استاندار زنجان:

میزان موارد مثبت کرونایی زنجان به بالای ۵۰ درصد رسیده است

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۲:۵۹:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۴۴۵۷
میزان موارد مثبت کرونایی زنجان به بالای ۵۰ درصد رسیده است
استاندار زنجان گفت: پیش از این، با انجام تست پی سی آر کرونایی‌ها میزان موارد مثبت ۱۰ درصد بود که اکنون این رقم به بالای ۵۰ درصد رسیده این در حالی است که هنوز آثار سفرهای نوروزی نمایان نشده که بطور حتم طی هفته های آینده خود را نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ فتح الله حقیقی در بازدید از روند اجرای طرح تشدید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور سپری می شود، افزود: از ابتدا به عموم مردم گفته شد در صورت رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری بهداشتی و اجتماعی، اجتناب از دورهمی و سفرهای غیر ضروری می توان به بهبود شرایط کرونایی کمک کرد.

وی اضافه کرد: تجارب موج های قبلی نشان می دهد هر وقت این مسائل از سوی مردم جدی و به کارگیری شد، نتایج آن مثبت بوده و بر عکس بی توجهی به آن مسائل و مشکلاتی را موجب شده و حتی بر شمار مبتلایان نیز افزوده است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه هنوز دارو و درمان قطعی برای این ویروس هزار چهره پیدا نشده است، ادامه داد: جهش این نوع ویروس نیز متفاوت بوده بطوریکه در آن واحد می تواند تعداد زیادی را به این بیماری گرفتار کند و این در حالی است که از بهمن سال گذشته به صورت مستمر در خصوص پایبندی به پروتکل ها نکات لازم ارائه شده بود.

وی با بیان اینکه مسوولان امر با سرکشی به مناطق مختلف استان به ویژه شهرهای در معرض خطر بروز و ظهور موج بعدی را گوشزد  کردند، اظهار داشت: متاسفانه با وجود هشدارها اغلب مردم در روزهای پایانی سال نسبت به خریدهای نوروزی، تجمعات و سفرهای غیرضرور مبادرت کردند و از طرفی ورود جمعیت ۲۰ هزار نفری زنجانی های مقیم سایر استان به زنجان و  عدم اخذ تست سریع، موج کنونی کرونا را موجب شد.

حقیقی اظهار داشت: متاسفانه گروههای هدف به این مسائل توجه نکردند و در زمان حاضر پیک چهارم با ویروس جهش یافته خود نمایی کرده و به عبارتی دیگر این استان چنین شرایط خاصی را تجربه نکرده بود.  

وی با بیان اینکه از صبح امروز طی بازدید از بیمارستان ها، اماکن اصناف و دستگاههای اجرایی موارد تاسف بار از عدم رعایت پروتکل ها مشاهده شد، اظهار داشت: با وجود وضعیت حاد کرونایی کنونی برخی ها این بیماری را شوخی تصور می کنند، ماسک استفاده نمی کنند و حتی برای اطمینان بخشی از افراد بی توجه تست سریع گرفته شد متاسفانه مثبت بودند که برخوردهای لازم انجام می شود. 

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه افراد بی توجه اجازه ندارند با جان دیگران بازی کنند، ادامه داد: همین گروه افراد بی‌توجه شمار مبتلایان و حتی بستری بیمارستان های استان را تشکیل می دهند، که در صورت رعایت کامل مشکلات به حداقل می رسید. 

حقیقی تاکید کرد: در صورت همکاری و کمک به هم می توان در کوتاهترین زمان ممکن به این بیماری غلبه کرد چرا که در زمان حاضر وضعیت کرونایی حاد زنجان نگران کننده است بطوری که میزان تست های کرونایی از بیش از ۲ هزار مورد بالای یک‌هزار نفر آن مثبت است. 

وی اضافه کرد: طی شب گذشته ۱۵۰ بیمار در بیمارستان های استان به ویژه شهر زنجان بستری شده اند که چنین شرایطی در موج های قبلی وجود نداشت که طی ۲ هفته آینده از سفرها و تجمعات اجتناب کرده و افراد پی سی آر با مراجعه به نقاهتگاه‌ها خود و خانواده خود را نجات دهند.

 استاندار زنجان خاطرنشان کرد: افرادی که بدون  ماسک به عموم خدمت می دهند، در این فاجعه کرونایی شریک هستند و از طرفی توجه اصناف به محدودیت های اعمالی و همدلی سیار عموم می توان به تغییر وضعتی کرونایی امیدوار بود، در غیر اینصورت باید منتظر اتفاقات ناگواری بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز