استاندار زنجان:

محرم امسال هرخانه یک حسینیه است

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۱۵:۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۰۴۳۱۴۵
محرم امسال هرخانه یک حسینیه است
استاندار زنجان گفت: محرم امسال شعائر نهضت عاشورا به بهترین وجه ممکن و با شیوه ای نو به نمایش در خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در نشست با ائمه جمعه استان به دستاوردهای سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان اشاره کرد و گفت: در آن سفر 425 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های مهم اختصاص یافت که اگر این طرح ها به سرانجام برسد ظرفیت بسیار بزرگی برای توسعه اقتصادی و گردشگری استان ایجاد خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح دوخطه کردن راه آهن زنجان به قزوین که زنجان را به مرکز لجستیک منطقه تبدیل می کند، تکمیل راههای ارتباطی سلطانیه، قیدار به کبودر آهنگ، زنجان- بیجار -همدان و بخش هایی از محور ارتباطی زنجان- منجیل از مهمترین راه های در دست ساخت است.
تکمیل بیمارستان های قیدار و 144 تختخوابی ولیعصر زنجان نیز از جمله طرح هایی بود که در سفر نوبخت برای آنها اعتبار اختصاص یافت.
 حل مشکلات کارخانه ایران ترانسفو بطوریکه این شرکت در سه ماهه نخست امسال 42 درصد بیشتر از سال قبل فروش محصول داشته است و همچنین افزایش سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن استان در سال گذشته از دیگر صحبت ها و گزارش استاندار برای ائمه جمعه استان بود.
در این جلسه که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز حضور داشت و بمنظور برنامه ریزی فرهنگی برای ایام محرم تشکیل شده بود، استاندار زنجان به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا هم اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست شیوع کرونا هیچ واحد تولید ماسک در استان نداشتیم اما امروز 9 واحد تولید قادرند 700 هزار ماسک در روز تولید کنند.
به گفته حقیقی واحد تولید الکل در استان به مقدار نیاز محصول تولید می کند و حتی توان صادرات مازاد آن را نیز به سایر استان ها داریم و علاوه بر آن واحدهای تولیدی استان تمام مایحتاج مردم به مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی را عرضه می کنند که این امر برای استان بسیار ارزشمند است تا مردم دغدغه ای نداشته باشند.
وی رعایت دستورالعمل های بهداشتی در چند روز گذشته از سوی مردم را عامل مهم کاهش تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا دانست و از فعالیت های ائمه جمعه در آگاهی بخشی به جامعه قدردانی کرد و گفت: اگر پروتکل ها رعایت نشود هر لحظه امکان بروز فاجعه ای غیرقابل کنترل وجود دارد و باید مراقب باشیم.
استاندار زنجان با بیان اینکه ائمه جمعه و روحانیت ستون و محور هر منطقه هستند و غالب مردم ارادت ویژه ای به این قشر از جامعه دارند بیانات رهبر معظم اتقلاب درباره برنامه های محرم را یادآور شد و گفت: بیانات رهبری فصل الخطاب است و ما همه پاسدار ارزشهای دینی و اسلامی و نهضت حسینی هستیم و محرم امسال هر خانه تبدیل به یک حسینیه خواهد شد.
حقیقی از مردم خواست خودشان برای برگزاری برنامه های محرم با مسئولان همکاری کنند و اجازه هیچگونه سوء استفاده ای به بدخواهان ندهند.
استاندار زنجان گفت: دستورالعمل بهداشتی محرم هفته آینده تدوین می شود و در اختیار استان و شهرستان ها قرار می گیرد و امیدواریم با هدایت روحانیت عزیز بتوانیم با شیوه ای نو همچون گذشته نام زنجان را بعنوان پایتخت شور و شعور حسینی که در برگزاری عزاداری برای امام حسین شهره است در کشور مطرح کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان هم در این جلسه با قدردانی از اقدامات صورت گرفته برای حفظ سلامتی مردم گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب برای برنامه های محرم را همه شنیدند و هیئت های مذهبی و مداحان استان هم به این بیانات لبیک گفتند و محرم امسال برنامه های ویژه ای در رثای اباعبدالله الحسین (ع) برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز