اصول مهم طراحی ست اداری برای برند

۱۴۰۱/۰۷/۱۲ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۰۹۷
اصول مهم طراحی ست اداری برای برند
​ست اداری پارامتری است که توسط آن می توانید برند خود را معرفی نمایید به همین دلیل است که طراحی آن باید با توجه و دقت صورت گیرد. در هنگام طراحی ست اداری رعایت کردن نکاتی ویژه سبب می شود تا کیفیت کار شما بالاتر برود.

ست اداری پارامتری است که توسط آن می توانید برند خود را معرفی نمایید به همین دلیل است که طراحی آن باید با توجه و دقت صورت گیرد. در هنگام طراحی ست اداری رعایت کردن نکاتی ویژه سبب می شود تا کیفیت کار شما بالاتر برود.

اگر اطلاعی از ست اداری ندارید، باید عنوان کنیم که ست اداری در واقع طراحی پاکت نامه، طراحی لمینت، کارت ویزیت و سایر چیزها است. این وسایل می تواند باعث جذب مشتری به کسب و کار شما بشود. در نتیجه بهتر است تا در هنگام طراحی این ابزارها از افراد حرفه ای که به این کار وارد هستند استفاده نمایید. مخصوصا که اگر طراحی ست اداری با اهداف برند شما سازگاری داشته باشد می تواند در روند پیشرفت کسب و کار تاثیر مثبتی ایجاد کند.

حالا شاید برای شما سوال ایجاد شود که در طراحی ست اداری چه چیزهایی باید مد نظر قرار بگیرند؟

 

 

برای پاسخ به این سوال می توان گفت که انتخاب رنگ، طراحی لوگو، نوع سیستم چاپ، طرح گرافیکی و جنس کاغذ تاثیرگذارند. این موارد در کنار هم باعث می شوند که طرح ارائه شده روی نظر مخاطب تاثیر زیادی ایجاد کند و باعث آشنایی آن ها با شرکت شما بشود.

سایز و نوع فونت

مورد دیگری که در موقع طراحی باید به آن دقت داشت، اندازه و نوع فونت است. در میان انواع مختلف فونت باید فونتی انتخاب شود که شما بتوانید آن را در همه بخش های اداری خود مورد استفاده قرار دهید.

در این میان شما تنها قادرید تا اندازه فونت را تغییر دهید که این امر هم باید به صورت اصولی صورت گیرد. در نتیجه باید گفت که انتخاب فونت مناسب باعث می شود تا خوانایی نوشته روی محصولات اداری شما افزایش یابد و همواره بهتر است تا از فونت های ساده که اندازه مناسبی هم دارند برای بخش اطلاعات تماس روی محصولات اداری خود استفاده نمایید.

طراحی لوگوی جذاب

اگر بخواهیم مهمترین بخش هر کسب و کاری را در نظر بگیریم، بدون شک لوگو یکی از آن ها خواهد بود. این آرم تجاری بیان کننده همه ابعاد کاری شما است و همان عاملی است که باعث می شود تا در نظر مخاطب تاثیرگذار باشد و مشتری هر وقت لوگو را ببیند برند شما را به یاد آورد.

بنابرین در هنگام طراحی لوگو هم باید دقت داشته باشید زیرا این نماد قرار است تا روی ست اداری شما ثبت شود.

بهره گیری از اسم شرکت

در محصولاتی که به عنوان ست اداری ارائه می شوند، حتما باید اسم شرکت ذکر شود و همین طور از اسم شرکت باید در سربرگ هم استفاده کنید.

اندازه اسم شرکت باید متناسب باشد، یعنی اگر سایز آن بزرگ باشد باعث به هدر رفتن سربرگ می شود و در صورتی هم که کوچک باشد نمی توانید آن را به درستی مشاهده کنید. بهترین روش برای انتخاب ابعاد مناسب استفاده از اصول تایپوگرافی است.

رنگ نوشته

توجه داشته باشید که حروفی که روی ست های اداری چاپ می شوند، نباید رنگ روشنی داشته باشند، زیرا این کار باعث می شود تا از خوانایی نوشته کم شود. بنابرین بهترین رنگی که می توانید انتخاب کنید رنگ سیاه است.

به طور کلی برای اینکه نتیجه بهتری بگیرید، باید از یک رنگ سازمانی در جهت طراحی ست اداری استفاده کنید و این رنگ در همه محصولات استفاده شود.

رنگ سازمانی

در هنگام انتخاب رنگ باید ابتدا به مشتریانی که قرار است تا محصول شما را خریداری کنند توجه نمایید. برای رسیدن به این هدف باید تحقیق کافی در این زمینه انجام دهید. رنگ سازمانی در واقع هویت برند شما را نشان می دهد. پس اولین بار در هنگام انتخاب آن باید توجه کافی داشته باشید تا بعدها مجبور به تغییر آن نشوید.

زیرا هنگامی که شما رنگی را برای برند خود انتخاب می کنید مشتری از آن به بعد سازمان شما را با آن رنگ شناسایی می کند و در صورت عوض شدن باعث می شود تا اعتماد او به کار شما کاهش یابد.

جنس کاغذ

نکته ای که در هنگام طراحی ست اداری باید به آن توجه کنیم، جنس کاغذ است. کاغذهای مختلفی مانند گلاسه، خود کپی، تحریر و انواع دیگری از کاغذها وجود دارند. انتخاب نوع کاغذ بستگی به بودجه شرکت شما دارد.

البته باید توجه داشت که در صورتی که از کاغذهایی با کیفیت بالا استفاده کنید، طراحی ست اداری هم نتیجه بهتری می دهد و در نتیجه ارزش کسب و کار شما در نظر مشتری بیشتر می شود. در ادامه چند نوع از کاغذهایی که می توانید برای کار خود استفاده کنید را نام خواهیم برد.

کاغذ گلاسه

در این نوع کاغذ ماده ای به دو سمت آن چسبانده می شود تا کیفیت چاپ بالاتر رود.

کاغذ تحریر

این کاغذ شبیه به کاغذهای معمولی است که در بازار استفاده می شوند.

کاغذ خود کپی

کاغذ خود کپی که به آن کاغذ کاربن لس NCR هم می گویند.

پس هنگامی که قصد کردید تا طراحی کاتولوگ یا کارت ویزیت را انجام دهید می توانید از این کاغذهایی که از آن ها نام بردیم، استفاده کنید تا بتوانید کیفیت بهتری را به مشتریان خود تحویل دهید.

خصوصیات مهم در حین انتخاب انواع کاغذ و مقوا

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم، آگاهی درباره انواع کاغذ باعث می شود تا در هنگام چاپ ست اداری کیفیت بهتری برای محصول شما به دست آید که در ادامه مطلب بعضی از این مشخصاتی که یک کاغذ خوب باید داشته باشد را به شما معرفی می کنیم.

ویژگی شیمیایی کاغذ به عواملی مانند واکنش پذیری آن نسبت به موادی که به آن اضافه می شود و همین طور PHبستگی دارد.

ویژگی فیزیکی کاغذ هم بستگی به بالک، ضخامت، وزن پایه و ... دارد.

ویژگی نوری کاغذ با عواملی مانند سفیدی، زردی و روشن بودن اندازه گیری می شود.

ویژگی مکانیکی کاغذ به مقاومت آن در برابر پاره شدن، تا خوردن، کشش و ترکیدن بستگی دارد.

در انتها بعد از انتخاب نوع کاغذ باید به چاپ خانه و سیستم چاپ هم توجه ویژه ای کنید تا بتوانید ساز و کاری متناسب با کاغذ مورد نظر خود داشته باشید.

نوع سیستم چاپی

روش های چاپی مختلف محدودیت هایی دارند که باید در هنگام انتخاب این موضوع را مد نظر قرار داد. همان طور که پیش تر هم به آن اشاره کردیم برای چاپ بعضی از رنگ ها باید از اصول تایپی ویژه ای استفاده کرد.

سخن آخر

کسب و کارهای مختلف بنابر نوع فعالیتی که دارند باید ست اداری مخصوص خود را داشته باشند و برای طراحی این ست نیازمند اصول ویژه ای است که در این مقاله سعی کردیم آن ها را به شما معرفی کنیم. در این میان شرکت طراحی لوگو ایده پردازان که یکی از مجموعه های خلاق و حرفه ای و معروف در زمینه طراحی هویت بصری و ست اداری است توانسته به خوبی نظر مشتریان را در این امر جلب کند.

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز