راهنمای انتخاب گوشواره طلا

۱۴۰۱/۱۱/۱۱ - ۱۷:۵۸:۰۲
کد خبر: ۱۴۳۰۶۲۳
راهنمای انتخاب گوشواره طلا
یکی از جواهرات محبوب در میان افراد، گوشواره است که اغلب بر حسب علاقه یا برای هدیه ­دادن در مناسبت ­های خاص این جواهر زیبا را انتخاب می­ کنند.

یکی از جواهرات محبوب در میان افراد، گوشواره است که اغلب بر حسب علاقه یا برای هدیه ­دادن در مناسبت ­های خاص این جواهر زیبا را انتخاب می­ کنند.

در حال حاضر نیز با توجه به تنوع بالایی که گالری­ های اینترنتی دارند برخی افراد خرید آنلاین گوشواره طلا را ترجیح می ­دهند.

طراحی ­های خاص بر اساس شکل، سنگ­های قیمتی استفاده ­شده و اندازه­ های متفاوت کمی انتخاب را سخت کرده است، بنابراین قصد داریم تا شما را با نکات مربوط به خرید این زیورآلات آشنا کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید.

تقسیم ­بندی انواع گوشواره

به­ طور کلی بر اساس سبک طراحی گوشواره آن‌ها را در گروه­هایی مثل مدرن و کلاسیک دسته ­بندی می­ کنند. شما می­ توانید این جواهر زیبا را با استایل مورد علاقه خود ست کنید. در هنگام خرید اینترنتی طلا رنگ آن را نیز در نظر بگیرید که معمولا شامل سفید، زرد و رزگلد است.

باید بدانید که این نوع جواهرات برای آن­که روی گوش قرار بگیرند و به ­راحتی نیفتند، دارای چند مدل قفل هستند که از جمله آن‌ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • لولایی: این مدل دارای یک پایه است که روی شیار پشتی گوشواره قرار می­گیرد که با عنوان پشتی لولایی یا زینی شناخته می­شود.
  • عصایی: در واقع قفل با حالت عصایی نیازی به قلاب ندارد و به­شکل نوعی سیم­گوش از پشت لاله گوش آویزان می­شود.
  • گیره­دار: اگر دوست ندارید گوش خود را سوراخ کنید. این مدل برای شما بسیار مناسب است؛ زیرا گیره گوشواره به­راحتی روی لاله گوش می­چسبد و آن را در جای خود ثابت نگه می­دارد.
  • پشت­گوشواره­ای: قطعه­ای است که از قسمت پشتی روی انواع گوشواره میخی قرار می­گیرد.
  • اهرمی: از سری قفل­های محکم است که سیم گوشواره از سوراخ عبورمی‌کند و در جای خود چفت می­شود.

2

انواع مدل­ های گوشواره نیز به شرح زیر است.

گوشواره آویز

همان­طور که از نامش پیداست، قسمت زینتی آن از گوش آویزان می­شود و قفل آن نیز می­تواند حالت­های مختلفی داشته باشد. در طراحی این مدل می­توان از انواع سنگ­های زینتی و شکل­های صاف یا انحنادار استفاده کرد.

گوشواره میخی

این مدل یکی از ساده­ترین انواع گوشواره است. شما برای خرید گوشواره طلا می­توانید این مدل را در انواع شکل­های هندسی ببینید که حالتی مینیمال و شیک دارند.

گوشواره حلقه ­ای

گوشواره حلقه ­ای همیشه جزء محبوب­ترین مدل­ها بوده است. به ­دلیل داشتن قفل محکم و ظاهر ساده معمولا از آن‌ها زیاد استفاده می­شود. یک حلقه ساده که اخیراً با تزیینات مختلف تنوع­ های بیش‌تری به آن داده ­اند.

گوشواره­ های چندشاخه

این حالت طراحی را می­توان جزء گوشواره­ های آویز نیز در نظر گرفت؛ اما در این مدل چند شاخه شبیه به آویزهای لوستر دیده می­ شود که می ­تواند رشته­ هایی با طرح­ های مختلف باشد.

گوشواره هاگی

یکی از انواع مدرن که شبیه به مدل­ های حلقه ­ای و به ­شکل دایره ساخته شده ­اند؛ اما نسبت به آن‌ها کوتاه ­تر و ضخیم ­تر هستند.

در هنگام خرید گوشواره باید چه نکاتی را در نظر بگیرید؟

خرید آنلاین گوشواره طلا از سری مواردی است که باید در هنگام انتخاب به نکات و موارد مختلفی دقت کنید که بعضی از آن‌ها عبارتند از:

بودجه شما برای خرید گوشواره طلا

خرید طلا یکی از مواردی است که حتما باید قیمت روز طلا را در نظر بگیرید، بنابراین برای خرید آنلاین گوشواره طلا یکی از نکات مهم در انتخاب مدل مورد نظرتان بودجه ­ای است که می­ خواهید صرف کنید.

میزان خلوص طلا

یکی از فاکتورهایی که روی قیمت هم می­تواند تاثیرگذار باشد،  مقدار خلوص طلا است. این ویژگی با عنوان عیار شناخته می­شود که شامل 14، 18، 22 و 24 عیار است، پس اگر قصد خرید اینترنتی طلا دارید، بهتر است به یک سایت معتبر مراجعه کنید.

3

انتخاب گوشواره بر اساس فرم صورت

حالت چهره شما یک اصل مهم برای انتخاب اکسسوری­هایی است که بالاتر از خط گردن مورد استفاده قرار می­گیرد. بنابراین بهتر است با انواع فرم صورت و گوشواره مناسب آن آشنا شوید.

انواع فرم­های صورت شامل قلبی، گرد، مربعی، بیضی و مثلثی است که براساس حالت چانه، گونه­ها و پیشانی هر فرد مشخص می­شود.

  • قلبی: برای این فرم از صورت می­توان از انواع مدل­های حلقه­ای، آویز و اشکی استفاده کرد.
  • مربعی: در این مدل چون طول و عرض صورت تقریبا به یک حالت است و شکلی پهن دارد بهتر است از مدل­هایی استفاده کنید که صورت را کمی کشیده نشان دهد. به­همین منظور استفاده از مدل­های آویز برای صورت مربعی انتخاب درست­تری است.
  • گرد: اگر صورت گردی دارید، از مدل­هایی با انحنا و قوس ملایم استفاده کنید.
  • بیضی: داشتن فرم صورت بیضی­شکل دست شما را در انتخاب باز می­کند، می­توان گفت افرادی با این حالت چهره می­توانند از انواع آویزی، حلقه­ای و شاخه­ای استفاده کنند.
  • مثلثی: نمونه­هایی که حالت گرد دارند می­تواند نقاط زاویه­دار این فرم را زیباتر نشان دهد.

اندازه موهای خود را در نظر بگیرید

برای خانم­ها طول مو یکی از اصولی است که می­تواند روی انتخاب گوشواره مورد نظر اثر بگذارد؛ بنابراین اگر موهای بلندی دارید، بهتر است بدانید که انواع میخی و کوچک زیر حجم موهای شما مخفی می­شود و جلوه خاصی ندارد. پس بهتر است نمونه­های بلندتر را انتخاب کنید.

در صورتی که موهای کوتاه داشته باشید، چون لاله­گوش به­خوبی در معرض دید قرار می­گیرد؛ استفاده از گل‌گوش‌های ساده، آویزهای متنوع و انواع گوشواره­های حلقه­ای برای شما مناسب خواهد بود.

4

جمع ­بندی

از جمله زیورآلاتی که معمولا بانوان علاقه زیادی به آن دارند، انواع گوشواره­های طلاست که در مناسبت­های مختلف برای زیبایی بیش‌تر استایل خود از آن استفاده می­کنند.

خرید آنلاین گوشواره طلا نیز امکانی برای افراد فراهم می­کند که به­راحتی از میان تنوع بالای این محصول مدل دل‌‌خواه خود را انتخاب کنند.

انواع مدل­های گوشواره شامل آویزی، حلقه­ای و میخی است که طراحی­های متنوعی دارند، در هنگام خرید بهتر است به فرم صورت، عیار طلا، بودجه و دیگر موارد دقت داشته باشید.

 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز