مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد:

صدور پنج هزار و ۳۹۹ دفترچه درمانی برای مددجویان کمیته امداد

۱۳۹۹/۰۴/۲۱ - ۱۴:۴۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۲۷۶۵۵
صدور پنج هزار و ۳۹۹ دفترچه درمانی برای مددجویان کمیته امداد
مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان گفت: تا کنون پنج هزار و ۳۹۹ دفترچه درمانی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد این استان صادر شده که این اقدام در راستای خدمات رسانی بهینه بوده است

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛دکتر خدیجه ابراهیم خانی در این ارتباط افزود:  رسالت بیمه سلامت از اول آبان سال ۹۶ پوشش بیمه همگانی رایگان افراد بی بضاعت بود در اسفند 97 (اسفند ماه 97 طی توافقی که با کمیته امداد انجام شد)، این سازمان پایبند شد تا مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را نیز تحت پوشش قرار دهد.

وی اضافه کرد:   بر این  اساس  پیش از این نیز مددجویان کمیته امداد با کارت درمان برای دریافت خدمات مورد نیاز به پزشکان طرف پیمان نامه مراجعه می‌کردند که این قشر از طریق بیمه سلامت دفترچه بیمه‌ای خدمات مورد نظر را دریافت می‌کنند.

این مسؤول ادامه داد:  دفترچه بیمه این افراد نیز مانند دیگران بوده با این تفاوت که نام پزشک خانواده‌ای که کمیته امداد برای آنها مشخص کرده، به همراه نظام پزشکی در صفحه اول دفترچه آنها قید شده و در اوراق، عنوان سایر اقشار و نظام ارجاع نیز درج خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و بر اساس ابلاغ سازمان بیمه سلامت ایران اعتبار دفترچه‌های بیمه سلامت  گروههای هدف به ویژه گروههای سایر اقشار طلاب   و کمیته امداد  امسال بصورت سیستمی و سامانه ندا و در صورت داشتن اوراق بیش از 5 عدد نیازی به تعویض دفترچه نخواهد بود.  

ابراهیم خانی افزود: طبق اعلام سازمان بیمه سلامت بیمه شدگان گروههای یاد شده با نسبت فرزند دارای بیش از ۱۸ سال و بیمه شدگان تبعی ۲ و ۳ از قاعده تمدید اعتبار پوشش بیمه ای مستثنی شده اند.

وی اضافه کرد: هدف سازمان این است که زنجیره شیوع ویروس کرونا هر چه زودتر قطع شود و مردم تا جایی که امکان دارد از تردد در مکان‌های شلوغ که موجب شیوع این بیماری می شود، جلوگیری کنند

.مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت:به منظور قطع زنجیره بیماری کرونا، بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند جهت انجام برخی خدمات خود از جمله تایید نسخ دارویی، آزمایشگاه و با برقراری تماس با شماره تلفن ۳۳۱۳۴۱۰۱ واحد اسناد پزشکی اداره کل بدون مراجعه حضوری خدمات خود را دریافت کنند.

وی یادآوری کرد: این استان یک میلیون و ۸۴ هزار نفر جمعیت دارد که در زمان حاضر ۵۴۰ هزار نفر از این تعداد، تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که به عبارتی ۵۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

ابراهیم خانی خاطر نشان کرد: بزرگترین پوشش بیمه ای استان، بیمه سلامت بوده و پس از آن تامین اجتماعی با پوشش حداکثری جمعیت ۵۲۵ هزار نفری در جایگاه بعدی قرار دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز