رئیس دانشگاه آزاد اسلامی:

ما دانشگاه را تعطیل نمی‌کنیم بلکه رویکرد آن را تغییر می‌دهیم

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۰۷:۰۴:۵۳
کد خبر: ۱۱۹۷۵۵۱
ما دانشگاه را تعطیل نمی‌کنیم بلکه رویکرد آن را تغییر می‌دهیم
محمدمهدی طهرانچی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و بهره برداری از مجتمع آزمایشگاهی این دانشگاه، در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه در سطح ملی باید مباحث مربوط به گسترش دانش را پی گیری کند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محمدمهدی طهرانچی ظهر چهارشنبه در حاشیه افتتاح ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و بهره برداری از مجتمع آزمایشگاهی این دانشگاه، در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه در سطح ملی باید مباحث مربوط به گسترش دانش را پی گیری کند.

وی اظهار کرد: هدف ما در سطح مناطق، توسعه منطقه‌ای است و وظیفه دانشگاه‌ها در سطح منطقه‌ای چاپ کردن مقاله نخواهد بود.

طهرانچی افزود: دانشگاه در سطح ملی باید مباحث مربوط به گسترش دانش را پی گیری کند و هدف ما در سطح مناطق، توسعه منطقه‌ای است، از این رو وظیفه دانشگاه‌ها در سطح منطقه‌ای چاپ کردن مقاله نخواهد بود، در این نوع واحدها علم برای علم معنی نمی‌دهد بلکه باید علم برای افزایش مهارت و فناوری‌های نو و تاثیر اجتماعی و اقتثصادی در منطقه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه باید علم برای افزایش مهارت و فناوری‌های نو و تاثیر اجتماعی و اقتصادی در منطقه باشد، گفت: ما دانشگاه را تعطیل نمی‌کنیم بلکه رویکرد آن را تغییر می‌دهیم.

طهرانچی با بیان اینکه اگر دانشگاه محور توسعه است و نباید جمع بشود، ابراز داشت: اگر دانشگاهی می‌خواهد در اقتصاد شهر موثر باشد و مهارت جوانان را به طور خاص منبطق بر آمایش افزایش بدهد، چنین دانشگاهی باید تقویت و توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه حرکت منطبق بر آمایش را به جای جمع کردن واحدهای دانشگاهی در دستور کار داریم، گفت: اقتصاد شهرها به جد به افزایش بهره وری و نیروی انسانی وابسته است.

و با بیان اینکه دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد راه اندازی افزود: سند آمایش دانشگاه برای مناطق مختلف استان‌ها در حال تدوین است و متناسب با این سند، رفتار دانشگاه در شهرها و مناطق مختلف عوض می‌شود، به این معنا که دیگر هر رشته‌ای را در واحدها نخواهیم داشت و رشته‌هایی را توسعه خواهیم داد که متناسب با اشتغال جوانان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه ما دنبال افزایش نقش دانشگاه در تاثیر اجتماعی و اقتصادی در شهرها هستیم، افزود: دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی در دانشگاه آزاد طراحی شده است.

طهرانچی با بیان اینکه سند آمایش دانشگاه برای مناطق مختلف استان‌ها در حال تدوین است، تصریح کرد: متناسب با این سند، رفتار دانشگاه در شهرها و مناطق مختلف عوض می‌شود و اجرای این طرح از طریق بخشنامه‌های مربوط به تشکیل دانشکده‌های مهارت و کارآفرینی برای سال تحصیلی آینده ابلاغ شده و با مشارکت استان‌ها تهیه سند آمایش در حال تکمیل است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز