استاندار زنجان در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا :

واکسیناسیون کرونا در مناطق کم برخوردار زنجان شتاب می‌گیرد

۱۴۰۰/۰۴/۲۳ - ۱۳:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۶۸۳۲
واکسیناسیون کرونا در مناطق کم برخوردار زنجان شتاب می‌گیرد
استاندار زنجان با بیان اینکه میزان واکسیناسیون در مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار به ویژه در شهر زنجان کمتر اعلام شده است، اظهار داشت: متاسفانه بیشترین عدم استقبال در این مناطق گزارش شده و بر این مبنا انتظار بر این است که واکسیناسیون در این مناطق شتاب گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛  فتح‌الله حقیقی  در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا افزود: این استان با توجه به شرایط کنونی به لحاظ میزان واکسیناسیون و شمار مراکز تجمیعی جزو برترین ها بوده است اما برای تحقق اهداف یاد شده باید میزان واکسیناسیون در مناطق هدف در حد بالایی انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان واکسیناسیون کرونا در مناطق کم برخوردار باید به بالای ۷۰ درصد برسد اضافه کرد: این استان مشکلی به لحاظ واکسن ندارد و معضل اصلی تزریق آن به گروه‌های هدف به ویژه در مناطق یاد شده است و در این میان ورود خالصانه مسوولان به موفقیت منتهی می‌شود.

حقیقی لزوم همکاری و هماهنگی های بین بخشی برای سرعت بخشی واکسیناسیون در مناطق با استقبال کم را یادآور شد و گفت: بر این اساس باید کمیته‌ای با حضور مسوولان ذی‌ربط و ذی‌نفوذ برای تغییر رنگ مناطق قرمز و سیاه در نقشه‌ واکسیناسیون به رنگ زرد تشکیل داده و به این مساله به طور جدی ورود کنند.

وی با بیان اینکه این استان از تمامی بضاعت و امکانات خود در این راستا استفاده می‌کند، اظهار داشت: دستگاههای متولی امر به ویژه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی بصورت لحظه ای این مساله را رصد کند تا مناطق با وضعیت قرمز و سیاه واکسیناسیون به رنگ زرد تغییر کنند.

حقیقی با تاکید بر اینکه کمیته اطلاع رسانی به این موضوع ورود جدی داشته باشند، افزود: این کمیته باید وظایف خود را در خصوص واکسیناسیون و شرایط موجود به نحو مطلوب انجام دهد و اعتماد را بین مردم ایجاد کنند، زیرا با انجام این کار مهم علاوه بر کاهش مرگ و میرهای کرونایی، بسیاری از مسائل و مشکلات  ناشی از این بیماری نیز برطرف می شود.

 استاندار زنجان با اشاره به اینکه پس از گذشت ۱۷ ماه از شیوع ویروس کرونا، استان در جایگاهی قرار دارد که صورت مساله این نوع بیماری روشن و مشخص است، گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده  در هفته سوم تیر امسال نسبت به هفته دوم این ماه ۵۹۶ نفر بیماران کرونایی سرپایی افزایش پیدا کرده است که این روند می تواند شمار بستری ها را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه به رغم تلاش‌های انجام گرفته میزان پی‌سی‌آر به کمتر از ۲۰ درصد در استان نرسید، اضافه کرد: این مهم به دلیل گردش و چرخش ویروس و شدت آن بوده و بر این مبنا این مهم یعنی کاهش پی سی آر به حد انتظار نرسید.  

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سلطانیه تنها شهرستانی است که میزان پی‌سی‌آر در آن به کمتر از ۲۰ درصد رسیده و این مهم به دلیل جمعیت کم این شهر رخ داده است، ادامه داد: در  زمان  حاضر اغلب مناطق کشور درگیر پیک پنجم کرونایی شده اند و دیر یا زود  این استان نیز گرفتار خواهد شد.

حقیقی با اشاره به اینکه شمار مبتلایان کرونا در این استان در پیک چهارم ۳.۵ برابر نسبت به پیک سوم بود، افزود: از طرفی میزان فوتی های کرونایی استان ۵۲ درصد کاهش یافت که این مهم به دلیل   رعایت پروتکل های اجتماعی و عامل موثر واکسیناسیون بوده است.

استاندار زنجان ادامه داد: این استان با توجه به شرایط کنونی به لحاظ میزان واکسیناسیون و شمار مراکز تجمیعی جزو برترین ها بوده اما برای تحقق اهداف یاد شده باید استقبال و میزان واکسیناسیون در مناطق هدف در حد بالایی انجام گیرد.

حقیقی همچنین با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل های اجتماعی در استان خاطرنشان کرد: آمارها نشان می دهد میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کاهش یافته است، بنابراین همه اعضای قرارگاه عملیاتی کرونا باید تمام قد از مدافعان سلامت حمایت کنند و عموم به ویژه اصناف موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و در این خصوص کمیته نظارت و بازرسی باید تقویت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز