در جلسه ستاد کرونا:

استاندار زنجان: افزایش حجم ترددها فاجعه بار است

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۳:۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۵۷۸۲۹
استاندار زنجان: افزایش حجم ترددها فاجعه بار است
استاندار زنجان گفت: افزایش حجم تردد در سطح جاده‌های استان فاجعه بار است و تبعات منفی آن هفته های آتی خود را نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد کرونا، پس از ارایه گزارش مدیران دستگاه های عضو ستاد با اظهار تاسف از عدم توجه بعضی‌ها به هشدارهای ستاد مقابله با کرونا در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله اجتماعی، برگزاری مراسم، دورهمی ها و رفتن به سفر افزود: متاسفانه نتیجه عدم توجه به توصیه ها و رعایت نکردن موارد بهداشتی، افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا خواهد بود.

وی با اشاره به برخی آمارهای ارائه شده از سوی دستگاه های مختلف استان یادآور شد: ترددهای تجمعی جاده‌ای در ورودی های استان، از تاریخ  ۲۵  اسفند سال ۹۹ تا دوم فروردین ۱۴۰۰، نزدیک به ۱۱۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش نشان می‌دهد.

 استاندار زنجان، تردد تجمعی در خروجی های استان را با ۱۳۵.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش یافت خاطرنشان کرد: به همین نسبت تعداد حوادث جاده‌ای استان نسبت به سال ۹۹، ۲۸۳ درصد، افزایش نشان می دهد که از ۶ حادثه در سال ۹۹، به ۲۳ حادثه در مدت مشابه امسال رسیده است.

حقیقی از افزایش یک هزارو ۵۶ درصدی افراد حادثه دیده خبر داد و افزود: تعداد افراد حادثه دیده، از ۹ نفر در سال ۹۹،  به ۱۰۴ نفر در سال۱۴۰۰، افزایش داشته که در نوع خود بی سابقه است.

وی به افزایش تعداد مصدومین را از پنج نفر به ۴۲ مصدوم و افزایش ۷۴۰ درصدی این آمار اشاره کرد و گفت: اگر آمار نهادهای دیگر هم اضافه شود بی شک آمار بیش از این خواهد بود.

 استاندار زنجان افزایش آمارها در این حد را ناشی از افزایش چشمگیر ترددها در ورودی و خروجی زنجان دانست.

 حقیقی با بیان اینکه  این آمار فقط مربوط به تردد خودروها است و تردد و افزایش دورهمی‌ها غیر از این آمارها است افزود: بازدید سرزده از اماکن و سازمانهای خدماتی تاسف بار است چراکه در برخی مسافرخانه ها، حتی یک مسافر هم نبود و به این معنی است که  شهروندان مسافران را در خانه های خود جای داده اند و عملا ناقلان احتمالی کرونا را میزبانی می کنند.

 استاندار زنجان با اشاره به برخی آمارها در مراکز صدور بلیت هم افزود:  وقتی در بازدید سرزده از راه‌آهن با  آمار۲۰۰ نفری صدور بلیط زنجان به مشهد مواجه می شویم و به همین تعداد هم  ورود مسافر با قطار به زنجان و دو برابر آن هم بلیت زنجان به تهران و البرز  و برگشت صادر شده است خبر از فاجعه در آینده نه چندان دور می دهد.

حقیقی گفت: همه این آمارها به این معنی است که زنجانی ها به مشهد، تهران و البرز می روند و مشکلات کرونایی آن شهرها را به زنجان بیاورند.

 وی با گله مندی از بی توجهی برخی شهروندان به هشدارها و پیام های ستاد مقابله با کرونا  افزود: بیش از یک ماه است که هشدار می‌دهیم که قبل از سفر تست پی سی آر انجام دهید و اگر منفی بود به مسافرت بروید اما یک عده گوش نمی دهند.

حقیقی با اشاره به اینکه ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید می کنیم اما متاسفانه عده‌ای با سهل انگاری خود در این حوزه، فاجعه می آفریند، افزود: هم‌اکنون رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم  به زیر ۶۰ درصد رسیده است و برخی ها کار را به جایی رسانده اند که وقیحانه شیوه های بهداشتی را زیر پا می گذارند.

وی در ادامه با اشاره به چند نمونه از تخطی شهروندان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی افزود: من هرگز نمی توانم چنین افرادی را که با جان مردم بازی می کنند تحمل کنم و در صورت مشاهده حتما برخورد جدی می کنم .

حقیقی با بیان اینکه عده ای به تذکرات و هشدارهای ستاد مقابله با کرونا  اهمیت نمی دهند گفت: وقتی با اینکه مدام تاکید کردیم که دید و بازدیدها را بصورت مجازی انجام دهید و خرید اسفند را به بعد از عید، موکول کنید،اما کسی گوشش بدهکار نیست و در این شرایط باید هم منتظر فاجعه باشیم .

وی با اشاره به وضعیت کرونایی صائین‌قلعه و هیدج که به صورت مخفیانه دورهمی ها و مراسم خود را برگزار می‌کردند افزود: به دلیل ورود مداخله‌جویانه، وضعیت آنها تا حدودی آرام شد اگر چه به نظر می رسد، هنوز هم به صورت مخفیانه مراسم برگزار می‌کنند.

استاندار زنجان گفت: باعث تاسف است با آنکه یک عده حداکثری بیش از یک سال است که همه پروتکل ها و محدودیت ها را رعایت کرده اند، اما یک عده حداقلی با عدم رعایت پروتکل ها و محدودیت ها، زحمات آنها و سایر فعالان این حوزه را بر باد می دهند.

وی با بیان اینکه نتیجه این عدم همکاری ها، خریدهای اسفند ماه بدون رعایت پروتکل ها، تردد ها و دورهمی ها، جهش معنادار آمار کرونا است اظهار داشت: این جهش وحشتناک، در هفته‌های آتی به وضوح مشاهده می شود و شروع آن را هم در بستری ها و سپس در فوتی ها می بینیم.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه حتماً آنهایی که بدون تست pcr  اقدام به مسافرت کرده اند در صورتی که در ابتلای بیماران نقش داشته اند، باید پاسخگو باشند افزود: اینگونه نیست که خیال کنند با زرنگی تمام آمدند و رفتند و کسی هم کاری به کارشان ندارد  بلکه ما آنها را از طریق پلاک ماشین و نیز شماره موبایل با کمک مخابرات رهگیری می‌کنیم تا پاسخگو باشند.

حقیقی خاطرنشان کرد: در کنار مقابله با خاطیان مقررات ستاد مقابله با کرونا، واکسیناسیون را هم با قوت ادامه می‌دهیم و در هفته های آتی، میزان آن بیشتر می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز