین استفاده می‌شود دشوار است.

علاوه بر دوست داشتن شعر، دوست داشتن ریتم آهنگ نیز مهم است. شما قطعاتی را دوست دارید که ریتم آن را دوست دارید، که یادگیری را برای شما آسان‌تر می‌کند و در نتیجه شما را با لذت همراهی می‌کند.

متن آهنگ را روی کاغذ بنویسید

اگر نام آهنگ مورد علاقه خود را در اینترنت به زبان انگلیسی بنویسید به راحتی آهنگ همراه با متن آن را مشاهده می‌کنید. برای یادگیری عمیق شما باید بادست خط خود این متن رو به صورت مرحله به مرحله روی کاغذ بنویسید و آن را تمرین کنید.

بنابراین، شما باید هر کلمه را جداگانه بنویسید که هم املای کلمات را یاد می گیرید و هم کلمات در حافظه شما جای ماندگارتری خواهند داشت.

اگر کلماتی هستند که نمی دانید، معنی آن را یاد بگیرید

در حالی که متن ترانه‌ها روی کاغذ نوشته می‌شود، قطعاً با کلماتی روبرو خواهید شد که معنی آن‌ها را نمی‌دانید. در اینجا یک فرصت عالی برای یادگیری کلمات جدید است. بلافاصله معانی فارسی را یاد بگیرید و یادداشت کنید. در ابتدا، اغلب فراموش می‌کنید و باید نگاه کنید، اما به زودی یاد خواهید گرفت.

آهنگ را در محیطی بدون سر و صدا گوش دهید

هنگام گوش دادن به آهنگ، مطمئن شوید که هیچ کانال پخش دیگری در خانه روشن نیست. اگر افرادی در اطراف شما هستند که حواس شما را پرت می کنند، از آن‌ها بخواهید که لحظه‌ای به شما فرصت دهند. شما نمی‌توانید در حضور دیگران تمرکز کنید.

صدا را زیاد کنید و کلمات را روی کاغذ دنبال کنید

اگر گفتیم در محیط بی صدا گوش کن، یعنی این نیست که بدون نویز گوش کن. صدا را زیاد کنید و سعی کنید هر کلمه را بشنوید. مهم است که در اینجا زیاده روی نکنید. گوش دادن خیلی بلند یا خیلی کم می‌تواند حواس شما را پرت کند و بر یادگیری تأثیر منفی بگذارد.

پس از فراهم کردن شرایط محیطی مناسب، آهنگ را مرتباً گوش دهید. در طول روز هنگام آشپزی، رانندگی یا پیاده روی حتما به این آهنگ گوش دهید.

همراه با متن انگلیسی بخوان

پس از گوش دادن زیاد به آهنگ، باید مطالعه کنید، کاغذی را که یادداشت کرده اید بردارید، انگار در حال انجام تکالیف هستید و کلمات را دنبال کنید. بنابراین، شما نه تنها تلفظ، بلکه املای کلمات انگلیسی که به آن‌ها گوش می‌دهید نیز یاد خواهید گرفت. این یکی از مهارت‌های اساسی است که باید در حین یادگیری یک زبان خارجی به دست آورید.

اگرچه آهنگ‌های انگلیسی یک راه سرگرم کننده برای توسعه یک زبان خارجی هستند، اما محدود هستند. تعداد کلماتی که با آهنگ‌ها یاد می‌گیرید در مدت کوتاهی تمام می‌شود و بعد از مدتی سبک از زندگی روزمره دور می‌شود. پس از تکرارهای انجام شده با نگاه کردن، اکنون سعی کنید فقط با گوش دادن ادامه دهید.

آهنگ‌های انگلیسی که با توجه به موارد فوق گوش می‌دهید در مدت زمان کوتاهی مهارت شنیداری و گفتاری شما را بهبود می‌بخشد و دایره لغات شما را افزایش می‌دهد. همچنین یکی از راه‌های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان نیز این روش هست که آن‌ها به صورت خیلی روان و سریع با آهنگ شعر‌ را یاد می‌گیرند و قدمی بسیار بزرگ برای آموزش زبان آن‌ها برداشته می‌شود.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز