مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد؛

ملیله، مسگری، چاروق دوزی و چاقو سازی از رشته‌های شاخص استان است

۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۴:۳۵:۱۰
کد خبر: ۱۱۹۱۶۱۲
ملیله، مسگری، چاروق دوزی و چاقو سازی از رشته‌های شاخص استان است
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان از فعالیت چهار بازارچه صنایع دستی موقت در استان خبر داد و گفت: بازارچه دائمی صنایع‌دستی جنب رختشویخانه به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ امیر ارجمند از وجود ۵۰ رشته صنایع دستی در استان زنجان خبر داد و گفت: ملیله، مسگری، چاروق دوزی و چاقو سازی از رشته‌های شاخص استان است.

وی اظهار کرد: شناسایی، آموزش، پرداخت تسهیلات و حمایت از فعالان حوزه صنایع‌دستی شهرستان‌ها باهدف رونق تولیدات این حوزه و اشتغال‌زایی از برنامه‌های مهم میراث فرهنگی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: تعداد ۱۷۶ نفر از فعالان حوزه صنایع‌دستی و جویای کار که متقاضیان دریافت تسهیلات برای ایجاد خوداشتغالی بودند، تشکیل پرونده شد.

ارجمند از فعالیت چهار بازارچه صنایع دستی موقت در استان خبر داد و تاکید کرد: یک بازارچه در شهرستان ایجرود، دو بازارچه در شهرستان سلطانیه و یک بازارچه به همراه جشنواره زیتون در طارم برگزار شد.

وی با بیان اینکه بازارچه دائمی صنایع‌دستی جنب رختشویخانه به بخش خصوصی واگذار شده است، ابراز کرد: ۹ صنعتگر در نمایشگاه مجازی ملی صنایع‌دستی شرکت کردند و پنج غرفه در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌دستی و گردشگری در تهران حضور یافتند و مجوز بهره‌برداری بازارچه خصوصی و تخصصی صنایع‌دستی (ترمه) در استان صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان ابراز داشت: فنون و مهارت ساخت صندوق (یخ‌دان) شهرستان زنجان و نیز نساء امینی گنجینه زنده بشری در تنورسازی و سفالگری سنتی روستای گلابر شهرستان ایجرود در فهرست ملی میراث ناملموس به ثبت رسید.

ارجمند با بیان اینکه رشته مسگری زنجان به ثبت جغرافیایی رسیده است، تصریح کرد: انجمن زیورآلات سنتی استان زنجان تشکیل شد و فرآیند عمرانی خانه حکیمیان (دبیرخانه ملیله) از محل اعتبارات سال ۹۹ تکمیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز