معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان:

راهبرد ستاد کرونای زنجان حفظ سلامت عموم است

۱۳۹۹/۰۵/۱۳ - ۱۵:۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۹۰۱۲
راهبرد ستاد کرونای زنجان حفظ سلامت عموم است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: هم استانی‌ها همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و از وسایل حفاظت فردی استفاده کنند زیرا راهبرد ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، تغییری نکرده و همچنان مساله و اولویت کنونی در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها حفظ سلامت عموم و تجمعات ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی‌ نافچی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا که به صورت آنلاین برگزار شد، ضمن تشکر از مردم این استان در خصوص انتخاب رویکرد سلامت محور از جمله توجه به پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی افزود: تجربه نشان داده طی پنج ماه گذشته هر زمانی که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از وسایل حفاظت فردی در جامعه ارتقا پیدا کرده شمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: بررسی ها نشان می دهد در ایام کرونایی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های شهر زنجان وضعیت مطلوبی ندارد که در این ارتباط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف استان باید با فوریت مداخله کرده و اگر مکان های یاد شده همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، پلمب خواهند شد چرا که با سلامتی مردم ارتباط مستقیمی دارد.

این مسؤول ادامه داد: در شرایط کنونی شیوع بیماری، هیچ آزمون استانی برگزار نخواهد شد و تنها برای برگزاری آزمون‌های ملی ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا موافقت می‌کند، برنامه‌ریزی خواهد شد.

وی یادآوری کرد: بر این اساس همه دستگاه‌هایی که قرار است آزمونی را در مقیاس ملی برگزار کنند باید پروتکل‌های بهداشتی لازم را تنظیم کرده و پس از تایید دانشگاه علوم پزشکی استان و ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا مجوز برگزاری آزمون داده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه حمل و نقل و پایانه‌های مسافربری باید اکیپ‌هایی را در پایانه‌ها برای نظارت و ضدعفونی‌های مکرر محیطی و وسایل نقلیه مستقر کنند، گفت: شهرداری زنجان و شهرداری‌های دارای پایانه نیز به عنوان یک اولویت باید نظارت‌های مستمر و دوره‌ای از این نقاط به عنوان کانون‌هایی که می‌توانند سبب شیوع ویروس کرونا باشند، انجام دهند.

به گفته این مسؤول، پایانه‌ها کانون‌های تمرکز جمعیت از مناطق بیرون استان به استان و بالعکس و یا از نواحی مختلف شهری به کانون پایانه‌ها هستند.

وی اظهار داشت:  از مراجع قضایی استان درخواست شده با افرادی که سلامتی مردم را با خطر مواجه می کنند، برخورد لازم را داشته باشند، چرا که این مقوله مهم اهمیت ویژه ای دارد.

مرادی افزود: در خصوص ایام محرم نیز طی روزهای گذشته رهبری راهبرد لازم را فرمودند که این مهم فصل الخطاب استان و کشور است‌ که در این راستا چند جلسه تشکیل شده و پروتکل‌های بهداشتی بومی ماه محرم بر اساس راهبرد یادشده تدوین که پس از ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی کشوری در این خصوص در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا بصورت مفصل و مشروح تبیین و بحث خواهد شد.

وی اضافه کرد: استان زنجان پایگاه شور و شعور حسینی است که انتظار بر این است برای تحقق راهبرد عملی ترسیم شده رهبری امسال پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنند و امسال سیاستی را با شعار ″هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیات ″ دارد که در جلسات بعد تبیین خواهد شد.

 این مسؤول، در خصوص انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تاکنون تصمیمی از سوی وزارت و ستاد انتخابات کشور اعلام نشده که در صورت تحقق این مهم در استان نیز اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: در جلسات آتی ستاد نیز  آموزش و پرورش استان برنامه بازگشایی مدارس در وضعیت‌های سفید، قرمز و زرد را به لحاظ شیوع بیماری کرونا به ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اعلام کند تا تهمیدات لازم را بررسی کرده و اقدامات مقتضی تصمیم‌گیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که واحدهای زیرمجموعه اعم از باشگاه‌ها و واحدهای آموزشی در حوزه‌های مختلف دارند، مدیر آن دستگاه مکلف به نظارت های لازم تا زمان پایان محدودیت‌های کرونایی موجود است‌ که پس از آن نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت داده خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز