مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان:

مقاوم سازی بیش از ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در طول یک سال گذشته

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۱۰:۰۳:۲۵
کد خبر: ۱۱۹۷۶۰۷
مقاوم سازی بیش از ۵ هزار واحد مسکونی روستایی در طول یک سال گذشته
در طول یک سال گذشته ۵۰۸۳واحد مسکونی روستایی ( ۴۸۸۳ واحد مسکونی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و ۲۰۰ واحد نیز از تسهیلات حوادث )در سطح استان مقاوم سازی شده است.

  به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ به مناسیت ۳۱ خرداد سالروز زلزله غم بار طارم مهندس خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در صدا و سیمای مرکز زنجان حضور یافت و برنامه ها و اقدامات این نهاد را در راستای مقابله با تهدید سوانح طبیعی و عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه و مقاوم سازی مسکن روستایی تشریح نمود.

 

مهندس خواجه ای  با بیان اینکه، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از سال ۱۳۸۴ با هدف بهبود کیفیت مسکن و بافت روستایی به صورت جدی به امر مقاوم سازی مساکن روستایی پرداخته و می توان گفت؛ نقش مهمی در پیشگیری از بروز بحران به عهده دارد، اظهار کرد: این نهاد برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه را با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاههای آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه را در دستور کار خود قرار داده، به طوری که تاکنون ۵۱ هزار خانوار روستایی از این تسهیلات جهت بهسازی ومقاوم سازی واحدهای مسکونی خود استفاده نموده اند.

وی ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۵۰۸۳واحد مسکونی روستایی ( ۴۸۸۳ واحد مسکونی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و ۲۰۰ واحد نیز از تسهیلات حوادث )در سطح استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: در سطح استان زنجان ۹۲ هزار و ۶۷۸ واحد مسکونی روستایی شناسایی شده است که می توان گفت تاکنون ۵۱ هزار واحد در مقابل زلزله مقاوم سازی شده اندکه امیدواریم با ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساخت و سازها در مناطق روستایی ، این میزان افزایش یابد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان با بیان اینکه، میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی در سطح کشور %۴۱ در استان زنجان ۵۴ % است خاطر نشان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر هم قریب ۲۶هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن استان مقاوم سازی شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز