سرعت نصب کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های زنجان افزایش می‌یابد

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ - ۱۴:۲۸:۱۰
کد خبر: ۱۳۳۱۳۲۱
سرعت نصب کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های زنجان افزایش می‌یابد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: با افزایش مهارت آموزش‌دیدگان، سرعت نصب کارت‌خوان‌های هوشمند در نانوایی‌های زنجان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خلیل قاسم‌لو با بیان اینکه در اجرای طرح نان یک‌ جنبه اقتصادی و اجرایی و یک‌ جنبه زیرساختی و نرم‌افزاری مطرح است، اظهار کرد: زیرساخت این موضوع فراهم و تست آن انجام شده است.

وی با توضیح این مطلب که در ششم فروردین‌ماه بنا به پیشنهاد وزارت جهادکشاورزی و در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور، زنجان به عنوان استان پایلوت اجرای طرح نان انتخاب شد، تصریح کرد: علت این امر نیز توانمندی مدیران ارشد استان و استان قرمز بودن زنجان برای سکونت اتباع خارجی ذکر شده است.

این مسئول با بیان اینکه در اجرای این طرح یکی از موارد لازم کد ملی است، متذکر شد: اتباع خارجی کد ملی ایرانی ندارند و برخی از آن‌ها نیز شناسایی شده نیستند.

وی با تاکید بر اینکه چالش‌های پیش روی این طرح چه در مرکز استان و چه در تهران بارها مورد بررسی قرار گرفته و اشکالات لازم برطرف شده است، افزود: با توجه به همین موضوعات در ادامه نیز امیدواریم هیچ مشکلی پیش نیاید.

قاسم‌لو با تاکید بر اینکه از ۱۶۰۰ نانوایی استان دستگاه‌های هوشمند در ۷۵۰ نانوایی نصب شده است، افزود: به ۱۵ نفر نیز در زمینه نصب این دستگاه‌ها آموزش‌های لازم ارائه شده که با افزایش مهارت آن‌ها سرعت نصب دستگاه‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه احراز هویت مالکان یکی از چالش‌های پیش روی اجرای این طرح است، متذکر شد: با اجرای این طرح بسیاری از مسائل و مشکلات و نیز تخلفات برخی از نانوایی‌ها آشکار شده است.

این مسئول با اشاره به موضوع فاقد نانوایی بودن برخی از روستاها و عشایر استان، یادآور شد: دریافت سهمیه این مناطق طبق روال قبل انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه خیر این سیستم بیشتر نصیب مردم می‌شود، توضیح داد: با اجرای این طرح علاوه بر صرفه‌جویی، بسیاری از مشکلات حوزه آرد، از جمله قاچاق و فروش آزاد بدون پخت و پز نیز مرتفع می‌شود.

قاسم‌لو با بیان اینکه با اجرای این طرح یک محیط رقابتی نیز حاکم خواهد شد، ادامه داد: افزایش کیفیت نان و رضایت سایر چرخه‌ها از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، کاهش قاچاق را پیامد اصلی واقعی شدن قیمت‌ها عنوان کرد و گفت: سه نوع سیستم عرضه شامل سیستم عرضه ثابت، شناور کامل و شناور مدیریت شده داریم که در کشورهای پیشرفته بیش از ۵۰ سال است که از سیستم عرضه شناور کامل استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از قاچاق، قیمت‌ها باید در بازارهای داخلی شناور بوده و توسط بازار تعیین شود و نرخ ارز نیز در کشور از طریق بازار شناور کامل باشد، ادامه داد: بنا به تاکید رئیس‌‍جمهور و مجلس، ریشه‌های مشکلات اقتصادی باید شناسایی و اصلاح شود.

این مسئول با بیان اینکه مجراهای گسترش نقدینگی در کشور نیز باید اصلاح و در مسیر درست قرار گیرد، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز سبب می‌شود تا نرخ رشد تورم در کشور  کاهش یابد.   انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز