در شبکه انتقال کشور با موفقیت اجرا شد:

اجرای عملیاتی پروژه مدیریت توان راکتیو در شبکه انتقال برق منطقه ای زنجان

۱۳۹۹/۰۸/۰۶ - ۱۴:۳۹:۲۹
کد خبر: ۱۰۷۸۸۸۹
اجرای عملیاتی پروژه مدیریت توان راکتیو در شبکه انتقال برق منطقه ای زنجان
عملیات پروژه مدیریت توان راکتیو در شبکه انتقال برق منطقه ای زنجان با هدف کاهش بارگذاری اتوترانسفورماتورهای غایتی اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ عملیات کنترل توان راکتیو شبکه با بهینه نمودن تپ ترانسفورماتورهای انتقال جهت کاهش بارگذاری اتوترانسفورماتورهای 400/230کیلوولت غایتی با هماهنگی دیسپاچینگ ملی، دیسپاچینگ منطقه ای زنجان و پستهای انتقال حوزه عملیاتی شرکت برای اولین بار در شبکه انتقال کشور با موفقیت اجرا شد. نتایج حاصل از انجام این عملیات کاهش 11 درصدی و 15 درصدی بارگذاری اتوترانسفورماتورهای ایستگاه انتقال غایتی در زمان میان باری و پرباری می باشد.
به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای زنجان ، شایان ذکر است کنترل ولتاژ یکی از روش¬های کاهش تلفات و افزایش توانایی بارگیری خطوط در سیستم قدرت می¬باشد. کنترل ولتاژ سیستم قدرت با روش¬های گوناگونی انجام می¬گردد که از جمله آنها می توان به احداث ادوات FACTS، تغییر آرایش شبکه، تنظیم تحریک ژنراتورها، و تنظیم تپ ترانسفورماتورها اشاره کرد. معمولاً نیروگاهها و کنترل پارامترهای مربوط به آنها شامل توان تولیدی و مقدار ست¬پوینت ولتاژ در اختیار شرکت¬های برق منطقه¬ای نبوده و از طرف دیگر جایابی و احداث ادوات کنترل ولتاژ و توان راکتیو مانند بانک¬های خازنی، راکتورها، و ادوات FACTS یک مطالعه برنامه¬ریزی محسوب می¬شود که یک گزینه پرهزینه بوده و اجرای آن زمانبر میباشد.در شرکت¬های برق سعی می-گردد تا حد امکان از قابلیت¬های موجودِ سیستم برای کنترل ولتاژ و توان راکتیو بهره گرفته شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز