با حضور مدیران دستگاههای اجرائی و با رعایت پروتکلهای بهداشتی:

هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان برگزار گردید

۱۳۹۹/۰۹/۲۰ - ۱۳:۴۹:۴۴
کد خبر: ۱۱۰۱۴۷۷
هشتمین جلسه شورای اداری شهرستان زنجان برگزار گردید
رضا عسگری فرماندار زنجان در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان اظهار کرد: با تلاش مردم و با همراهی اقشار مختلف جامعه شرایط کشور در زمینه کرونا روند کاهش یافته و تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از این بیماری رو به کاهش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به اینکه استان و شهرستان زنجان در موج اول و دوم شیوع ویروس کرونا وضعیت مطلوبی داشت، گفت: با وجود اینکه سرانه تخت‌های بیمارستانی و آی سی یو استان و شهرستان زنجان نسبت به میانگین کشور پایین است با این وجود استان بیماران ناشی از کرونا را به صورت مناسب ساماندهی کرد.

وی با اشاره به اینکه در موج سوم نیز شهرستان زنجان روند مطلوبی داشته است، بیان کرد: با قطع زنجیره انتقال و اعمال محدودیت‌های کرونایی توانستیم شاهد کاهش ابتلای مردم به ویروس کرونا در موج‌سوم باشیم.

عسگری با اشاره به وضعیت نسبتا خوب اجرای پروتکل های بهداشتی در بانک‌های استان زنجان عنوان کرد: این مراکز در استان زنجان نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بهترین راه مقابله با بیماری کرونا قطع زنجیره انتقال است، گفت: در این زمینه باید محدودیت‌هایی اعمال شود تا حداقل مردم با این بیماری درگیر شوند.

فرماندار شهرستان زنجان یکی از راههای کاهش ابتلای مردم به ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال را افزایش تست‌های این بیماری عنوان کرد و افزود: هر چقدر فرد بیمار زودتر نسبت به بیماری خود مطلع شود تعداد کمتری از اطرافیان خود را با این بیماری درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: اقدامات زیرساختی برای افزایش تعداد تست‌های کرونا و همچنین کاهش سرعت پاسخ دهی به این تست‌ها در استان زنجان انجام شده است.

عسگری در ادامه با اشاره به اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی با رویکرد چند بعدی عنوان کرد: در این طرح پیش‌بینی شده با حمایت‌های مختلف از بیماران مبتلا به ویروس کرونا زنجیره انتقال در این بیماری قطع شود.

فرماندار زنجان با اشاره به اینکه هتل‌های شهرستان برای افراد مبتلا که امکان قرنطینه برای آنها وجود ندارد مهیا شده است، گفت: همچنین برای افراد مبتلا و قرنطینه شده در خانه نیز خدمات پزشکی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه افرادی که به هر دلیلی قرنطینه شده و کارهای شخصی چون خرید یا انجام امورات را دارند نیز پیش‌بینی شده تا افراد به کمک آنها بیایند، گفت: پیش‌بینی شده افراد نیازمندی که عدم اشتغال آنها در مدت قرنطینه موجب بروز مشکلات معیشتی می‌شود نیز از کمک‌های مومنانه بهره‌مند شوند. رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه موج سوم شیوع بیماری کرونا در زنجان چهار شهید مدافع سلامت داشت، گفت: در این مدت بسیاری از مردم با بیماری درگیر شدند و مرگ بسیاری از عزیزان زیان‌های جبران ناپذیری به خانواده‌ها تحمیل کرد.

 دکترحریری رئیس مرکز بهداشت شهرستان نیز با اشاره به اینکه تلاش شد تا خسارت‌های ناشی از موج سوم به حداقل رسیده و به نحوی زنجیره انتقال قطع شود، عنوان کرد: اعمال محدودیت‌ها به خوبی تاثیر خود را در قطع زنجیره شیوع به ویروس کرونا نشان داد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح حاج‌قاسم‌سلیمانی می‌تواند باعث شود این بیماری از یک معضل تقلیل پیدا کرده و تا زمان رسیدن واکسن تبعات آن را کاهش دهد، گفت: ایران اسلامی ظرفیتی به نام بسیج دارد که می‌توان در فرصت‌هایی که نیاز هست به نحو احسنت از آن استفاده کرد و در این طرح نیز با افزایش نظارت بر افراد مبتلا می‌توان شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم.

حریری با اشاره به در پیش بودن آیین شب یلدا و نوروز عنوان کرد: نگران دورهمی‌های مردم هستیم و باید به این باور و درک مشترک برسیم که این بیماری برای پایان نیازمند قطع زنجیره انتقال است.

در پایان این جلسه مقرر گردید1- دستگاههای اجرائی شهرستان نسبت به تامین خودرو با هدف مشارکت در ستاد کرونا،برابر برنامه زمانبندی از طرف سرکار خانم رشتچی معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار اقدام نمایند. 2- بانکها مکلف شدند به کسب و کارهایی که از بیماری کرونا آسیب دیده اند در چارچوب ضوابط بانکی و مصوبات ستاد ملی کرونا مساعدتهای لازم جهت استمهال تسهیلات پرداختی اقدام نمایند. 3-اعضای شورای اداری از ظرفیت خوابگاهها و میهمانسراهای در اختیار در راستای تامین و تجهیز نقاهتگاهها اقدام لازم را انجام دهند.

مدیریت و پیگیری مصوبات جلسه توسط خانم مهندس رشتچی معاون برنامه ریزی فرماندار انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز