مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد:

کاهش کاربرد دفترچه های بیمه با استفاده از بسترهای الکترونیک

۱۳۹۹/۰۲/۲۹ - ۱۶:۳۹:۳۸
کد خبر: ۱۰۰۳۹۵۴
مدیرکل بیمه سلامت زنجان گفت: استفاده از بسترهای الکترونیک در جهت خدمت رسانی به بیمه شدگان از مهمترین اهداف سازمان بیمه سلامت در سال جاری است که به کاهش کاربرد دفترچه های بیمه منجر خواهد شد

به گرارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر ابراهیم خانی با اشاره به تعداد بیمه شدگان استان زنجان، اظهار کرد: در استان زنجان534 هزار و 774 نفر بیمه شده داریم که بالاترین جمعیت بیمه شده ما مربوط به روستاییان است که 357 هزار و 575 نفر است؛ همچنین 861 نفر مبتلا به بیماری خاص هستند که دراین بین بیماری ام اس  بیشترین تعداد مبتلا را داراست.
ابراهیم خانی با تاکید براتفاقات حوزه بهداشت و درمان در سال گذشته، عنوان کرد: سالی که گذشت سال پر باری در حوزه سلامت بود و اتفاقات خوبی در زمینه الکترونیکی کردن ارائه خدمات و تبادل الکترونیکی اسناد رخ داد و علیرغم سختی هایی که متحمل شدیم، موفقیت های زیادی را نیز کسب کردیم.
مدیر کل بیمه سلامت با اشاره به مراکز طرف قرارداد با بیمه دراستان زنجان، تصریح کرد: موسسات زیادی دراستان طرف قرارداد این اداره کل هستند که 113 داروخانه، 19 آزمایشگاه، 13 بیمارستان، 24مرکز فیزیوتراپی، 19 درمانگاه، 99 پزشک متخصص و 74 پزشک عمومی ، 14 فوق تخصص هستند.
وی در ادامه افزود: سعی و تلاش بیمه سلامت بر جلب رضایت بیمه شدگان است و با اشاره به شیوع بیماری کرونا و خطر حضور افراد در اجتماعات، در صورت اتمام دفترچه های بیمه ای که از اعتبار برخوردار هستند نیازی به مراجعه حضوری برای تعویض دفترچه بیمه وجود ندارد و این دفترچه ها تا پایان خرداد ماه دارای اعتبار هستند؛
مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به سامانه استحقاق سنجی، بیان کرد: یکی از مهمترین اهداف سازمان بیمه سلامت در سال جدید، استقرار کامل  بسترهای الکترونیک در جهت خدمت رسانی به بیمه شدگان است که با دستورات ابلاغ شده تصمیم به کاهش کاربرد دفترچه های بیمه و الکترونیکی شدن پروسه درمان داریم.
ابراهیم خانی با تاکید بر پیشینه استحقاق سنجی، گفت: در سال گذشته اقدام به الکترونیکی کردن حوزه بستری در کلیه بیمارستان های دولتی و دانشگاهی کردیم و اسناد الکترونیکی جایگزین اسناد کاغذی که پیش از این رایج بود، شدند که منجر به کاهش مصرف 85 درصدی مصرف کاغذ در بیمارستان ها شد.
وی با اشاره به ادامه روند گسترش این سامانه در نظام بهداشت و درمان، اظهار کرد: سیاست سازمان بیمه سلامت در سال جدید در سمت و سوی رواج این سامانه قرار گرفته است به نوعی که در سال جاری ارائه خدمات سرپایی نیز در این سامانه صورت گیرد.
مدیرکل بیمه سلامت با اشاره به شیوه عمل این سامانه، عنوان کرد: این سامانه به صورت برخط عمل می کند و کد ملی افراد جایگزین دفترچه بیمه می شود و با وارد کردن این کد در سامانه ضمن ثبت ویزیت، سوابق بیمه، اعتبار سنجی و کنترل هم پوشانی میسر می شود.
وی با تاکید بر نحوه ارائه نسخه الکترونیک، تصریح کرد: پزشک پس از ویزیت بیمار می تواند درهمین سامانه نسخه بیمار را ثبت کند و بیمار با دریافت کد رهگیری از پزشک و ارائه آن به داروخانه ها با سهولت خدمات را دریافت کند.
ابراهیم خانی با بیان دیگر مزایای این طرح، بیان کرد: در حال حاضر دراستان به هر دوشیوه خدمات ارائه می شود و رویکرد ما دراین زمینه کاهش کاربرد دفترچه هاست که در صورت تحقق این امر کسورات کاهش خواهد یافت که این موضوع به نفع موسسات طرف قرارداد است. وی در پایان با تاکید بر ارائه خدمت به بیماران کرونایی که مشمول بیمه نبودند، خاطرنشان کرد: افراد مبتلا به بیماری کرونا که تحت پوشش بیمه نیستند می‌توانند روی تخت بیمارستان، تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند

پس از ثبت نام این بیماران طی 24 ساعت نتایج ارزیابی وسع خانوار مشخص می شود و بر اساس دهک خانوار ، بصورت رایگان ( دهک های 1و2و3 ) و یا پرداخت حق بیمه ای (50 یا 100 درصدی ) تحت پوشش بیمه قرار گیرند. 90 درصد هزینه های بستری این بیماری بعهده بیمه سلامت خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز