در جلسه شورای راهبری جمعیت استان؛

استاندار زنجان: شاخص های جمعیتی استان روند قابل قبولی دارد

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۳:۳۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۶۱۱۷۰
استاندار زنجان: شاخص های جمعیتی استان روند قابل قبولی دارد
استاندار زنجان گفت: در پنجره طلایی، وضعیت استان باید ارتقاء یابد هرچند نسبت به میانگین کشوری مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛فتح الله حقیقی در جلسه شورای راهبری جمعیت استان گفت: درصد رشد سالانه جعیت استان 1.1 است که این میزان در کشور 0.96بوده و زنجان بالاتر از میانگین کشوریست.

حقیقی به پنجره طلایی یا همان میزان باروری کلی در استان اشاره کرد و افزود: براساس این پنجره، هر خانواده حداقل 2 فرزند و برخی خانواده ها 3 فرزند باید داشته باشند و این شاخص نباید از 1/2 پایین تر باشد و در سالهای 1394 و 1395 این شاخص بالاتر از نرم معمول بود.

مقام عالی استان به آمارهای ارائه شده در شورای راهبری جمعیت اشاره کرد و افزود: باید آمارها را به شاخص ها و داده های آماری دقیق و شفاف تبدیل کنیم و بر اساس آن راهبردهای جمعیتی از جمله مهاجرت، کاهش جمعیت و باروری تعریف شود.

وی یکی از شاخص ها و موفقیت های استان را کاهش مرگ و میر نوزادان در استان دانست و افزود: میزان مرگ و میر نوزادان در کشور 8/9  به ازای هزار ولادت است و این شاخص در استان 4/6 بوده که بیانگر و معیار توسعه یافتگی زنجان در این زمینه است.

در جلسه شورای راهبری استان اعلام شد؛ در پنج ماه نخست امسال 6635 مورد ولادت و 2722 مورد وفات به ثبت رسیده است. همچنین 3969 مورد ازدواج و 968 مورد طلاق نیز از ابتدای سال تا پایان مردادماه در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق ثبت شده است.

جمعیت استان نیز یک میلیون و 95 هزار نفر است.

بر اساس اعلام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، شاخص امید به زندگی در استان در مردان 77 سال و در بانوان 80 سال است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز