معاون استاندار زنجان:

برگزاری مراسم محرم در زنجان بر مبنای راهبرد ترسیمی رهبری است

۱۳۹۹/۰۶/۰۳ - ۱۴:۴۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۴۸۹۱۷
برگزاری مراسم محرم در زنجان بر مبنای راهبرد ترسیمی رهبری است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: راهبرد ما در برگزاری مراسم عزاداری هیات‌ها در ماه محرم در این استان بر اساس راهبرد ترسیمی از سوی رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان: خدابخش مرادی نافچی در جلسه ستاد محرم استان با قدردانی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هیات‌های عزاداری استان و جدیت آن ها در این زمینه، افزود: از آنجا که بر اساس پروتکل ابلاغ شده ملی، مراسم یوم العباس در زنجان در سال جاری برگزار نمی شود، انتظار می رود در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه شعار ماه محرم در استان، "هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیات" است، اظهار داشت: تحقق هر چه بیشتر این امر باید از طریق صدا و سیما پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج برای جلب مشارکت بیشتر هیات ها برای اجرای پروتکل ها اشاره کرد و اظهار داشت: همچنین لازم است دانشگاه علوم پزشکی نیز تبلیغات محیطی برای هدایت نذورات مردمی برای تجهیز مراکز درمانی جهت مقابله با کرونا را در دستور کار قرار دهد.

مرادی نافچی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم فضاسازی شهری متناسب با محرم در زنجان تاکید کرد و افزود: اقدامات شهردای در این زمینه باید پر رنگتر باشد.

وی با بیان اینکه مردم استان زنجان از فهم دینی و اجتماعی بالایی برخوردار هستند، گفت: شهروندان از متولیان امر انتظار ارائه مدل برای برگزاری مراسم محرم بر اساس پروتکل ها را دارند و دست اندرکاران امر در این زمینه باید ایده های عملیاتی و قابل اجرا ارائه کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز