استاندار زنجان: قطعه اول محور سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ تا آخر فصل کاری امسال ۲ بانده می‌شود

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۱۵:۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۳۴۴۷۳۱
استاندار زنجان:  قطعه اول محور سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ تا آخر فصل کاری امسال ۲ بانده می‌شود
استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور به زنجان اعتباراتی برای این پروژه اختصاص یافت، یادآورشد: اعتبار اختصاص یافته برای این محور با مشارکت بانک ملت در قالب وام، تخصیص خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در جریان سفر یکروزه خود به شهرستان سلطانیه ضمن بازدید از چندین طرح عمرانی این شهرستان و پس از بازدید از پروژه ۲ بانده کردن محور سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ در جمع خبرنگاران افزود: برای این پروژه امسال ۲۵۰ میلیارد تومان از محل ماده ۵۶( مشارکت بانک‌ها ) اختصاص یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در سفر سال گذشته رییس جمهور به زنجان اعتباراتی برای این پروژه اختصاص یافت، یادآورشد: اعتبار اختصاص یافته برای این محور با مشارکت بانک ملت در قالب وام، تخصیص خواهد یافت.

مقام عالی استان اظهار داشت: با اعتبارات امسال این پروژه ۳۲ کیلومتر از محور سلطانیه تا قیدار ۲ بانده می شود و تعریض ۲۹ کیلومتر پس از قیدار تا شیرین سو تا شهریور سال ۱۴۰۲ و از محدوده شیرین سو تا سه راهی سلطانیه نیز تا انتهای سال ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.

وی همچنین از تدوین طرحی برای تکمیل کریدور جنوب به شمال این استان خبرداد و تاکید کرد: پس از اجرای پروژه ۲ بانده کردن محور سلطانیه - قیدار - کبودرآهنگ، پروژه های راهسازی در شهرستان طارم و به سمت شمال اجرایی خواهد شد.

گفتنی است پروژه ۲ بانده کردن مسیر سلطانیه به کبودر آهنگ متشکل از پنج فاز است.
فاز اول سلطانیه - ده جلال فاز دوم ده جلال تا کمربندی قیدار، فاز سوم کمربندی قیدار، فاز چهار انتهای کمربندی تا سه راهی پیر مرزبان و فاز پنجم سه راهی پیر مرزبان تا مرز استان زنجان با همدان را شامل می شود.

همچنین بازید از روند اجرایی پروژه دوبانده کردن محور ارتباطی سلطانیه- خدابنده- کبودرآهنگ، پروژه انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و کلینیک خیرساز آرین شفا از جمله برنامه های سفر یک روز افشارچی به سلطانیه بود.

پروژه انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در سلطانیه با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شود.
این پروژه، مرکز تحقیقات، تولید سلول با ایجاد کلین روم پیشرفته، بانک سلول با ایمن ترین روش ها، پیوند سلول با بکارگیری پزشکان متخصص، راه اندازی بیمارستان ۱۰۰ تا ۲۰۰ تخت خوابی، ایجاد فضاهای اقامتی و رفاهی جهت پرسنل  مراجعه کنندگان را در بر می‌گیرد.
عملیات اجرایی ساخت این مجموعه از نیمه دوم تیرماه جاری آغاز می شود.
استاندار زنجان با بیان اینکه پروژه انستیتو سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، یک طرح بزرگ است که با تکمیل آن، سلطانیه را به یک مرکز درمانی تبدیل خواهد کرد، گفت: باید به سمت دانش های جدید در حوزه درمان حرکت کنیم، افزود: این پروژه زمینه تحقق چنین امری را در استان فراهم می کند.
افشارچی خاطرنشان کرد: ما همه تلاش خود را برای بر طرف کردن موانع احداث این پروژه انجام داده ایم. 

  انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز