استاندار زنجان:

تبدیل زنجان از معبر به مقصد گردشگری نیازمند برنامه عملیاتی است

۱۳۹۹/۰۳/۲۷ - ۱۷:۰۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۱۶۵۳۱
تبدیل زنجان از معبر به مقصد گردشگری نیازمند برنامه عملیاتی است
فتح الله حقیقی استاندار زنجان: برای ایجاد رونق در صنایع دستی استان باید صاحب نقشه راه عملی باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی روز سه شنبه در مراسم تجلیل فعالان صنایع دستی استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه امروز در دنیا از هر هفت شغل ثابت یک مورد مربوط به حوزه گردشگری است، افزود: لازم است علاوه بر جلسه‌ای که در خصوص تسهیل و رفع موانع تولید طرح های حوزه گردشگری و صنایع دستی پیش از این برگزار شده، جلسه ای دیگری برای پیگیری طرح ها و نیز طرح مسائل این حوزه تشکیل شود.

وی با بیان اینکه برای رونق گردشگری در استان باید جذابیت این حوزه تقویت شود، اظهار داشت: برخی از جاذبه های گردشگری استان مثل غار کتله خور شرایط مناسبی در مسیر ورودی ندارند که چنین موضوعی نیازمند توجه و رفع کاستی ها است.

استاندار زنجان در بخشی دیگری از سخنان خود به ضرورت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی  برای حوزه صنایع دستی در استان تاکید کرد و گفت: برای ایجاد رونق در صنایع دستی استان باید صاحب نقشه راه عملی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری برنامه های مختلفی برای رونق صنایع دستی استان از جمله معرفی زنجان در نمایشگاه های بین المللی در دستور کار قرار داشت که به دلیل شیوع کرونا، فعلا به نتیجه ای نرسیده است.

حقیقی از سفر مدیران عامل بانک های کشور در چند روز آینده به استان خبر داد و گفت: لازم است برای جذب تسهیلات، فعالان بخش های مختلف از جمله صنایع دستی، طرح های عملیاتی خود را آماده کنند.

وی به لزوم پیگیری مشکلات موجود در صادرات چاقو از طریق پست تاکید کرد و افزود: از دیگر اقداماتی که در حمایت از فعالان صنایع دستی در استان انجام شد این است که از دلال بازی عده ای در خصوص زمین های ناحیه کارگاهی صنایع دستی جلوگیری شد تا این زمین ها به فعالان واقعی برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان نیز در این جلسه به ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله از شورای جهانی صنایع‌دستی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در راستای این رویداد ارزشمند، کتاب مرجع ۲ زبانه (فارسی و انگلیسی) در خصوص معرفی و مستندنگاری این رشته، تدوین و چاپ شده است.

امیر ارجمند با بیان اینکه در نتیجه ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله، استقبال از این رشته رو به افزایش است، اظهار داشت: در این خصوص دوره های متعدد آموزشی در سطح متوسط و پیشرفته در استان برای علاقه‌مندان دایر شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها امسال ۱۲۰ نفر به‌طور مستقیم در رشته ملیله کاری در زنجان اشتغالزایی شده است، اظهار داشت: دبیرخانه شهر جهانی ملیله نیز در یکی از بناهای تاریخی زنجان در هفته دولت امسال افتتاح خواهد شد.

گفتنی است ملیله کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلمزنی، گلیم بافی، گیوه بافی و گیوه دوزی از صنایع دستی عمده و بومی استان زنجان به‌شمار می‌روند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز