مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان:

تمامی اتباع بیگانه استان ، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

۱۳۹۹/۰۳/۲۴ - ۱۵:۰۰:۱۴
کد خبر: ۱۰۱۴۸۵۱
تمامی اتباع بیگانه استان ، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
مدیر کل بیمه سلامت زنجان گفت: تعداد 11 نفر از اتباع خارجی در استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت ایران قرار دارند

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ دکتر ابراهیم خانی گفت: بیمه اتباع خارجی توسط سازمان بیمه سلامت از سال 1394 آغاز گردیده است در آن سال تفاهم نامه ای بین سازمان بیمه سلامت ایران و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در خصوص پوشش بیمه درمان اتباع خارجی منعقد شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان اشاره کرد و گفت: بر اساس همین تفاهمنامه تمامی اتباع بیگانه استان طبق قرارداد ارسالی سازمان بیمه سلامت جزء گروه بیمه شدگان آسیب پذیر بوده و هیچ گونه وجه حق بیمه دریافت نشده و به صورت رایگان دفترچه درمان در اختیاراتباع خارجی قرار گرفته شده است.

دکتر ابراهیم خانی تاکید کرد: طرح پوشش اجباری بیمه درمان پایه سلامت برای اتباع خارجی ، آزمون ارزیابی وسع وجود ندارد ، به همین دلیل تغییری در روند بیمه شدن اتباع به وجود نمی آید و طبق مصوبه هیات محترم دولت و خاص اتباع نزدیک به حدود یک میلیون  و دویست و بیست هشت هزار دویست تومان در سال برای هر فرد می باشد.

وی گفت: با توجه به اینکه قرارداد اتباع بیگانه جزء صندوق سایر اقشار می باشد لذا از نظر دریافت خدمات سرپائی و بستری طبق دستورالعمل های اداره بیمه گری و درآمد و ضوابط اداره اسناد پزشکی بر اساس صندوق مربوطه بعمل می آید.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان افزود: تعداد اتباع مجاز ساکن کشور طبق آمار رسمی حدود یک و نیم میلیون می باشد که بیشتر از کشورهای عراق و افغانستان هستند که بخشی در قالب صندوق سایر اقشار به عنوان طلاب و یا خانواده شهدا تحت پوشش سازمان قرار دارند.

ابراهیم خانی با اشاره به برخی تبلیغات شرکت‌های سودجو با عناوین بیمه سلامت و تکمیلی برای کمک به بیماران  افزود: بیمه شدگان و هم استانی‌ها بدانند هیچ شرکت و یا نهادی در این رابطه به بیمه سلامت وابسته نیست و  استفاده از نام بیمه سلامت می باشد در صورت مشاهده حتماً با سامانه 1666 تماس حاصل نمایند تاپیگیری های لازم در این زمینه صورت پذیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز